31 Mart 2012 Cumartesi

تداوم بلاتکلیفی ۱۲ تن از بهاییان بازداشتی ساکن شیراز

۱۲ تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز که اکثر آن‌ها ۲ ماه پیش بازداشت شده‌اند، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکتا فهندژ، مژده فلاح، مژگان عمادی، ایمان رحمت پناه، نیما دهقان منشادی، فرشید یزدانی، فرید عمادی، سینا ساریخانی، سام جابری، هومن زارعی با گذشت ۲ ماه از زمان بازداشت هم‌چنان بلاتکلیف هستند.
از سوی دیگر کاووس صمیمی و کامبیز حبیبی که ۲ هفته قبل توسط نیروهای امنیتی شیراز دستگیر شدند نیز شرایط مشابهی دارند.
چندی پیش خانم فهندژ، فلاح و عمادی به "زندان کین آباد" و باقی این شهروندان بهایی به "بازداشتگاه زندان عادل آباد" منتقل شده بودند.
خانواده‌ی این شهروندان بهایی ساکن شیراز علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، تنها یکبار، آن هم در پنجم فرودین ماه سال جاری و با پایان یافتن تعطیلات اداری در نوروز، موفق شدند قاضی پروده را ملاقات کنند که وی نیز پاسخ روشنی در خصوص وضعیت نامبردگان نداده است. گفتنی ست، تا امروز تلا‌ش‌های ایشان برای ملاقات مجدد با قاضی پرونده و دادستان بی نتیجه مانده است.
این در حالیست که برخی گزارش‌ها حاکی از قصد انتقال افراد محبوس در بازداشتگاه زندان عادل آباد، به محل این زندان است.

سومین نوروز بهاره هدایت و مهدیه گلرو درزندان

بهاره هدایت و مهدیه گلرو سومین نوروز خود را در زندان اوین سپری می کنند.این دو دانشجوی زندانی از پائیز سال ۱۳۸۸ در زندان به سر می برند.

به گزارش خبرنامه از ندای سبز آزادی بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت ،در رویدادهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در دی‌ماه سال ۱۳۸۸بازداشت شد.
وی در دادگاه به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” به پنج سال حبس، به اتهام “توهین به رهبری” به دو سال و به اتهام “توهین به رئیس‌جمهوری” و “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه حبس محکوم شده بود.
در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی وی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲خرداد سال ۸۵” نیز از حالت تعلیق خارج و به این حکم اضافه شد.
وی درمجموع به ده سال زندان محکوم شده است و اکنون در بند زنان زندان اوین به‌سر می‌برد.
وی چندی پیش جایزه هرالد ادلستام سوئد را به دلیل “شجاعت فوق العاده و تعهد به عدالت فعالانه در برابر نقض حقوق بشر در ایران” دریافت کرد.
جایزه ادلستام به کسانی تعلق می گیرد که “شجاعت و فعالیت برجسته ای را در دفاع از حقوق بشر از خود نشان داده اند.”
مهدیه گلرو دانشجوی زندانی تاریخ ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد.همراه با وی همسرش وحید لعلی پور که فاقد هر نوع فعالیت سیاسی است تنها برای ایجاد فشار روانی بر روی مهدیه بازداشت شد.
وی پس از ماه ها انفرادی و بازجویی های سنگین به دو سال و چهار ماه زندان محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر به دو سال کاهش یافت.همچنین وی به دلیل پیامی که از داخل زندان به مناسبت ١۶آذر ٨٩ انتشار داد به همراه مجید توکلی و بهاره هدایت به ۶ماه حبس دیگرنیزمحکوم شد و البته به همین بهانه متناوب ٣ ماه و نامتناوب ۵ماه از ملاقات کابینی محروم بود.
مهدیه گلرو متولد دوم شهریورماه ١٣۶۴و دانشجوی رشته اقتصاد صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی به بهانه نقدهایی که در قالب برگزاری تجمعات دانشجویی، انتشار نشریه، برگزاری نشست ها به عملکرد دولت احمدی نژاد صورت گرفت و همچنین به دلیل تلاش هایش برای جلوگیری از انحلال انجمن دانشگاه علامه توسط رییس انتصابی دانشگاه علامه (صدر الدین شریعتی)، در سال ٨۵در حالی که تنها یک ترم تا فارغ التحصیلی فاصله داشت از تحصیل محروم شد و این محرومیت تا سال ٨٨ به صورت پی در پی تمدید شد.
در پرونده تحصیلی وی ٨ ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات درج شده است. وی در دوران انتخابات دهم ریاست جمهوری در ستاد مهدی کروبی فعالیت داشت. مهدیه گلرو به همراه دیگر دانشجویان محروم از تحصیل شورایی تشکیل دادند با عنوان “شورای دفاع از حق تحصیل” که پیش از انتخابات با برگزاری تجمعاتی اعتراضی مقابل وزارت علوم و صدا و سیما نقش بزرگی در افشای ادعای محمود احمدی نژاد که منکر وجود دانشجویان ستاره دار( محروم از تحصیل) شده بود، داشتند .

تداوم بلاتکلیفی ۱۲ تن از بهاییان بازداشتی ساکن شیراز

۱۲ تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز که اکثر آن‌ها ۲ ماه پیش بازداشت شده‌اند، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برند.
به گزارش خبرنامه  ازهرانا،  یکتا فهندژ، مژده فلاح، مژگان عمادی، ایمان رحمت پناه، نیما دهقان منشادی، فرشید یزدانی، فرید عمادی، سینا ساریخانی، سام جابری، هومن زارعی با گذشت ۲ ماه از زمان بازداشت هم‌چنان بلاتکلیف هستند.
از سوی دیگر کاووس صمیمی و کامبیز حبیبی که ۲ هفته قبل توسط نیروهای امنیتی شیراز دستگیر شدند نیز شرایط مشابهی دارند.
چندی پیش خانم فهندژ، فلاح و عمادی به “زندان کین آباد” و باقی این شهروندان بهایی به “بازداشتگاه زندان عادل آباد” منتقل شده بودند.
خانواده‌ی این شهروندان بهایی ساکن شیراز علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، تنها یکبار، آن هم در پنجم فرودین ماه سال جاری و با پایان یافتن تعطیلات اداری در نوروز، موفق شدند قاضی پروده را ملاقات کنند که وی نیز پاسخ روشنی در خصوص وضعیت نامبردگان نداده است. گفتنی ست، تا امروز تلا‌ش‌های ایشان برای ملاقات مجدد با قاضی پرونده و دادستان بی نتیجه مانده است.
این در حالیست که برخی گزارش‌ها حاکی از قصد انتقال افراد محبوس در بازداشتگاه زندان عادل آباد، به محل این زندان است.

سنای آمریکا خواستار آزادی رهبران بهایی در ایران شد

سنای آمریکا با تصویب قطعنامه ای از حکومت ایران خواسته است تا رهبران بهایی بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این قطعنامه که شامگاه روز پنجشنبه به تصویب رسید، همچنین از رییس جمهوری آمریکا خواسته شده است تا آن دسته از مقام های جمهوری اسلامی که درنقض حقوق اقلیت های مذهبی نقش دارند، مورد تحریم قرار گیرند.
این قطعنامه حکومت ایران را به دلیل سرکوب، آزار و اذیت اقلیت مذهبی بهایی محکوم کرده است.
فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، مهوش ثابت، بهروز توکلی و وحید تیزفهم، هفت تن از رهبران جامعه بهایی ایران هستند که که درمرداد سال ۱۳۸۹ به اتهام «جاسوسی» هر کدام به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند. خانم ثابت در ١۴ اسفند ١٣٨۶ و شش نفر دیگر در ۲۵ اردیبهشت ١٣٨٧ دستگیر شده اند.
سناتور جمهوریخواه مارک کرک، حامی اصلی این قطعنامه روز جمعه گفته است: رای به این قطعنامه حامل این «پیام جدی» است که ایالات متحده، دولت ایران را به دلیل نقض حقوق اولیه شهروندانش مسئول می داند.
دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و عفو بین الملل پیشتر از صدور حکم زندان برای رهبران بهایی انتقاد کرده اند.
وزارت امورخارجه آمریکا صدور حکم زندان برای رهبران بهایی را اقدامی «بی‌سابقه» دانسته و آن را «به مثابه نقض کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی» ارزیابی کرده ‌بود.
در همین زمینه، سازمان عفو بین‌الملل نیز صدور حکم زندان برای رهبران بهایی را اقدامی «ظالمانه» خوانده ‌بود.
ایران بهاییت را به عنوان دین به رسمیت نمی‌شناسد و جامعه بهایی می گوید، پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، بیش از ۲۰۰ بهایی توسط حکومت ایران کشته شده‌اند. هزاران نفر از بهاییان دستگیرشده، مورد آزار و اذیت قرار گرفته، کار خود را از دست داده، مورد نظارت دائمی بوده و در نهایت اموال و دارایی‌های‌شان توسط دولت جمهوری اسلامی توقیف شده است. بهاییان از این که بتوانند مشاغل دولتی داشته باشند ممنوع شده‌اند و فرزندان‌شان نیز اجازه ندارند که در دانشگاه‌های ایران ثبت نام کنند.

30 Mart 2012 Cuma

رضا اکوانیان ممنوع الخروج شد

رضا اکوانیان، شاعر، وبلاگ نویس و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ممنوع الخروج شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اکوانیان که روز نهم فروردین ماه امسال قصد سفر به ترکیه را داشته در فرودگاه به مدت ۴ ساعت بازداشت و پس از ضبط پاسپورت به وی اعلام می شود که اجازه سفر به خارج از کشور را ندارد و ممنوع الخروج شده است.
رضا اکوانیان، وبلاگ نویس اهل دهدشت و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۸۸ و در جریان اتفاقات پس از انتخابات در یاسوج نیز دستگیر شده بود و در تاریخ ۲۰ فروردین سال ۹۰ از طرف قاضی طهماسبی رئیس دادگاه دادگاه انقلاب یاسوج به جرم تبلیغ و تبانی علیه نظام از طریق همکاری با گروههای ضد نظام و همکاری با گروههای حقوق بشری و همچنین شرکت در اغتشاشات تهران، به یک سال حبس تعزیری و شش سال حبس تعلیقی و محرومیت از ادامه کار محکوم شده بود.

محکومیت محمد حردانی، فعال فرهنگی عرب به ده سال حبس

دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان اهواز در اوایل فروردین ماه سال نود و یک، "محمد حردانی" شهروند عرب اهوازی را به دلیل فعالیت فرهنگی در محله ملاشیه به ده سال زندان محکوم کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، محمد حردانی متاهل و ساکن محله محروم ملاشیه که نیروهای اداره اطلاعات آن را چند ماه قبل دستگیر کرده بودند، به ده سال حبس محکوم شد.
حردانی در طول بازداشت مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته و پس از تحمل زندان انفرادی اکنون برای گذراندن ده سال محکومیت به زندان کارون منتقل شده است.
اواخر اسفند ماه سال نود نیز تعدادی از فعالان عرب به زندان و اعدام محکوم شده بودند. طه حیدریان فرزند رحیم (۲٨ ساله) از محله ملاشیه، ناصر حیدریان فرزند رحیم (۲۱ ساله) از منطقه ملاشیه، عباس حیدریان فرزند جاسم (۲۴ ساله) از منطقه ملاشیه، علی شریفی (۲۵ساله) از ملاشیه، هر کدام به ۱۰ سال زندان و اعدام محکوم شدند.
امیر معاوی (۲۴ ساله) از محله گلستان اهواز به ٣٨ سال زندان در تبعید در استان مازندران محکوم شد. عباس حیدری (۲۶ ساله) فرزند عبدالحسن از اهالی ملاشیه نیز به ۱٨ سال زندان در تبعید در استان مازندران محکوم شد.
قبل از این رخداد، بیش از هفتاد تن از فعالان سیاسی عرب در شهرهای شوش، اهواز و حمیدیه دستگیر شدند. سازمان های جهانی فعال در زمینه حقوق بشر همچون دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با انتشار بیانیه هایی خواستار برگزاری محکامات عادلانه برای بازداشت شدگان بودند.

وضعیت وخیم کاظم دهقان در زندان عادل آباد شیراز

کاظم دهقان از دراویش گنابادی ساکن کوار که بیش از یک ماه است در زندان عادل آباد شیراز بسر میبرد وضعیت وخیمی دارد.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از مجذوبان نور،کاظم دهقان که از ناراحتی قلبی به شدت رنج میبرد طی تماس تلفنی با خانواده خویش از عدم رسیدگی پزشکی به وی خبر داده است.
لازم به ذکر است که در روز شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ مامورین امنیتی و لباس شخصی پس از یورش به منزل کاظم دهقان از دراویش گنابادی در شهر کوار واقع در استان فارس ایشان را بازداشت و برای چند ساعت در پاسگاه انتظامی شهر کوار نگهداری کردند و سپس به دادگستری شهر کوار منتقل و جلسه تفهیم اتهام این درویش بدون حضور وکیل در دادگستری شهر کوار برگزار شد و پس از تفهیم اتهام ایشان را سریعا به زندان عادل آباد شیراز منتقل کردند.
طبق این گزارش در جلسه تفهیم اتهام آقای کاظم دهقان اجازه حضور هیچ یک از نزدیکان این درویش گنابادی توسط نیروهای امنیتی داده نشده و اتهام این درویش گنابادی برای خانواده و وکلای این درویش گنابادی در سایه ابهام قرار دارد.

سومین نوروز مهدی خدایی، فعال دانشجویی، در زندان اوین

مهدی خدایی از فعالان دانشجویی و حقوق بشر در ایران و همچنین دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری، سومین نوروز خود را در زندان سپری می‌کند.
به گزارش  خبرنامه ملّی ایرانیان از دانشجونیوز، علی‌رغم گذشت بیش از ۲ سال از بازداشت مهدی خدایی، فعال دانشجویی و حقوق بشر، وی هم‌چنان در زندان اوین، بدون حتی یک روز مرخصی، محبوس است. این سومین نوروزی است که وی در زندان محبوس است. وی فعال دانشگاه آزاد شهر ری و همکار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که توسط نیروهای امنیتی سه سال گذشته بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات محاکمه شده بود به تحمل ۴ سال حبس محکوم شده است.
مهدی خدایی، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری و از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال ۸۸ و در پی هجوم گسترده و هماهنگ نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و متعاقباً به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد.
وی پس از بازداشت، ماه ها در سلول های انفرادی بند ٢ الف زندان اوین جهت اخذ اعترافات ساختگی نگه داشته شد و سرانجام در مهرماه سال ١٣٨٩ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، به سه سال زندان محکوم گردید. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.
مهدی خدایی، فعال حقوق بشر، همچنین پیش از این، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» به چهار سال زندان محکوم شده بود که این حکم نیز عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید. وی در مجموع به هفت سال زندان محکوم شده است.
مهدی خدایی هم اکنون دوران محکومیت خویش را بدون استفاده از حق مرخصی در زندان اوین می گذراند.

با حکم دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم حبس فائزه هاشمی تایید شد

دادگاه تجدید نظر استان تهران با تایید حکم دادگاه بدوی، فائزه هاشمی رفسنجانی را به شش ماه زندان و همچنین پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرد.
فائزه هاشمی رفسنجانی سیزدهم دی ماه سال گذشته و با حکم شعبه ۱۵ دادگاه دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌ های سیاسی، رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده بود که این حکم با تایید دادگاه تجدید نظر تهران لازم الاجرا می باشد.
جلسه محاکمه فائزه هاشمی روز شنبه سوم دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تشکیل و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شده بود.

با حکم دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم حبس فائزه هاشمی تایید شد

دادگاه تجدید نظر استان تهران با تایید حکم دادگاه بدوی، فائزه هاشمی رفسنجانی را به شش ماه زندان و همچنین پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرد.
فائزه هاشمی رفسنجانی سیزدهم دی ماه سال گذشته و با حکم شعبه ۱۵ دادگاه دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌ های سیاسی، رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده بود که این حکم با تایید دادگاه تجدید نظر تهران لازم الاجرا می باشد.
جلسه محاکمه فائزه هاشمی روز شنبه سوم دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تشکیل و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شده بود.

احضار همسر زنده یاد محسن دکمه چی توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ

بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” خانم مریم النگی همسر شهید راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی احظاریه ای از شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب در یافته نموده است که می بایست ۲۰ فروردین ماه برای محاکمه در این شعبه حاضر شود. رئیس این شعبه فردی بنام صلواتی معروف به قاضی مرگ قرار است وی را محاکمه نماید.

بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص آخوندی با نام مستعار علوی علیه خانم دکمه چی پرونده سازی نموده است و اتهامات همسر شهیدش را دوبار ه در پرونده وی بکار برده است .یکی از اتهامات او حضور فرزندش در شهر اشرف در عراق می باشد.
خانم مریم النگی ۱۹ مهر ماه ۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به گروگان گرفته شد و به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از ۴ ماه در سلولهای انفرادی قرار داده شد هدف از گروکانگیری وی وادار کردن همسرش زنده یاد محسن دکمه چی به اعتراف علیه خودش بود.او نزدیگ به ۶ ماه علیرغم شرایط حاد جسمی در زندان نگه داشته شد و با وثیقۀ سنگین بطور موقت آزاد شد.بازجویی که خانم النگی را مورد بازجویی و شکنجه قرار داده است و علیه وی پرونده سازی نمود آخوندی است به نام علوی از مسئولین و شکنجه گران شناخته شد از دهۀ ۶۰ در بند ۲۰۹ و جنایتکاران علیه بشریت می باشد.
جانباختۀ راه آزادی محسن دکمه چی توسط همین آخوند شکنجه گر و قاتل و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از جنایتکاران علیه بشریت در زندان به عمد مانع درمان وی شدند و نهایتا او را زجرکش کردند و حال قصد دارند که همسر این شهید راه آزادی را مورد محاکمه قرار دهند.
سیاست سرکوب،شکنجه و اعدام توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و از طریق صادق لاریجانی منصوب وی در قوۀ قضاییه و وزارت اطلاعات مورد تایید و به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،احضار و محاکمۀ همسر شهید راه آزادی مردم ایران خانم دکمه چی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

حضور گسترده مردم در مراسم گرامیداشت زنده یاد محسن دکمه چی در بهشت زهرا

به گزارش خبرنامه از”فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران”مراسم گزامیداشت اولین سالگرد شهید راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی با حضور گسترده خانواده ،دوستان و زندانیان سیاسی سابق،بازاریان و مردم بر آرامگاهش در بهشت زهرا برگزار گردید.

روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه مراسم گرامیداشت اولین سالگرد جانباختۀ راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی بر آرامگاهش برگزار گردید. مراسم حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح آغاز شدد. ابتدا حاضرین آرامگاه او را گل باران و نسبت به او ادای احترام نمودند. سپس شمع ها را بر آرامگاهش برافروختند.
تعدادی از زندانیان سابق که در این مراسم شرکت کرده بودند. خاطرات خود را در مورد این جانباختۀ ازادی برای سایرین تشریح کردند و شخصیت مقاوم و انسانی او را ستودند آنها همچنین با آرمانهای آزادیخواهانۀ وی تجدید عهد کردند که تا رسیدن به آزادی در ایران از تلاش و کوشش لحظه ای آرام نگیرند.
در این مراسم خانواده دکمه چی ،دوستان وی ،زندانیان سابق ،بازریان و تعدادی زیادی از مردم و جوانان شرکت داشتند. تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بیش ۷۰ نفر تخمین زده می شد. مراسم گرامیداشت شهید راه آزادی مردم ایران تا ساعت ۱۰:۰۰ ادامه داشت.
لازم به آوری است جانباختۀ راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی از بازارایان شناخته شده بازار تهران و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشد. او در شهریور ماه سال ۸۸ به اتهام کمک به خانواده زندانیان سیاسی بازداشت و در زندان به بیماری سرطان مبتلا گردید اما بدستور بازجویان وزارت اطلاعات (آخوندی بنام علوی و سعید شیخان) و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از جنایتکاران علیه بشریت از درمان وی ممانعت کردند و به عمد او را زجر کش نمودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یاد و خاطرۀ این شهید راه آزادی مردم ایران را گرامی میدارد و یاد و خاطرۀ تمامی جانباختگان راه آزادی مردم ایران را گرامی میدارد..

برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختۀ راه آزادی محسن دکمه چی در بند ۳۵۰ زندان اوین

به گزارش خبرنامه از”فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین اولین سالگرد جان باختۀ راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی را برگزار کردند. این گزارشات می افزایید ؛روز چهارشنبه نهم فروردین ۱۳۹۱ در زندانی که در قلب جبهه دشمن جنایت کار قرار دارد، مراسمی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت محسن دکمه چی برگزار شد. از زندان اوین خبر می‌رسد که به همت تنی چند از فعالین سیاسی، عقیدتی، دانشجویی، حقوق بشر و . . . مراسمی در بند ۳۵۰ این زندان برگزار شده و دوستداران آن زنده یاد با خواندن شعر، سرود‌های دسته جمعی و بیان خاطراتی از وی یادش را گرامی داشتند.
برگزارکنندگان اعلام داشتند ” هر چند این مراسم پاسخگوی روح بزرگ آن شهید نخواهد بود، اما امیدواریم با وجود فشارها و محدودیت‌های موجود، توانسته باشیم گوشه‌ای از شخصیت بزرگ محسن دکمه چی را به شرکت کنندگان در مراسم بشناسانیم. “
هشتم فروردین سال گذشته بود که باخبر شدیم دستگاه جنایی جمهوری اسلامی بار دیگر یک تن از مجاهدین راه آزادی را به کام مرگ کشانده است، محسن دکمه چی در اوج مظلومیت از میان ما رخت بر بسته بود و بار تحمل غم از دست دادنش بر دوش دیگر مبارزین سنگینی می‌کرد.
در آن روزها شاهد بودیم که حتی به خانواده وی اجازه برگزاری مراسم ترحیم داده نشده بود و در مراسم خاکسپاری نیز نیروهای به اصطلاح امنیتی با هجوم به شرکت‌کنندگان قصد بازداشت آنها را داشتند ولی به دلیل مقاومت و اتحاد آنان قادر به این کار نشدند. در حین مراسم همسر آن مرحوم نیز به صورت تلفنی به ستاد پیگیری اطلاعات احضار شد و در روز بعد نیز توسط پلیس امنیت گیشا بازداشت و به وی گفته شد که تا یک هفته حق حضور در خانه خود را ندارد که مبادا مراسمی در خانه برگزار شود. اما حال با آگاهی از همه‌ی این فشار‌ها به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم در منزل مرحوم دکمه چی، اخباری را دریافت کردیم، از بند ۳۵۰ زندان اوین که ثابت می‌کند یاد محسن دکمه چی همچنان زنده است و هیچ شرایطی نمی‌تواند شهدای راه آزادی را از خاطر ملت ایران دور کند.
لازم به ذکر است محسن دکمه چی با سابقه زندان در دهه ۶۰ ، بار دیگر در شهریور ماه سال ۸۸ به اتهام کمک به خانواده زندانیان سیاسی بازداشت و به تحمل ۱۰ سال حبس و تبعید محکوم شد. وی در هنگام گذران دوران محکومیت در زندان اوین بارها به دلیل احساس درد شدید در ناحیه شکم به بهداری اوین مراجعه کرد ولی هیچ اقدامی در راستای تشخیص بیماری او انجام نگردید. بعد از مدتها زمانی که با اعزام به بیمارستان تشخیص بیماری سرطان داده شد از درمان وی نیز جلوگیری به عمل آمده و با گذشت ماه‌ها از تشخیص بیماری و زمانی که کار از کار گذشته بود، بعد از عمل جراحی سنگین در حالی که به علت تاخیر در رسیدگی درمانی، پزشکان درخواست نگهداری بیمار در بیمارستان و انجام شیمی درمانی را از دادستانی تهران کرده بودند، نه تنها وی به زندان اوین منتقل شد بلکه بعد از مدتی تبعیدش نیز به اجرا گذاشته شد و او را به بند ۴ زندان گوهردشت منتقل کردند.
محسن دکمه چی سرانجام در روزهای آغازین نوروز ۹۰ در سن ۵۲ سالگی بعد از تحمل ماه‌ها درد و رنج، چشم از جهان فرو بست.

29 Mart 2012 Perşembe

وضعیت نامساعد جسمی حمیدرضا مرادی و جواد علیخانی در اوین


خونریزی کلیه‌ی حمیدرضا مرادی و جواد علیخانی زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ اوین و بی‌توجهی به وضعیت بحرانی این دو نگران‌کننده شده است.
به گزارش کلمه، جواد علیخانی، فعال دانشجویی دربند محبوس در بند ۳۵۰ اوین، که از روز پنج‌شنبه بارها به‌دلیل عارضه کلیه به‌بهداری اوین منتقل شده بود، روز یکشنبه به بیمارستان مدرس اعزام شد اما به‌دلیل نبودن تکنیسین سونوگرافی، بار دیگر در حالی که نگرانی از عفونت کلیه وی را تهدید می‌کند به‌زندان اوین بازگردانده شده است.
بیمارستان مدرس تهران یک مجموعه طرف قرار داد زندان اوین است که خدمات تخصصی پزشکی مورد نیاز بیماران زندانی در این بیمارستان ارائه می‌شود.
حمیدرضا مرادی سروستانی، از دراویش گنابادی، نیز که ۵ ماه تحمل انفرادی در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین وی را دچار مشکل کلیوی کرده در ایام تعطیلی نوروز دچار خونریزی کلیه شد. او نیز پس از پیگیری‌های فراوان و در حالی‌که مجبور به تحمل دست‌بند و پابند شده بود، به بیمارستان مدرس اعزام شد.

جعفر آذرنوش، شهروند مریوانی به زندان محکوم شد


جعفر آذرنوش، شهروند اهل مریوان، که سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هم اکنون در زندان مرکزی شهر بوکان بسر می برد، با حکم دادگاه انقلاب به هشت ماه زندان محکوم شد.
به گزارش موکریان نیوز، جعفر آذرنوش به اتهام همکاری با یک حزب غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به تحمل ۸ ماه حبس محکوم گردید.
گفتنی است این شهروند کُرد که سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در بوکان دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده بود، هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی این شهر سپری می نماید.

بلاتکلیفی اعضای یک خانواده‌ی بهایی پس از ۸۰ روز بازداشت موقت


علی‌رغم گذشت بیش از ۸۰ روز از زمان بازداشت اعضای یک خانواده به نام‌های"بختیار راسخی"، "فرحناز نعیمی" و "فرین راسخی"، این سه شهروند بهایی ساکن کرمان کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، اعضای یک خانواده‌ی بهایی کرمانی در حالی کماکان در بازداشت به سر می‌برند که فرحناز نعیمی، مادر خانواده، پس از گذشت اندک زمانی از بازداشت دچار خونریزی شدید روده شده است.
با پیگیری‌های صورت گرفته آقای سلیمانی رئیس زندان، قول دادند که خانم نعیمی را به بیمارستان اعزام کنند اما وزارت اطلاعات مانع از دیدار وی با هرگونه پزشک شده است.
نامبرده در حالی تاکنون تحت معالجه قرار نگرفته است که بیش از ۱۰ روز است به دستور مستقیم آقای مسعود ولایتی (معاذاللهی) قاضی و بازجوی پرونده ممنوع الملاقات و ممنوع التماس شده‌است. مسئولان زندان در این خصوص مدعی شده بودند که تمامی تلفن‌های زندان قطع است.
از سوی دیگر بختیار راسخی، پدر خانواده نیز از ابتدای زمان بازداشت تا به امروز، در سلول انفرادی به سر می‌برد و هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست. این در شرایطی ست که قاضی پرونده به صورت کتبی با ملاقات موافقت اما وزارت اطلاعات در این مورد کارشکنی می‌نماید.

محکومیت جدید نیما پوریعقوب، فعال دانشجویی چپ، به ۹۱ روز حبس تعزیری


نیما پوریعقوب، فعال دانشجویی طیف چپ دانشگاه آزاد تبریز، طبق حکمی که ۴ اسفند ماه سال گذشته از سوی شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه عمومی تبریز صادر شده است، به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش هرانا به نقل از کمیته‌ی حمایت از شاهرخ زمانی، نیما پوریعقوب که پیش‌تر از سوی شعبه‎‌ی یکم دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، محکومیتی جدید نیز دریافت کرده است.
وی به اتهام “توهین به آیت الله سیستانی” از سوی شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه عمومی تبریز به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده است.
گفتنی ست که دادگاه انقلاب رای به عدم صلاحیت آن دادگاه برای رسیدگی در خصوص این اتهام آقای پوریعقوب داده بود و بر این اساس پرونده‌‌ی وی به شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه عمومی تبریز ارجاع شده بود.
نیما پوریعقوب، دانشجوی رشته‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد تبریز، در تاریخ ۱۹ خرداد ماه سال گذشته در تبریز بازداشت و پس از ۹۲ روز حبس با قرار وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
دیگر متهمین این پرونده شاهرخ زمانی، محمد جراحی و ساسان واهبی‌وش به ترتیب به یازده و پنج سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. در حال حاضر شاهرخ زمانی و محمد جراحی در زندان مرکزی تبریز دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.

اعتصاب غذای پیمان عارف در اعتراض به بازداشت:« وثیقه گذاشته شده است اما آزادش نکرده اند»


همسر پیمان عارف، زندانی که در اعتراض به بازداشت غیرقانونیش از اول فروردین ۹۱ دست به اعتصاب غذای (تر) زده است  گفت:« پیمان از اول فرودین ماه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و آزاد نشدنش دست به اعتصاب غذا زده است. او غیرقانونی بازداشت شده و بدتر اینکه غیرقانونی هم آزاد نمی شود. پیمان ۵ فرودین ماه به دنبال اعتصاب غذا و افت فشار به بیمارستان منتقل شد. وقتی من به بیمارستان مراجعه کردم گفتند که مشکل قلبی بوده، از او نوار قلب گرفته ند، سرم وصل کرده ند اما سریع هم به زندان برش گردانده اند. من خیلی نگران وضعیتش هستم. مرحوم صابر از گرسنگی فوت نکرد از افت فشار و مشکل قلبی فوت کرد. نمی دانم این آقایان چرا متوجه نمی شوند که این مسائل به ضرر خودشان هم است! اصلا هیچ دلیلی برای نگه داشتنش پیمان در زندان وجود ندارد. کفالت هم طبق قرار برایش گذاشته ایم. پس باید قانونا آزاد شود اما نمی دانم چرا آزادش نمی کنند!»
پیمان عارف، فعال دانشجویی و از اعضای جبهه ملی ایران در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و اهانت به رییس جمهور به دلیل انتشار نامه سرگشاده ای در تاریخ ۲ خرداد ماه سال ۸۸ به محمود احمدی نژاد با عنوان « آیا می دانید با دانشگاه چه کردید؟» به ۷۶ ضربه شلاق در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی محکوم شد. در تاریخ ۱۷ مهرماه امسال دقایقی قبل از آزادیش حکم ۷۶ ضربه شلاق او اجرا شد. او پس از آن از مسولان دادسرای اوین و شاهدان ماجرا به دلیل نحوه غیر قانونی شلاق زدنش شکایت کرد و همچنین گفتگوهای نیز در اعتراض به شیوه اجرای حکم شلاقش با رسانه ها داشت. این فعال دانشجویی به دنبال گفتگوهایش با رسانه ها به اتهام تبلیغ علیه نظام دوباره روانه زندان شد اما پس از ۴۰ روز حبس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تبرئه و آزاد شد. اما مجددا در تاریخ ۲۴ اسفند ماه بازداشت شد و اکنون در زندان اوین است.
سمیرا جمشیدی، همسر این زندانی از دلیل بازداشت مجدد او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« این بار بازداشت پیمان به دلیل شکایت شخصی آقای بهرام رشته احمدی، رییس دادسرای اوین بوده است. پیمان پس از اجرای حکم شلاقش در گفتگو با رسانه ها اشاره کرده بود که به فرض اینکه حکم شلاقش قانونی باشد غیرقانونی اجرا شده است. بعد از این مصاحبه او ۴۰ روز در حبس بود اما با حکم دادگاه شعبه ۲۶ تبرئه شد. در آن دادگاه به او گفتند که به شکایت های پیمان نیز رسیدگی می شود چون او پس از شلاق خوردن از آقای رشته احمدی و افراد دیگری که شاهد شلاق خوردن غیرقانونیش بودند شکایت کرده بود اما نه تنها به شکایت های او رسیدگی نشد بلکه دوباره به زندان افتاد. این بار آقای رشته احمدی شخصا از او شکایت کرد که چرا اسم او را در مصاحبه ها آورده است و پیمان به اتهام نشر اکاذیب در روز ۲۴ اسفند ماه بازداشت شد. اما در همان روز قرار کفالت ۵ میلیونی تومانی نیز برایش صادر کردند. من تا روز ۲۸ دنبال قرار کفالت بودم که بالاخره تهیه کردم و دادسرا هم قبول کرد و گفت بروید خبرتان می کنیم اما عصر همان روز با من تماسی گرفته شد و گفته شد که دستور داده اند که پیمان آزاد نشود. آخر مگر می شود قرار کفالت صادر شود و قرار هم گذاشته شود اما زندانی آزاد نشود!»
سمیرا جمشیدی با اشاره به اینکه همسرش سومین نوروزی است که در خانه نیست به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« من هر روز به دادسرای اوین مراجعه می کنم اما می گویند هیچکس نیست، بروید روز چهاردهم بعد از تعطیلات نوروزی برگردید. یعنی همه مسولان و کارمندان و قاضی کشیک هم هست اما کسی جوابگو نیست می گویند باید بروید و روز چهاردهم برگردید! دیروز گفتم که شما قاضی کشیک دارید، او می تواند پیمان را آزاد کند اما گفتند قاضی کشیک برای بازداشتی ها است و نه برای آزادی ها! اما چطور در ایام تعطیل قاضی بازداشتی ها کار می کند اما برای کسانیکه می خواهند آزاد شوند هیچکس وجود ندارد! این کاری که دارند با ما انجام می دهند واقعا کینه شخصی است. یک جور حب و بغض است.»
همسر پیمان عارف با اظهار تعجب از اتفاقاتی که در این مدت برای همسرش افتاده است، گفت:« دیروز در تماس تلفنیم از پیمان خواستم تا اعتصابش را بشکند اما او گفت که ادامه بازداشتش غیرقانونی است و او اعتصابش را ادامه خواهد داد. من واقعا از غیر منطقی بودن این ماجراها تعجب می کنم. آنها حتی برخلاف قوانین موجود عمل می کنند. من دیگر خطابم به مسولان نظام است، می خواهم بگویم در ایران خیلی بی قانونی و هرج و مرج اتفاق می افتد. کسانی دارند حتی بر خلاف قوانین موجود کشور عمل می کنند. حداقل امیدوارم یک روز در این مملکت قانون اجرا شود.»

سومین نوروز ابوالفضل عابدینی در زندان


ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشر خوزستانی سومین نوروز خود را در زندان سپری می کند.
به گزارش خبرنامه از مهر ندای سبز آزادی خانواده‌ این زندانی سیاسی در شهرستان زنده‌گی می کنند و وی به خاطر قطع شدن تلفن‌ها در بند ۳۵۰زندان امکان تماس با خانواده خود را نیز ندارد.
عابدینی در حالی محکومیت ۱۲سال زندان خود را در بند ۳۵۰سپری می‌کند که تاکنون از حق استفاده از مرخصی نیز با وجود داشتن بیماری قلبی محروم بوده است.
ابوالفضل عابدینی از اعضای حزب پن ایرانیست ایران است و در حدفاصل سالهای ۱۳۸۴تا ۱۳۸۶چندین بار توسط نیروهای امنیتی استان خوزستان بازداشت و این بازداشت‌ها منجر به صدور حکم یک سال حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب اهواز برای وی شد.
ابوالفضل عابدینی در تاریخ نهم تیر ماه سال ۱۳۸۸بازداشت و در تاریخ ۴آبان با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.وی بار دیگر در تاریخ ۱۲اسفند ماه ۱۳۸۸در جریان دستگیری‌های گسترده‌ی کنش‌گران حقوق بشر ایران توسط سپاه پاسداران همراه با ضرب و شتم در منزل پدری خود در رامهرمز خوزستان بازداشت و به سلول‌های انفرادی به بند ۲الف زندان اوین منتقل شد.
درتاریخ ۱۵فروردین ماه در حالی که یک ماه از بازداشت وی نگذشته بود، دادگاه انقلاب اهواز ابوالفضل عابدینی را به اتهامات ارتباط با دول متخاصم ،فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم مربوط به پرونده پیشین عابدینی بود که به بازداشتش در تیرماه سال ۱۳۸۸و آزادی‌اش با قید وثیقه ۳۰۰میلیونی در آبان ماه همان سال منجر شده بود.
در فروردین ماه سال ۱۳۸۹یک سال بعد از صدور حکم اول، ابوالفضل عابدینی بار دیگر از سوی شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، این در حالی بود که وی در پرونده‌ی قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود. این حکم ۱۳اردیبهشت ۹۰به عابدینی ابلاغ شد و محکومیت وی به ۱۲سال زندان افزایش یافت.

28 Mart 2012 Çarşamba

پنج فعال فرهنگی بوکان جمعاً به ۱۱ سال زندان محکوم شدند


 سرانجام بعد از دستگيری و آزادی پنج فعال فرهنگی با توديع وثيقه، دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان‌ غربی ایشان را جمعاً به تحمل ۱۱ سال زندان تعزيری محکوم کرده است.
به گزارش کُردپا، پنج فعال فرهنگی در بوکان به نام‌های  "قاسم رحيم‌آذر"، "جلال ناصری"، "ادريس برنا"، "ناصر ناصری" و "ادريس آگ" که يک سال قبل دستگير و روانه‌ی زندان شده بودند، از سوی دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان‌غربی جمعاً به ۱۱ سال زندان تعزيری محکوم شدند.
حکم دادگاه بدوی برای قاسم رحيمی و جلال ناصری به ترتيب ۸ و ۵ سال زندان تعزيری بود که در حکم دادگاه تجديدنظر اين احکام برای هر کدام به ۴ سال زندان تعزيری قطعی کاهش يافته است.
همچنين ادريس برنا، ناصر ناصری و ادريس آگ، سه فعال فرهنگی کُرد نيز از سوی دستگاه قضايی جمهوری اسلامی هر کدام به تحمل يک سال زندان تعزيری قطعی محکوم گرديدند.

ادامه‌ی اعمال محدودیت‌ و فشار بر احسان هوشمند و خانواده‌اش


 مسئولان امنیتی، طی روزهای اخیر، اعمال محدودیت‌ و فشارهای گوناگون را بر احسان هوشمند و خانواده‌اش دنبال کرده‌اند و این در حالیست، وی که کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برد، از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای هوشمند طی آخرین تماس تلفنی‌ای که در ششم فروردین ماه با خانواده‌ی خود برقرار کرده، ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت جسمی خود، بیان داشته است که به علت مصاحبه‌های همسرش با رسانه‌ها تحت فشار بازجویان قرار دارد.
هم‌چنین گفته می‌شود مسئولان به طور ضمنی اقدام به تهدید خانم ناهید کوه‌شکاف، همسر نامبرده نمودند.
آقای هوشمند از ۱۷ دی ماه سال گذشته تاکنون در سلول‎‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هیچ یک از مقام‌های قضایی و اطلاعاتی پاسخگوی وضعیت وی نیستند.
علاوه بر این مسئولان اطلاعاتی تاکنون مانع ملاقات پدر سالخورده‌ی این روزنامه نگار با وی که صرفاً بدین منظور به تهران سفر کرده است، شدند. این در حالیست که ایشان دچار نارسایی قلبی ست و پزشکان متذکر شده بودند که وی به علت آلودگی هوای تهران هرچه سریعتر باید این شهر را ترک نماید.
شایان ذکر است که یکم فروردین ماه، خانواده‌‌ی هوشمند به همراه برخی از فعالین سرشناس منجمله دکتر محمد ملکی و محمد نوری‌زاد جهت تحویل سال ۱۳۹۱ سفره‌ی هفت‌سین خود را در حوالی زندان اوین پهن کرده بودند که با اقدام ماموران امنیتی مواجه شدند. بر این اساس چندین اکیپ از ماموران به آن‌جا مراجعه کرده و آن‌ها را مجبور به ترک محل مذکور نمودند.

معاون دادستان تهران مانع آزادی پیمان عارف شد


پیمان عارف، فعال حق تحصیل و عضو شورای دفاع از حق تحصیل که از ۲۴ اسفند در بازداشت به سر می‌برد، با وجود اخذ کفالت به دلیل مخالفت مقامات قضایی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
به گزارش خبرنامه از جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی; پیمان عارف که به دلیل شکایت رشته احمدی، معاون دادستان تهران بازداشت شده، به علت اقدامات رشته احمدی تا کنون از زندان آزاد نشده است. به گفته نزدیکان پیمان عارف «تمام اقدامات قانونی برای آزادی او صورت گرفته اما چون شاکی وی خودش مجری قانون و مقام قضائی بوده، شاکی توانسته مانع آزادی شود».
بر اساس این گفته ها، دلیل اصلی ادامه بازداشت این عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی «تلاش نیروهای امنیتی به خروج پیمان عارف از کشور» است.
پیمان عارف از تاریخ ۲۸ اسفند تا تاریخ ۶ فروردین در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود اعتصاب غذا کرد و به علت مشکلات به وجود آمده به بیمارستان منتقل شد.
بسیاری از اطرافیان این فعال حق تحصیل فشارهای نیروهای امنیتی بر خانواده وی در سه سال گذشته را بسیار سنگین می دانند به صورتی که سمیرا جمشیدی همسر پیمان عارف در پی شوک ناشی از بازداشت همسرش دچار ناراحتی قلبی شده و مدتی را در بیمارستان سپری کرده است.