29 Mart 2013 Cuma

ادامه‌ی اعتصاب عذای خشک دراویش زندانی تحت سرم درمانی اجباری

 
saleh_kasra_etesabe_ghaza
پس از ۹ روز اعتصاب غذای خشک دراویش زندانی، حال جسمی ایشان همچنان وخیم گزارش شده است.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ آقایان صالح مرادی و کسری نوری که پس از ۶۴ روز اعتصاب غذای « تر » از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذای « خشک » زده‌اند در وضعیت جسمی خطرناکی قرار دارند.
به گفته‌ی خانواده‌ی این دراویش، مامورین امنیتی و حراست زندان با جبر و خشونت این دراویش را در بهداری زندان عادل آباد محبوس و تحت سرم درمانی قرار داده‌اند. که این رفتار مامورین امنیتی طبق قوانین بین المللی حقوق بشر غیرقانونی و مخالف خواسته‌ی دراویش زندانی می‌باشد. این دراویش در تماسی که با خانواده‌ی خود داشته‌اند اعلام کردند که با وجود تهدید و انتقال آنان به بهداری زندان همچنان در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند.
خانواده‌ی این دراویش گنابادی با اعلام تشدید وخامت حال این دراویش، تنها دلیلی که این دو زندانی عقیدتی تا کنون زنده مانده‌اند را سرم درمانی‌‌های انجام شده اعلام کرده و ابراز داشتند که همچنان مسئولین قوه قضاییه و وزارت اطلاعات نسبت به خواسته‌های قانونی این دو تن مبنی بر بازگرداندن ۷ تن از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور از بند امنیتی ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین و همچنین رسیدگی به وضیعیت سلامتی این افراد بی توجه بوده و به همین دلیل آقایان کسری نوری و صالح مرادی بر ادامه‌ی اعتصاب غذای خود پافشاری می‌نمایند.
این در حالیست که در روز سه شنبه ششم فروردین ماه، ساعاتی پس از تجمع دراویش در مقابل زندان عادل آباد، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با فشار و تهدید، دو درویش اعتصاب کننده آقایان صالح مرادی و کسری نوری را وادار به خوردن مقداری نان کرده و اقدام به فیلم برداری از آنها نموده بودند.
این دو درویش هم اکنون نه روز است که در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند و در روزهای اخیر بارها به دلیل ضعف جسمانی و بی‌هوشی به بهداری زندان منتقل شدند. آقایان صالح مرادی و کسری نوری هر کدام بیش از ۳۵ کیلو کاهش وزن داشته، زیرچشم و ناخن‌های آنها به شدت سیاه شده و توان ایستادن ندارند. اما همچنان بر خواسته خود پا فشاری می‌کنند و حاضر به شکستن اعتصاب خود نیستند.
لازم به ذکر است که برخورد نیروهای امنیتی و برنامه ریزی برای شانه خالی کردن مسئولین از انجام وظایف و مسئولیت‌هایشن موضوع جدیدی نبوده و در گذشته نیز در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۱، ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد شیراز، کسری نوری و صالح مرادی را با وجود وضیعت جسمی وخیم مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آنها و عدم نیاز به مداوا و رسیدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود

26 Mart 2013 Salı

تحصن اعتراضی دراویش در مقابل زندان عادل آباد

 
adelabad_1
صبح امروز، در ششمین روز اعتصاب غذای خشک دو درویش در شیراز ، جمعی از دارویش گنابادی در حمایت از این دو درویش زندانی در مقابل زندان عادل آباد شیراز تحصن کردند.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، جمعی از دراویش گنابادی با به وخامت کشیدن وضیعت جسمی دو درویش زندانی در زندان عادل آباد در هفتادمین روز استقامت و اعتصاب غذای آنها در مقابل زندان تحصن کردند، این دراویش اعلام کرده اند تا شکسته نشدن اعتصاب غذا و رسیدگی نشدن به خواسته آنها، حاضر به ترک محل نیستند.
این دو درویش در حالی در هفتادمین روز اعتصاب غذا قرار دارند که شش روز اخیر اعتصاب خود را از “تر” به “خشک” تغییر داده، و تا مرگ فاصله ای ندارند. خانواده‌های این دو درویش، وضع جسمی آنها را “اسفبار و در آستانه مرگ ” توصیف کرده و اعلام کردند: “در صورت بروز هر حادثه ای مسئولین مخصوصا قاضی صلواتی و وزارت اطلاعات باید پاسخ گو باشند، چرا که پس از ۶۴ روز به خواسته کوچک آنها مبنی بر انتقال وکلای دراویش به بند ۳۵۰ هیچ توجهی نکرده‌اند”.
طبق گزارش رسیده یکی از این دراویش توسط نیروهای انتظامی به داخل زندان عادل آباد برده شده و خبری از وی در دست نیست. همچنین شمار تحصن کنندگان هم اکنون ۵۰ نفر گزارش شده که با ادامه پیدا کردن تحصن به تعداد آنها افزوده خواهد شد.
صالح مرادی حدود ۱۹ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۵ ماه است که به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و اقدام علیه نظام در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۷ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آنها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته؛ هم اکنون بازداشت آنها غیر قانونی محسوب می‌شود.

25 Mart 2013 Pazartesi

دراویش بند ۳۵۰ اوین اعتصاب غذا کردند

 
alirezaroshan_mostafaabdi
علیرضا روشن و مصطفی عبدی از دراویش زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین از روز اول فروردین سال جاری وارد اعتصاب غذا شدند.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  مجذوبان نور، آقایان علیرضا روشن و آقای مصطفی عبدی از فعالین حقوق دراویش و پرسنل سایت مجذوبان نور از اول فروردین سال جاری در اعتراض به نگهداری وکلای زندانی دراویش در شرایط نامناسب بندهای امنیتی زندان اوین و برخوردهای خشن و توهین آمیز با آنها دست به اعتصاب غذا زده و خواستار بازگرداندن فوری آنها به بند ۳۵۰ و پیگیری اقدامات درمانی برای ایشان شده‌اند.
این دو درویش در ملاقاتی که صبح امروز با خانواده‌های خود داشتند از اعتصاب غذای خود خبر داده و اعلام کردند : “به علت نگرانی از وضیعت وکلای زندانی دراویش و وخامت حال دو درویشی که در زندان عادل آباد شیراز با همین خواسته در اعتصاب غذا هستند، ضمن اینکه ملتمسانه از آنها می ‌خواهیم که به اعتصاب خود پایان دهند، راه آنها را پیش گرفته و وارد اعتصاب غذا شده‌ایم”.
گفتنی است آقایان کسری نوری و صالح مرادی از دیگر دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز نیز مدت ۶۹ روز است که در اعتراض به انتقال وکلای دراویش به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹، دست به اعتصاب غذا زده اند، هم اکنون پنج روز است که اعتصاب غذای خود را از اعتصاب غذای تر به خشک تغییر داده‌اند و این در حالی است که خانواده این افراد وضع جسمی آنها را “اسفبار و در آستانه مرگ” توصیف کردند.
هفت نفر از وکلای زندانی دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور مدت ۷۰ روز است که به علت اعتراض به روند غیر قانونی رسیدگی به پرونده و شکایت از تخلفات قاضی صلواتی به سلولهای انفرادی و بند ۲۰۹ منتقل شده‌اند و انتقال و بازجویی‌های آنها با برخورد توهین آمیز و ضرب و شتم همراه بوده است. حال جسمی دو تن از این افراد نیز نگران کننده گزارش شده اس

24 Mart 2013 Pazar

حتی بعد از اتمام حکم آزادش نمی‌کنیم!

 
fatme-perwizi-495x299
فاطمه پرویزی مادر سیروان کمانگر، فعال کرد سیاسی – مدنی؛ به اتهام توهین به سربازان گمنام امام زمان و همکاری با پسرش که شامل نگهداری اسنادی دال بر مشارکت پسرش در راهپیمایی‌های جنبش سبز است به شش ماه زندان محکوم شده است. وی از آبان ماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از ملّی مذهبی؛ سیروان کمانگر پسر این زندانی ۵۴ ساله در گفتگو با ملی- مذهبی در باره وضعیت مادرش می گوید: «او یک خانم ۵۴ ساله است که صرفا به دلیل همکاری با من که پسرش هستم، بازداشت شده و او خودش فعالیت خاصی نداشت. فردی که ما را در چالوس در حالی که به سفر رفته بودیم، بازداشت کرد از واژه‌های بسیار نامناسبی استفاده می‌کرد که مادرم به او اعتراض کرد. به دلیل همین اعتراض، در دادنامه او توهین به سربازان گمنام امام زمان نیز وجود دارد. به نظر من برای ایجاد رعب و وحشت در بین سایر فعالان کرد این کار را کرده‌اند».
سیروان کمانگر خود عضو کانون دفاع از حقوق کودکان و زنان است و از سال ۸۰ به همراه آزاد زمانی انجمن مبارزه با مواد مخدر در شهرستان کامیاران را ایجاد کرده است. وی همچنین عضو انجمن زاگرس سبز و بخصوص کُردستان و کرمانشاه و همکار در جریانات حقوق بشری در کشور است که شرکت مؤثر در تظاهرات سال ۸۸ داشته است.
فرزند خانم پرویزی در باره فشارهای وارده به خانواده اش می گوید: از بدو انقلاب تا الان، جمهوری اسلامی با خانواده من با حساسیت برخورد کرده است. ۲۳ نفر از افراد خانواده و فامیل به عناوین مختلفی اعدام شده‌اند. بسیاری اجبارا در خارج از کشور زندگی می‌کنند. من دو سال است که ناچار شده‌ام کشور را ترک کنم. مادر من چهار ماه و نیم است که در زندان به سر می‌برد. مادرم را در دی ماه ۸۹ در چالوس به این دلیل که بخشی از نوشته‌ها و کاغذهای مربوط به من در رابطه با راه پیمایی های جنبش سبزدر کیفش بود بازداشت کردند.
وی در باره فشارهای وارده به خودش نیز میگوید:سال ۸۲ به اتهام همکاری با اکراد اپوزیسیون محکوم شدم در حالی که چنین چیزی صحت نداشت. در پی آن تبعید به زندان خرم آباد به مدت دو سال که ۱۰۵ روز آن در سلول های انفرادی گذشت.فعالیت های کارگری و دانشجویی من باعث شد که ما را باز مورد آزار قرار دادند به طوری که خانواده من ناچار به ترک کردستان شد و از آن به بعد در کرج زندگی می‌کنند.
مادرم در چالوس بازداشت شد اما چون چالوس زندان نداشت به زندان نوشهر منتقل ‌شد. ما با هم دستگیر شدیم. در چالوس پرده گوش چپ من به علت ضربات وارده پاره شد. من را در همان جا نگه داشتند اما مادرم را به نوشهر بردند و تا الان هم در زندان نوشهر است. وضعیت این زندان بسیار نامناسب است. حال مادرم وخیم است و ما به شدت نگران او هستیم، طوری که پدر من در هر تماسی گریه می‌کند. و مادرم که بسیار تحت فشار است و حال جسمی نامساعدی دارد مرتب می‌گوید که حالش بد است و او را از آن جا خارج کنیم. اما دادستان اجازه مرخصی که حق مسلم هر زندانی است را به او نمی‌دهد. چون مادر من سابقه کیفری ندارد الان که چهار ماه و نیم از شش ماه زندانی او گذشته است می‌تواند آزاد شود اما متاسفانه به علت مخالفت دادستان اجازه این کار داده نمی شود. حتی با مرخصی استعلاجی هم موافقت نمی‌کنند. تنها ۴ روز از عمل جراحی او گذشته بود که بازداشت شد. وضعیت مادرم بسیار نگران‌کننده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خانم پرویزی اخیرا تماسی داشته یا نه، می‌گوید: آخرین بار هفته گذشته تماس گرفت. او همیشه روحیه بسیار خوبی داشت و به افراد خانواده دلداری می‌داد اما در حال حاضر به علت شرایط بسیار نامناسب زندان و حال بد جسمی و نیاز به رسیدگی، درخواست کرده که او را جهت مداوا از زندان خارج کنند. ما همه نگران او هستیم. مادرم ۲۰ روز حق مرخصی دارد که نه تنها اجازه استفاده از آن را ندادند، بلکه حتی با دو ساعت خروج از زندان وی برای مراجعه به پزشک هم موافقت نشد.محکومیت مادرم دو ماه دیگر تمام می‌شود اما تهدید کرده‌اند که حتی در آن زمان هم ایشان را آزاد نخواهند کر

23 Mart 2013 Cumartesi

دراویش زندانی وارد اعتصاب غذای خشک شدند

 
saleh_kasra_etesabe_ghaza4
صالح مرادی و کسری نوری از دراویش گنابادی زندانی در زندان عادل آباد شیراز پس از ۶۴ روز اعتصاب غذای «تر»، از صبح پنجشنبه ۱ فروردین ۹۲ وارد اعتصاب غذای «خشک» شدند.
به گزارش  خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ آقایان صالح مرادی و کسری نوری در ملاقاتی که صبح امروز، سوم فرودین ۹۲ با خانواده‌های خود داشتند اعلام داشتند که از روز اول فروردین ۹۲ دست به اعتصاب غذای خشک زده اند.
اعتصاب غذای خشک این دراویش زندانی در حالی صورت میگیرد که این ۲ زندانی عقیدتی در مجموع ۶۷ روز است که در اعتصاب غذا بسر می‌برند و از نظر جسمی بسیار ضعیف شده‌اند و پیش از این نیز پزشک بهداری زندان اعلام کرده بود که ادامه‌ی اعتصاب غذا باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر جسم این دراویش گنابادی خواهد شد.
در حال حاضر این دراویش به بهداری زندان عادل آباد منتقل شده اند، اما به دلیل تعطیلات و کمبود نیرو و امکانات، رسیدگی‌های لازم به ایشان صورت نگرفته است.
پیش از عید نوروز، این ۲ درویش گنابادی با ارسال پیام تبریک نوروزی، اعلام داشته بودند که “با پا فشاری بر خواسته‌ها و مطالبات قانونی مان بار دیگر اعلام می داریم تا زمانی که برادران ایمانیمان آقایان حمید مرادی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، افشین کرمپور، رضا انتصاری و امید بهروزی از سلول‌های امنیتی بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ منتقل نشده و نسبت به درمان و بهبود و سلامت ایشان اقدام فوری صورت نگیرد از پای نخواهیم نشست.”
لازم به ذکر است که خانواده‌های این دو درویش گنابادی در تماسی با سایت مجذوبان نور، وضعیت آقایان کسری نوری و صالح مرادی را وخیم‌تر از گذشته اعلام کرده‌ و گفتند: عوارض این اعتصاب غذا از جمله (ضعف، کاهش وزن شدید، سرگیجه،‌ کاهش شدید بینایی، درد کلیه، چسپندگی روده ‌،‌ ناراحتی کبد و معده درد و …) تشدید یافته است و با وجود اعتصاب غذای خشک، جان این دو درویش گنابادی در خطر است. این در حالی است که روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد شیراز، کسری نوری و صالح مرادی را با وجود وضیعت جسمی وخیم مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آنها و عدم نیاز به مداوا و رسیدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود.
صالح مرادی از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز است که مدت ۶۷ روز را به همراه آقای کسری نوری از دیگر دراویش گنابادی در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به سلول های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است، آنها خواستار توجه به وضیعت نامناسب جسمی و خروج از انفرادی وکلای دراویش هستند که نزدیک به ۷۰ روز را به دستور قاضی صلواتی در سلول انفرادی محبوس شده‌اند.
صالح مرادی حدود ۱۹ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۵ ماه است که به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و اقدام علیه نظام در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۷ ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آنها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته؛ هم اکنون بازداشت آنها غیر قانونی محسوب می‌شود

درخواست وزارت اطلاعات از مردم ایران: مثل مردم اروپا با نهاد‌های امنیتی همکاری کنید

 
834705_979_0
وزارت اطلاعات به مردم ایران هشدار داد مراقب «بیگانگان» باشند٬ به «شایعات» بی‌توجه بوده و آن‌ها را انتقال ندهند و همچون «مردم اروپا» با نهاد‌های امنیتی همکاری کنند.
به گزارش تارنمای دیگربان؛  خبر‌گزاری‌ها٬ در اطلاعیه ۲۳ بندی این وزارتخانه که روز جمعه (دوم فروردین) منتشر شده از مردم ایران خواسته شده برخی نکات امنیتی و اطلاعاتی را در زندگی رعایت کنند.
در بند‌های شش و هفت این اطلاعیه آمده «همکاری با پلیس و دستگاه امنیتی، یک فرهنگ عمومی است» و مردم ایران همچون مردم اروپا باید با این نهاد‌ها همکاری کنند.
در بند‌های دهم و یازدهم این اطلاعیه همچنین ادعا شده که «اقدامات مامورین امنیتی {در ایران} با مجوز رسمی قانونی و قضایی انجام می‌گیرد» و مردم باید از ماموران «مشکوک» درخواست مدرک کنند.
در بند ۱۷ این اطلاعیه از مردم خواسته شده در صورت دریافت پیشنهاد همکاری با «دشمنان» مراتب را به وزارت اطلاعات اعلام کنند که این اقدام نشانه «میهن پرستی» آن‌ها است.
وزارت اطلاعات در بند ۱۹ اطلاعیه خود هم از شهروندان خواسته «در مراجعه به سفارتخانه‌های بیگانه برای دریافت روادید و سایر امور مسافرتی، اطلاعات شغلی محرمانه را ارائه ندهید.»
در بند‌های ۲۰تا ۲۲ این اطلاعیه نیز به مردم توصیه شده «شایعات» رسانه‌های «بیگانه» را پخش نکرده٬ به آن‌ها بی‌اعتنا بوده و باورشان نکنند.
در آخرین بند این اطلاعیه همچنین خطاب به آن‌دسته از کسانی که در خارج از کشور «خواسته یا ناخواسته مرتکب اشتباه» شده‌اند آمده که بدون نگرانی با ماموران سفارتخانه‌ها تماس بگیرند

22 Mart 2013 Cuma

ایران در کانون مذاکرات اوباما و نتانیاهو

 
122A7441-908D-4F0A-B2BD-A2185823084E_w640_r1_s
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در آغاز سفر چهار روزه اش به خاورمیانه با رهبران اسرائیل در باره تلاش های صلح میان اسرائیل و فلسطینیان، جنگ داخلی در سوریه و برنامه پرسش برانگیز اتمی ایران گفتگو و تبادل نظر کرد.
پرزیدنت اوباما و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می گویند در عزم خود برای جلوگیری از تولید تسلیحات اتمی توسط ایران متحدند، و سوریه در نخستین روز توقف آقای اوباما در آغاز سفر چهار روزه اش به اسرائیل جزو موضوع های اصلی در مذاکراتشان بوده است.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از صدای آمریکا، رهبران دو کشور چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری مشترک گفتند آمریکا و اسرائیل اتفاق نظر دارند که یک ایران مسلح به تسلیحات اتمی تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و جهان است.
پرزیدنت اوباما گفت در ارزیابی های آمریکا و اسرائیل در باره روند برنامه اتمی ایران تفاوت ها بسیار کم است.
پرزیدنت اوباما گفت راه حل دیپلماتیک مرجح است و نتایج آن درازمدت خواهد بود، اما افزود حق اسرائیل را برای دفاع از خود محترم می شمارد، ضمن آنکه آمریکا نیز تمامی گزینه ها را باز نگاه می دارد.
آقای اوباما گفت در پیام نوروزی اش به مردم و رهبران ایران گفته است که خواستار حل مسئله اتمی ایران از طریق دیپلماسی است، و مجددا تاکید کرد این برعهده رهبران ایران است که از فرصت استفاده کنند و به این نتیجه برسند که تولید سلاح اتمی به نفع مردم ایران نیست.
پرزیدنت اوباما گفت “آمریکا از نزدیک به مشورت با اسرائیل در باره گام های بعدی ادامه می دهد”، و مجددا موضع آمریکا را تکرار کرد که «تمامی گزینه ها» برای متوقف ساختن ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی روی میز است، ولی افزود کماکان فرصت حل مسئله از طریق دیپلماتیک وجود دارد.
آقای نتانیاهو در همین کنفرانس خبری مشترک گفت کاملا اطمینان دارد پرزیدنت اوباما مصمم است از تولید سلاح اتمی توسط ایران جلوگیری کند.
آقای نتانیاهو در عین حال گفت اسرائیل ضمن اعتماد به آمریکا، حق خود را برای دفاع از امنیت اش محفوظ می داند.
پرزیدنت اوباما پیشتر پس از مذاکرتی که با شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل داشت گفت نگرانی های مشترک در مورد برنامه اتمی ایران و تلاش های متوقف مانده صلح میان اسرائیل و فلسطینیان در کانون این مذاکرات بود.
پرزیدنت اوباما گفت «امروز برای من فرصت دیگری بود که از دیدگاه رئیس جمهوری (اسرائیل) در زمینه هائی گسترده، از تحولاتی تاریخی که در سراسر منطقه رخ می دهد تا خطرات ناشی از یک ایران مسلح به تسلیحات اتمی، و از اهمیت برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان تا نوید های مربوط به عصر دیجیتال با خبر شوم».
آقای پرز نیز درباره آنچه که نگرش مشترک آمریکا و اسرائیل در مقابله با خطرها توصیف کرد، و نیز در باره ایران، سخن گفت.
آقای پرز گفت «بیشترین خطر یک ایران اتمی است – همانطور که شما گفتید. ما به سیاست شما در مورد راه های غیر نظامی با توجه به اینکه به وضوح روش ساختید که تمامی گزینه ها روی میز باقی می ماند، اطینان داریم.»
آقای اوباما در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ادعای حکومت سوریه راجع به استفاده مخالفان از سلاح شیمیایی گفت موضوع به دقت در دست بررسی است و افزود ابتدا باید روشن شود که حمله ای شیمیایی صورت گرفته است یا خیر، و بعد درمورد آن واکنش نشان دهند.
پرزیدنت اوباما صبح چهارشنبه، اندکی پس از ورود به اسرائیل، اتحاد آمریکا با اسرائیل را اتحادی «جاویدان و همیشگی» خواند.
پرزیدنت اوباما خطاب به شخصیت هائی عالی مقام که برای استقبال از او در فرودگاه بن گوریون تل اویو جمع شده بودند گفت اولین سفر خارجی در دومین دوره ریاست جمهوری خود را بدان جهت با دیدار از اسرائیل شروع می کند که می خواهد بر «پیوند ناگسستنی» میان دو کشور تاکید بگذارد.
وی همچنین گفت می خواهد مستقیما با مردم اسرائیل و همسایگانش صحبت کند و افزود معتقد است که «صلح باید در آن سرزمین مقدس برقرار شود.»
شیمون پرز، رئیس جمهوری، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از آقای اوباما در فرودگاه بن گورین تل اویو استقبال کردند.
آقای نتانیاهو از آقای اوباما برای دفاع از آنچه که وی «حق اسرائیل برای دفاع از خود، توسط خود، علیه هر گونه تهدیدی» توصیف کرد، قدردانی بعمل آورد.
نخست وزیر اسرائیل، رئیس جمهوری آمریکا را در دیدار از بخشی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین، که با کمک مالی آمریکا ساخته شده است، همراهی کرد.
اسرائیل از این سیستم برای سرنگون ساختن راکت هائی که توسط ستیزه گران فلسطینی از نوار غزه در مناقشه هشت روزه نوامبر گذشته شلیک می شد، استفاده کرده است.
رهبران هر دو کشور از سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین به عنوان نمونه ای «بی سابقه» از همکاریهای امنیتی میان کشورهایشان نام بردند.
کاخ سفید پیشتر سفر آقای اوباما به خاورمیانه ، که دیدار از کرانه غربی و اردن را نیز دربر می گیرد دیداری «بسیار مهم» توصیف کرده بود.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه در این سفر به آقای اوباما ملحق شد، و این درحالی است که کابینه جدید اسرائیل، مرکب از وزیران حامی شهرک های یهودی نشین، آغاز بکار می کند.
آقای اوباما روز پنجشنبه، برای ملاقات با محمود عباس رئیس، و سلام فیاض، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی به کرانه غربی می رود.
مذاکرات با ملک عبدالله پادشاه اردن، که آمریکا در آنجا با مقامات اردنی برای جوابگوئی به انبوه پناهجویان سوری همکاری می کند، در برنامه روز جمعه آقای اوباماست.
بن رودز معاون امنیت ملی می گوید هیچ چیز دیگری نمی توانست جایگزین پیام مستقیمی شود که پرزیدنت اوباما در مورد حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل، با سفر به آن کشور، برای مردم اسرائیل می برد.
رودز گفت آمریکا درمورد تشکیلات خودگردان فلسطینی، که وی آن را کادر رهبری قانونی مردم فلسطینی نامید، سرمایه گذاری عمده ای کرده است.
اما فلسطینان می گویند نخستین دوره ریاست جمهوری آقای اوباما برای آنان مایه نومیدی بوده است، و برای خوشن بینی در دومین دوره ریاست جمهوری او نیز دلیلی نمی بینند.
آقای اوباما علاوه بر این ملاقات ها و مذاکراتش در جریان این سفر قرار است از چند مرکز فرهنگی و مذهبی در منطقه دیدن کند، که موزه محل نگهداری کتیبه های باستانی حاوی متون مذهبی، از جمله تورات دوم، موسوم به کتیبه های دریای مرده یا نمک در اسرائیل، و کلیسای محل ولادت عیسی مسیح در بیت اللحم بخشی از آنهاست

21 Mart 2013 Perşembe

«هفت سین» پشت دیوارهای زندان عادل آباد

 
nowrooz_dervishesh_shiraz1
خانواده‌ی دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد، که مدت بیش از ۶۴ روز را در اعتصاب غذا به سر می‌برند، مراسم تحویل سال نو را در مقابل این زندان برگزار کردند.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ خانواده‌های دراویش زندانی در زندان عادل آباد در اقدامی هماهنگ با دیگر خانواده‌های زندانیان دراویش در زندان اوین تهران با برگزاری مراسم تحویل سال در برابر زندان عادل آباد شیراز بر همبستگی و نزدیکی با عزیزان خود تاکید کردند.
در تهران نیز خانواده‌های وکلای زندانی دراویش، سفره هفت سین خود را در کنار درب ملاقات زندان اوین پهن کردند.
 nowrooz_dervishesh_shiraz2
آقایان صالح مرادی و کسری نوری از فعالین حقوق دراویش هستند که مدت بیش از ۶۴ روز را در اعتصاب غذا به سر می‌برند. اعتصاب غذای آنها در اعتراض به انتقال غیرقانونی وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور به بندهای انفرادی و امنیتی بند ۲۰۹ انجام شده و آنها بارها اعلام کردند که تا زمانی که وکلای دراویش به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگردانده نشوند و پیگری‌های درمانی آنان انجام نشود، از اعتصاب غذای خود دست بر نخواهند داشت.
 nowrooz_dervishesh_shiraz4
لازم به ذکر است که مراسم تحویل سال نو در مقابل زندان عادل آباد شیراز در حالی برگزار شد که با برخورد شدید نیروهای امنیتی و حراست زندان با خانواده‌های دراویش روبه‌رو شد، که سفره هفت سین و پوسترهای دراویش زندانی توسط نیروهای امنیتی جمع آوری گردید و در این بین ۷ تن از اعضای خانواده‌‌های دراویش زندانی بازداشت شده که پس از چند ساعت بازجویی آزاد گردیدن

بازداشت هفت تن از خانواده‌های دراویش زندانی دقایقی بعد از تحویل سال جدید

 
behnam_sadegh_mehran_92
ظهر دیروز هفت تن از دراویش گنابادی دقایقی پس از تحویل سال نو در کنار زندان عادل آباد شیراز بازداشت شدند که ۴ نفر از آنها پس ساعاتی آزاد اما همچنان سه نفر از آنها در بازداشت به سر می برند.
خانواده‌های دراویش گنابادی ساکن شیراز برای اعلام همبستگی و همدلی با دراویش زندانی در زندان‌های اوین تهران و عادل آباد شیراز و آقایان کسری نوری و صالح مرادی که در اعتصاب غذا به سرمی‌برند، مراسم تحویل سال جدید را در کنار زندان عادل آباد شیراز برگزار کردند و ساعت‌های پایانی سال ۹۱ و زمان سال تحویل خود را مقابل زندان عادل آباد جشن گرفتند ولی بعد از گذشت دقایقی از تحویل سال ۹۲، ماموران به خانواده‌ی دراویش حمله ور شدند و تعدادی از آنان را بازداشت کردند.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ دقایقی پس از تحویل سال ۹۲، نیروهای امنیتی و حراست زندان عادل آباد شیراز به سمت خانوده‌های دراویش گنابادی حمله‌ور و پس از جمع کردن سفره هفت سین و پوسترهایی که حاوی عکس دراویش زندانی بود؛ هفت تن از افراد خانواده‌ی دراویش را بازداشت کردند.
برخورد نیروهای امنیتی که با ارعاب و توهین همراه بود باعث تشنج در اطراف زندان عادل آباد شیراز شد. مامورین امنیتی به غیر از بازداشت خانواده‌ی دراویش همچنین ۴ دستگاه از خودروهای دراویش گنابادی را نیز توقیف کردند.
پس از ساعاتی چهار تن از این دراویش بازداشت شده آزاد شدند، اما سه تن از این افراد به نام‌های بهنام یداللهی فارسی (برادر فرشید یداللهی)، صادق مرادی سروستانی (برادر حمید و صالح مرادی) و مهران صادقی همچنان در بازداشت مامورین امنیتی می‌باشند و به گفته‌ی دراویش آزاد شده تحت بازجویی هستند.
طبق این گزارش، تمامی مسیرهای رفت و آمد به زندان عادل آباد واقع در بلوار عدالت شیراز تحت نظر و مسدود بود

17 Mart 2013 Pazar

اختیارات جدید فرماندهان نظامی در ایران

C4D3170C-6173-4770-9A44-C0E143F678EC_w640_r1_s
در آستانه سفر رییس جمهوری آمریکا به اسراییل، حساسیت ها نسبت به فعالیت هسته ای ایران افزایش یافته است.
از یکسو، باراک اوباما گفت همه گزینه ها برای ممانعت از دسترسی ایران به سلاح هسته ای، روی میز است و از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد فرماندهان نیروهای مسلح این کشور برای پاسخ فوری به تهدیدات، اختیارات جدیدی دریافت کرده اند.
صدای آمریکا گزارش کرد؛ مسعود جزایری، سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، امروز اعلام کرد، اختیارات جدیدی به فرماندهان نیروهای مسلح برای پاسخ فوری به تهدیدات داده شده است.
او نه به تهدیدات اشاره کرد و نه به اینکه چه کسی این اختیارات را به فرماندهان نظامی داده است.
در ایران، خامنه ای، فرمانده کل قوا محسوب می شود و تصمیم گیری هایی اینچنینی، در اختیار اوست.
مسعود جزایری همچنین خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت «آقای اوباما، اشتباه نکن؛ ما هم همه گزینه هایمان روی میز است».
واکنش این مقام نظامی ایران، به این اظهارات رییس جمهوری آمریکاست که در آستانه سفر به اسراییل، در گفتگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفته بود “وقتی می گوییم همه گزینه ها روی میز است، یعنی همه گزینه ها روی میز است. مشخص است که آمریکا توانایی های زیادی دارد”.
اوباما همچنین گفته بود “ما فکر می کنیم ایران برای رسیدن به بمب اتمی بیش از یکسال زمان نیاز دارد”.
این اولین بار است که رییس جمهوری آمریکا بطور مشخص از نزدیکی ایران به بمب اتمی سخن می گوید. پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی معروفش در سازمان ملل متحد، از نزدیک بودن ایران به تولید بمب اتمی سخن گفته بود.
آقای اوباما خوشبین است که فشار تحریم ها موجب شود ایران در مذاکرات با غرب بپذیرد که فعالیت هسته ای مشکوک خود را کنار بگذارد.
جامعه جهانی ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کند و مقام های تهران این اتهام را رد می کنند. با این حال اجازه بازرسی کامل نهادهای بین المللی از تاسیسات هسته ای را هم نمی دهند.
فعالیت های هسته ای مشکوک ایران بار دیگر در شرایطی به موضوعی حساس تبدیل شده است که ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است برای مقابله با تهدید کره شمالی و ایران، سیستم دفاعی خود را تقویت می کند.
همزمان مقام های آمریکایی به آسیا سفر کرده اند تا درباره تحریم های ایران و کره شمالی رایزنی کنند.
جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مذاکره کننده مشهور به پنج بعلاوه یک قرار است به زودی در قزاقستان به گفتگوی خود ادامه دهند

پنج فعال سیاسی در مسیر دیدار با محمد خاتمی بازداشت شدند

h_7
خبرگزاری فرانسه دیروز عنوان کرد حسین لقمانیان نماینده مردم همدان در مجلس ششم و رییس شاخه همدان حزب مشارکت و هادی احتظاظی عضو شورای فعالان ملی-مذهبی به همراه چند فعال سیاسی دیگر از جمله آقایان محمدرضا افخمی، امین فریدیان و همراه دیگری که با عنوان خانم رحیمی معرفی شده است، در میانه راه همدان به تهران بازداشت شده اند.
این افراد در نظر داشته اند با محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران دیدار کنند.
حسین لقمانیان در دوران نمایندگی خود به علت نطق پیش از دستور در اعتراض به بازداشت برخی فعالان سیاسی در ایران بازداشت شده بود که با تحصن مهدی کروبی از بازداشت آزاد شد وی در انتخابات سال ۸۸ از فعالان ستاد مهدی کروبی بود.
این اتفاق در حالی رخ میدهد که این روزها زمزمه پیرامون حضور و یا عدم حضور اصلاح طلبان به خصوص محمد خاتمی در انتخابات آتی در رسانه ها بالا گرفته است.
در همین راستا امروز محمدرضا خاتمی برادر رییس جمهور سابق ایران و از چهره های بلندپایه حزب مشارکت، ضمن سکوت درباره احتمال کاندیداتوری برادرش در انتخابات آتی گفت:اطلاح طلبان به اجماع رسیده اند.
این در حالی است که محمد خاتمی امروز در دیدار با برخی از فعالان سیاسی استان ها عنوان کرده است من هنوز به جمع بندی پیرامون حضور و یا عدم حضور خود در انتخابات نرسیده ام.
اعلام خبر اجماع اصلاح طلبان از سوی محمدرضا خاتمی مصادف شد با گفتگوی جواد اطاعت از فعالان سیاسی اصلاح طلب پیرامون کاندیداتوری خود در انتخابات.
جواد اطاعت از اعضای بنیاد باران عنوان کرده به توصیه محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد.
از دیگر سو شب گذشته اسحاق جهانگیری از چهره های اصلاح طلب و از وزرای دولت آقای خاتمی امروز رسما عنوان کرد اصلاح طلبان باید از نظام عذرخواهی کنند.
وی در این زمینه عنوان کرد:« اصلاح طلب ها قطعاً در کم شدن اعتماد نظام به این جریان سیاسی نقش داشته اند. عذرخواهی چیز خیلی خوبی است. این که انسان در مقابل مردم و نظامی که به گردن او حق دارد، عذرخواهی کند، چیز بدی نیست. »
لازم به ذکر است چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از طریق محمدعلی ابطحی رییس دفتر سابق محمد خاتمی به وی پیام داده است محمد خاتمی حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. با اینکه این خبر از سوی محمدعلی ابطحی تکذیب شد اما دو روز بعد وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با اشاره ضمنی به محمد خاتمی اعلام کرد وی حق نامزدی در انتخابات آتی ریاس

16 Mart 2013 Cumartesi

عدم رسیدگی به شکایت دراویش علیه عامل ایجاد درگیری در کوار

saleh_kasra
کسری نوری و صالح مرادی از فعالین حقوق دراویش محبوس در زندان عادل آباد شیراز در تاریخ ۲۸ آبانماه سال جاری طی تنظیم شکایت نامه‌ای، از مسبب اصلی ایجاد درگیری علیه دراویش گنابادی در شهر کوار شکایت کردند اما تا کنون بعد از گذشت بیش از سه ماه از تنظیم این شکوائیه هیچگونه رسیدگی پیرامون آن صورت نگرفته است .
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  مجذوبان نور، آقایان کسری نوری و صالح مرادی که ۳ ماه پیش از عامل ایجاد درگیری علیه دراویش شهر کوار شکایت کردند اکنون طی نامه‌ای خواستار رسیدگی یا اعلام نتیجه از سوی دادسرای ویژه روحانیت شده اند .خبرنگار مجذوبان نور از عدم رسیدگی دادسرای ویژه روحانیت خبر داده است .
گفتنی است این دو درویش زندانی از آخوندی به نام “محمدرضا شهبازی” به عنوان عامل اصلی ایجاد درگیری علیه دراویش در شهر کوار، به دادسرای ویژه روحانیت شیراز شکایت کردند.
اخلال در نظم و آسایش عمومی و تشویش اذهان عموم مردم شهرستان کوار نسبت به دراویش گنابادی از جمله عنواین اتهامی متوجه به این شخص در ایجاد درگیری شهریور ماه سال ۹۰ در شهرستان کوار می‌باشد.
لازم به ذکر است این شکایت نامه بعد از گذشت ۳ ماه هنوز تعیین شعبه نشده است و باید دید دستگاه قضاوت حاکم چه جوابی در مقابل سوال‌های مطرح شده همچنان سکوت می کنند یا پاسخی به دراویش گنابادی خواهند داد.
در قسمتی از این نامه آماده است: « از تاریخ ۱۳۹۱/۰۸/۲۸ اظهارات اینجانبان اخذ شده و اما علیرغم مقررات آئین دادرسی کیفری متاسفانه تا کنون که بیش از سه ماه از این تاریخ می گذرد هیچگونه جلسه ای برگزار نگردیده و حتی اقدامات مقدماتی مندرج در قوانین جاریه نیز صورت نپذیرفته است».
دراویش زندانی در قسمتی دیگر از این نامه عملکرد دادسرای ویژه روحانیت شیراز را منطبق با قوانین مندرج در قانون اساسی ندانسته و اعلام می‌کنند: «با عنایت به اصل ۳۴ قانون اساسی ما دراویش سلسله‌ی جلیلیه نعمت اللهی گنابادی دادخواهی خویش را به محاکم صالحه ای آورده‌ایم که نه تنها از اصل موضوع خارج گردیده است بلکه با اصل ۱۹ همین قانون نیز مخالفت نموده است چرا که بر حسب اینکه ایشان در لباس روحانیت بوده است می‌توانسته از قانون تخطی نماید و چه جالب است که مراجع محترم قضایی علی الخصوص دادسرای ویژه روحانیت که به فرمان رهبر جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه‌ی مردم در برابر روحانیت محترم تشکیل گردید به راحتی هر چه تمام‌تر حقوق اینجانبان را تضییع نموده است. آیا عمل دادسرای ویژه ی روحانیت مصداق بارز جلوگیری از اطاله دادرسی است؟»
این دو دوریش زندانی در آخر با ابراز ناامیدی از احقاق حق دراویش، خواستار اعلام نتیجه‌ی این شکوائیه‌ی شده و ابراز داشتند: «جناب آقای دادستان، ما که میدانیم دادخواهی ما دراویش گنابادی در آن دادسرا با این وضع به هیچ جایی نرسیده و نخواهد رسید بنابراین مستدعی است یا رونوشتی از تحقیقات انجام شده در اختیار اینجانبان قرار گیرد یا چنانچه ختم رسیدگی برای پرونده فوق اعلام شده و برای ایشان که از قبل هم معلوم بود قرار منع تعقیب صادر گردیده است رونوشتی از قرار منع تعقیب فوق به ما ابلاغ گردد تا بتوانیم از نتیجه‌ی حاصل از شکوائیه ی خویش اطلاعی کسب نمائیم و اطلاعات فوق را به سمع و نظر ملت شریف ایران برسانیم و از تضییع بیش از این حقوق قانونی خویش جلوگیری نمائیم»

13 Mart 2013 Çarşamba

مجمع مدرسین حوزه علمیه خواهان کاندیداتوری هاشمی و خاتمی در انتخابات شد

 
IMG22155997
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم امروز با انتشار بیانیه ای از همه نخبگان و فرهیختگان جامعه، از حوزه های علمیه، دانشگاهیان، مدیران اجرائی، صنعت گران، بازاریان و همه احزاب و گروهها خواست که از “چهره های توانمند و خدوم” مانند هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی و یا “هر سیاستمدار شناخته شده و کاردانی “دعوت کنند تا در انتخابات شرکت کنند. بیانیه مخاطبین خود را از هر نوع ” سهل انگاری” در این عرصه بر حذر داشته است.
مجمع مدرسین و محققین با اشاره به “تنزل جایگاه ملت ایران” در موقعیت های بین المللی، آنرا ناشی از دو عامل “دسیسه های دشمنان” و نیز “رویه های نسنجیده داخلی” دانسته و کلید گشایش را به دو عامل حضور پر شور ملت در انتخابات و نیز سپردن سکان اجرائی کشور به افرادی خردمند نسبت داده است.
متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران
با سلام و ادای احترام به شما برادران و خواهران ایمانی و آرزوی سعادت و بهروزی برای همه ی ایرانیان، در آستانه ی حلول سال سرنوشت ساز ۱۳۹۲ مجمع مدرسین و محققین حوزه ی علمیه ی قم پس از تبریک و آرزوی سالی سرشار از موفقیت، شایسته می داند نکاتی را درباره ی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با شما در میان گذارد.
با گذشت بیش از سه دهه از عمر نظامی که با فداکاری شما ملت رشید و رهبری داهیانه ی امام راحل (قده) بنانهاده شده است، اکنون کشور ما به دستاوردهای گرانبهایی رسیده، ولی با چالش‌های مخاطره‌آمیزی نیز مواجه است.
امروز ایران ما استقلال در تصمیم‌گیری، حکومتی متکی به رأی ملت و انتخابات در همه سطوح، نسلی جوان و ترقی‌خواه و دانشمندانی سخت‌کوش دارد؛ به یمن تلاش فرزندانش به دانش ارزشمند بومی دست یافته است؛ و ملتی استوار، بردبار، مطالبه‌گر و آینده‌نگر دارد که از نعمت‌های بی‌کران الهی در عرصه طبیعی و انسانی برخورداراند.
در عین حال تهدیدها و فشارهایی نیز متوجه ما شده که به بهانه‌های مختلف کیان جمهوری اسلامی را هدف گرفته و زندگی مردم را با دشواری مواجه ساخته است. سردی روابط با برخی همسایگان و تنزل جایگاه ملّت ایران در پاره‌ای از موقعیت‌های بین‌المللی که ریشه در دسیسه های دشمنان کینه‌توز و اقدام¬ها، اظهارها و رویه‌های نسنجیده داخلی دارد، بی‌نیاز از توصیف است.
اوضاع اقتصادی کشور چنان است که متأسفانه دشواری‌های آن کام همه را تلخ کرده؛ سقوط ارزش پول ملّی، تورم و گرانی، بی‌کاری و رکود، زندگی را برای همگان خصوصاً اقشار ضعیف دشوار نموده است. شرح مشکلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری نیز حکایت دردناکی است که نارضایتی عمومی و اعتراض بزرگان را نیز در پی داشته است. هرچند غفلت از واقعیت‌های نامطلوب مشکلی را حل نمی‌کند و بر مشکلات می‌افزاید، بنا نیست در آستانه سال نو فهرستی از مشکلات ارائه کنیم.
ملت بزرگ ایران با وجود تمام این مشکلات، سرمایه های لازم برای عبور از این گردنه ها را دارد. امید و اراده ی پولادین برای نیل به قله های پیشرفت و فرزندان مصمم و کارآمد ایران، می توانند راه را به سوی آینده¬ی روشن ایران اسلامی بگشایند. امید است که خیرخواهان دلبسته به اسلام و دلنگران ایران با همدلی و گذشت و برادری، با تجمیع توان و پرهیز از تفرقه، با رجوع به میثاق گرانقدر ملی و تسلیم در برابر قانون اساسی، بتوانند سال نو و انتخابات پیش رو را به نقطه ی عطفی برای گذر از مشکلات بدل سازند.
اگر ریشه همه‌ ی مشکلات را در دو عامل فشار خارجی و سوءِ تدبیر داخلی خلاصه کنیم، کلید گشایش و حلّ مشکلات را نیز باید در دو عامل بیابیم: یک- حضور پرشور و حماسی ملّت در انتخابات پیش رو؛ دو- سپردن سکان اجرائی کشور به افرادی خردمند، کاردان، متعهد و خوش سابقه که صداقت و کارآمدی و دلسوزی خود را با موفقیت در پیشگاه ملّت اثبات کرده اند.
حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات آینده ی ریاست جمهوری، بار دیگر یکپارچگی و وحدت ملت بر سر منافع ملی و در برابر زورگویی ها و تهدیدها را آشکار می کند. از آن‌جا که ملّت نجیب ایران اهل سلم و مسالمت است و هرگز در هیچ جنگ و تجاوزی پیش‌قدم نبوده است، با حضور یکپارچه اش، در عین پاسخ به تحریم‌ها و جنگ‌ طلبی‌ها، گام بزرگی به سوی تحقق صلح و همکاری بین المللی و حضور در عرصه ی جهانی برخواهد داشت.
فرصت‌های از دست رفته و تهدیدهای پیشِ رو ایجاب می کند همه‌ی دلبستگان به اسلام و دلسوزان ایران برای رشد و اعتلای جمهوری اسلامی و کامیابی و رفاه ملّت ایران از همه‌ی توان خود بهره گیرند و هر کس در راه برگزاری انتخاباتی گرم، پرشور، عادلانه، رقابتی و کارساز به قدر توان خود قدم بردارد. انتخابات پرشور و مؤثر علاوه بر حضور گسترده رأی‌دهندگان به رقابت جدی نامزدهای صاحب صلاحیّت از همه‌ی سلائق، جناح‌ها و گرایش های سیاسی نیز نیاز دارد.
مجمع مدرسین و محققین بر این باور است که، با توجه به شرایط موجود کشور، حضور شخصیت‌های توانمند و محبوب در عرصه‌ی انتخابات مسؤولیت و رسالت تاریخی آنان در پیشگاه ملّت ایران است. بدین جهت با احترام به همه‌ی بزرگوارانی که تاکنون برای نامزدی اعلام آمادگی کرده یا در فرایند آن قرار گرفته‌اند، از همه‌ی نخبگان و فرهیختگان جامعه، از حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، مدیران اجرایی، صنعت‌گران، بازاریان، و همه‌ی احزاب و گروه‌ها می‌خواهد که با دعوت از چهره‌های توانمند و خدوم، مانند حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، یا هر سیاستمدار شناخته شده و کاردانی که بتواند موافقت اکثریت قاطع ملّت را جلب و نیروهای توانمند را برای فعالیت به میدان آورد، حجّت را بر آنان تمام کنند و زمینه‌ی انتخاباتی چاره ‌ساز را فراهم آورند.
باید توجه داشت که سهل انگاری در این امر،‌ موجب می شود که تأثیر خون پربهای شهیدان، زحمات طاقت فرسای ایثارگران، تلاش مجاهدان و خون‌ دل‌ها و رنج‌های کسانی که برای آزادی و آبادی ایران اسلامی تلاش کرده‌اند کم شود. اما به یاری خداوند بزرگ و با تلاش، تدبیر، همکاری و برادری مردم، موانع و مشکلات به تدریج از میان برخواهد خاست و آینده ای روشن در پیش روی ملت بزرگمان ترسیم خواهد شد.
مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ی علمیه‌ی قم
۲۲

مکارم شیرازی: رفتار احمدی‌نژاد در تشییع جنازه چاوز شرم‌آور بود

 
IMAGE634045126841875000
مکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم: «حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان تشییع جنازه رئیس جمهور ونزوئلا واقع شد در مجموع شرم آور بود.» او از جشن استقبال از بهار دولت هم به شدت انتقاد کرد.
حواشی شرکت محمود احمدی‌نژاد در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز و “جشن استقبال از بهار” که با حضور او و اسفندیار رحیم‌مشایی برگزار شد همچنان با واکنش تند محافظه‌کاران سنتی روبروست.
خبرگزاری فارس چهارشنبه ۲۳ اسفند گزارش داد، ناصر مکارم شیرازی بخشی از درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم را به این دو موضوع اختصاص داده و گفته است: «اگر درباره این مسائل سخن نگوییم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.»
پیشتر آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اعضای مجلس خبرگان به بوسیدن مادر هوگو چاوز از سوی محمود احمدی نژاد اعتراض کرده و آن را «مسخره بازی» خوانده بود.
این در حالی ست که احمدی نژاد امروز در واکنش به این انتقاد یزدی گفته است: «من آقای یزدی را دوست دارم. »
به غیر از آیت الله یزدی، چهره های دیگری از جریان محافظه کار ایران نیز این رفتار رییس جمهوری این کشور را مخالف با شرع اسلام و موازین جمهوری اسلامی دانسته اند.

واکنش احمدی‌نژاد و معاونش به اعتراضات درباره لمس مادر چاوز

tag-reuters_3_1
سیدمحمد رضا میرتاج الدینی، معاون اجرای قانون اساسی رییس جمهوری ایران که در سفر به ونزوئلا، محمود احمدی نژاد را همراهی می کرد در نامه‌ای به آیت‌الله محمد یزدی، به انتقاد وی از نحوه ملاقات احمدی‌نژاد با مادر هوگو چاوز پاسخ داده است.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از خبرگزاری فرانسه، وی در این نامه که دیشب منتشر شده، نوشته است: «براساس “الشاهد یری ما لایری الغائب” مشاهدات خود و دوستان حاضر را منعکس کرده‌ام و موردی از مصافحه یا آنچه که عکس منتشر شده آنرا القاء می‌کند، مشاهده نکردم.»
میرتاج الدینی اضافه کرده است: «برای اطمنیان بیشتر و احتمال اینکه شاید غفلتی داشته باشم، از افراد دیگر از جمله آقای صالحی وزیر امور خارجه و آقای اسماعیلی‌پور مترجم این مراسم که دیپلماتی مومن و بازنشسته است و نزدیک‌ترین فردی که در کنار رییس جمهوری حضور داشت سوال کردم، همگی حرف بنده را تایید کردند؛ مصاحبه آقای صالحی هم منتشر شده است و فکر نمی‌کنم مواردی چون عکس و القائات اشخاص غیرحاضر حجت شرعی برای داوری و حکمیت باشد.»
معاون احمدی نژاد در بخش دیگری از این نامه، درباره اهمیت سفر به ونزوئلا و شرکت در مراسم گرامیداشت هوگو چاوز نوشته است که نباید آثار «مثبت و فراوان» این سفر که بیانگر «گسترش قدرت نرم جمهوری اسلامی و عمق نفوذ ایران اسلامی در آن سوی دنیا و در حیاط خلوت آمریکا و تشکیل جبهه بزرگ جهانی علیه آمریکا» است نادیده انگاشته شود.
پیشتر آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اعضای مجلس خبرگان به بوسیدن مادر هوگو چاوز از سوی محمود احمدی نژاد اعتراض کرده و آن را «مسخره بازی» خوانده بود.
این در حالی ست که احمدی نژاد امروز در واکنش به این انتقاد یزدی گفته است: «من آقای یزدی را دوست دارم. »
به غیر از آیت الله یزدی، چهره های دیگری از جریان محافظه کار ایران نیز این رفتار رییس جمهوری این کشور را مخالف با شرع اسلام و موازین جمهوری اسلامی دانسته اند.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم صبح امروز چهارشنبه نسبت به اتفاقات اخیر در حاشیه مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز واکنش نشان داد. وی گفت: «حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور ونزوئلا واقع شد، در مجموع اسف آور بود، وقتی این مسائل را نگوییم کم کم منکر معروف می‌شود و معروف منکر.»
مکارم از موضع گیری «صریح» یزدی و همچنین هفده نفر از نمایندگان مجلس نیز در این مورد تقدیر کرد

هشدار مطهری درباره برگزاری انتخابات فرمایشی

 
0,,15656814_401,00
علی مطهری٬ نماینده مجلس می‌گوید بخشی از جامعه هنوز از اتفاقات انتخابات سال ۸۸ «دلگیر و ناراضی» است و به نوعی در «شرایط قهر» به سر می‌برد٬ اگر شرایط فعلی ادامه یابد انتخابات «فرمایشی» خواهد بود.
به گزارش تارنمای دیگربان، مطهری این اظهارات را در گفتگو با شماره روز چهارشنبه (۲۳ اسفندماه) روزنامه بهار بیان کرده است.
وی گفته «نشانه‌ای برای برگزاری انتخاباتی پرشور مشاهده نمی‌شود» و دلیل آن هم «عدم حضور اصلاح‌طلبان شاخص در عرصه انتخابات و همچنین تعصبات گروهی عده‌ای است که نگاه منتقدانه را برنمی‌تابند.»
این نماینده مجلس افزوده است: «بخشی از جامعه هم هنوز از اتفاقات انتخابات سال ۸۸ دلگیر و ناراضی است و به نوعی در شرایط قهر به سر می‌برد. این مسائل باید برطرف شود.»
مطهری اظهار کرده باید انتخاباتی برگزار شود که «خاطره انتخابات ۸۸ از ذهن‌ها پاک شود» چراکه فضای سیاسی کشور تحت تاثیر انتخابات سال ۱۳۸۸ دچار «رکود» است.
به گفته وی «اگر سیاست‌های فعلی ادامه یابد و منتقدان نتوانند در انتخابات کاندیدا داشته باشند انتخابات تا حدودی فرمایشی و منجر به کاهش اعتماد عمومی می‌شود و این احساس در افکار عمومی به وجود خواهد آمد که نتیجه انتخابات و پیروز انتخابات از هم‌اکنون مشخص است.»
این نماینده مجلس درباره نامزدی احتمالی محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفته است: «خاتمی باید از آبروی خود مایه بگذارند. ایشان نباید صرفا در جاده هموار گام بردارند. باید در جاده خاکی هم حرکت کنند. بنده معتقدم اگر ایشان وارد صحنه شوند بسیار مفید‌تر خواهد بود تا این‌که منتظر تغییر شرایط باشند.»
وی با بیان اینکه «برخوردهای خشن و سخت‌گیری‌هایی شد که لزومی نداشت» افزوده است: «فکر می‌کنم اگر فردی مانند آقایان هاشمی، ناطق‌نوری و خاتمی وارد شوند شرایط تغییر خواهد کرد.»
در هفته‌های اخیر همزمان با افزایش حملات محافظه‌کاران به نیروهای اصلاح‌طلب٬ مطالبی مبنی بر ضرورت نامزدی احتمالی محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران در انتخابات منتشر شده است.
شماری از نیروهای اصلاح‌طلب نیز معتقدند بدون آزادی زندانیان سیاسی و باز شدن فضا شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بیهوده است.
آنها درباره سلامت انتخابات و اعلام رای اصلاح‌طلبان در صورت پیروزی نیز تردید دارند.
شماری از اصلاح‌طلبان نیز می‌گویند آنها برای بازشدن فضا باید در انتخابات نامزد داشته باشند

12 Mart 2013 Salı

هشدار مجدد درباره خطر تعطیل اتاق‌های عمل در ایران

 
5347
رئیس انجمن بیهوشی دوباره هشدار می‌دهد که کمبود داروی بیهوشی اتاق‌های عمل بیمارستان‌های ایران را در آستانه تعطیل قرار داده است. این کمبود سبب استفاده از داروهای خطرناکی شده که از چرخه مصرف خارج شده بودند.
به گزارش خبرنامه از صدای آلمان؛ دکتر محمد‌مهدی قیامت، رئیس انجمن بیهوشی و منتخب هیئت‌مدیره جدید نظام پزشکی ایران، برای دومین بار رسما هشدار می‌دهد که کمبود داروهای بیهوشی اتاق‌های عمل بسیاری از مراکز درمانی ایران را در آستانه تعطیل قرار داده است. دکتر قیامت می‌گوید که تاکنون بارها نسبت به خطر کمبود داروهای بیهوشی هشدار داده، اما مسئولان امر به این اخطارها توجه نکرده‌اند.
اتاق عمل فقط برای فوریت‌ها
برپایه اظهارات رئیس انجمن بیهوشی ایران، شواهد نشان می‌دهد که در آستانه تعطیلات نوروزی، اتاق‌های عمل بیمارستان‌‌ها تنها توانائی پذیرش بیماران اورژانسی را خواهند داشت و تکلیف سایر بیماران روشن نیست.
دکتر قیامت در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته است:«اتاق عمل را نمی‌توان به‌دلیل نبود داروی بیهوشی تعطیل کرد. متاسفانه داروهای قدیمی که تا پیش از این استفاده نمی‌شده دوباره وارد چرخه مصرف داروهای بیهوشی شده و این می‌تواند زنگ خطری برای سلامت بیماران باشد.»
این نخستین‌بار نیست که انجمن بیهوشی ایران نسبت به کمبود شدید داروهای بیهوشی هشدار می‌دهد. دکتر محمد مهدی قیامت ۲۸ دیماه امسال نیز در گفت‌وگوئی با دویچه وله اعلام کرده بود که سه نوع داروی بیهوشی به‌نام‌های “اولتیوا رمیفنتانیل”، “سیساتراسیریوم” و “سووفلوران” در ایران به شدت کمیاب شده‌اند.
داروهای بیهوشی تقلبی چینی
شهریورماه امسال وبسایت خبری انتخاب خبر داده بود که چند بیمار پس از عمل جراحی در بیمارستان شرکت نفت به علت استفاده از داروهای بیهوشی تقلبی چینی جان خود را از دست داده‌اند. اما مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت و چند مقام دیگر این خبر را تکذیب کردند. وزیر بهداشت وقت گفت که داروی بیهوشی تنها از کشورهای اروپائی وارد ایران می‌شود.
از سال ۱۳۹۱ می‌توان در مجموع به‌عنوان سال کمبود شدید دارو در ایران نام برد. دیماه امسال اعلام شد که علاوه بر کمبود شدید داروهای بیهوشی، کمبود دارو در روند درمان بیماران هموفیلی، سرطانی و برخی دیگر از بیماری‌های خاص نیز مشکلاتی ایجاد کرده است

گزارشگران بدون مرز ، ایران را در زمره پنج کشور “دشمن اینترنت” قرار داد

 
Cybercensorship
گزارش‌گران بدون مرز سوریه، چین، ایران، بحرین و ویتنام را به عنوان بدترین دولت‌های “جاسوس” جهان معرفی می‌کند، هدف اصلی اقدامات مهارکننده‌ بر روی اینترنت انها، که در ماه‌های اخیر نیز تشدید شده است، خاموش کردن صدای معترضان است .
١٢ مارس ٢٠١٣، ٢٢ اسفند -١٣٩١ – گزارش‌گران بدون مرز در روز جهانی مبارزه با سانسور در اینترنت گزارش ویژه‌ا‌ی در باره‌ی مهار اینترنت منتشر کرده است. بازداشت روزنامه‌نگاران، شهروند وب‌نگاران و مخالفان، با به کارگیری روزافزون تجاوز اطلاعاتی و ردیابی ارتباطات از سوی دولت‌ها افزایش یافته است. هم اکنون در جهان نزدیک به ١٨٠ شهروند وب‌نگار برای فعالیت‌های اطلاع رسانی خود در زندان بسر می‌برند.
گزارش‌گران بدون مرز، در گزارش ٢٠١٣ فهرست ۵ کشور دشمن اینترنت، که با نقض فاحش حقوق بشر، سیاست نظام‌مند کنترل آنلاین را اعمال می‌کند، منتشر کرده است. در این گزارش، گزارش‌گران بدون مرز سوریه، چین، ایران، بحرین و ویتنام را به عنوان بدترین دولت‌های “جاسوس” جهان معرفی شده‌اند، هدف اصلی اقدامات مهارکننده‌ی اینترنت این کشورها، که در ماه‌های اخیر نیز تشدید شده است، خاموش کردن صدای معترضان است . حملات سایبری، نفوذ‌گری، و ارسال بدافزار و جاسوس افزار، علیه مخالفان و شبکه‌های آنها افزایش یافته است. چین، که دیوار بلند الکترونیکی‌اش یکی از پرقدرت‌ترین‌ نظام سانسور در جهان است، جنگ علیه ابزارهای ناشناس ماندن بر روی اینترنت را شدت بخشیده و شرکت‌های خصوصی در این عرصه را نیز آلوده کرده است. رژیم ایران، بازهم با فیلترینگ گسترده گامی دیگر برای مهار شبکه اینترنت و توسعه “اینترنت حلال” برداشته است. در باره سوریه گزارش‌گران بدون مرز، به سندی مهم از شرکت مخابرات سوریه دست یافته است. این سند نشان می‌دهد که شبکه اینترنت سوریه در سال ١٩٩٩ به گونه‌ای ساخته شده است که رژیم بتواند در مواقع لازم آن را مهار و مسدود کند.
دولت‌های اقتدارگرا، بدون داشتن فناوری‌های پیشرفته، نمی‌توانند شهروند‌های خود را کنترل و جاسوسی کنند. گزارش‌گران بدون مرز برای نخستین بار فهرستی از ۵ بنگاه اقتصادی (Gamma, Trovicor, Hacking Team, Amesys et Blue Coat-گاما، تراویکور، هکینگ تیم، ایمسیس، و بلو کوت) دشمن اینترنت و مزدوران عصر دیجیتال را منتشر کرده است. تولیدات و ابزارهای این شرکت‌های بزرگ برای ” بهینه‌سازی شبکه و یا مبارزه با بزه‌کاری” از سوی دولت‌های سرکوب‌گر برای نقض حقوق بشر و آزادی اطلاع رسانی مورد استفاده قرار گرفته یا می‌گیرد. تولیدات مهارکننده و ابزارهای رصدگر شرکت Trovicor به خاندان سلطنتی بحرین، امکان جاسوسی و دستگیری فعالان اطلاع رسانی را دادند. در سوریه تولیداتDPI (Deep Packet Inspection) از شرکت Blue Coat برای رژیم، امکان کنترل و شناسایی معترضان در سراسر کشور و سپس دستگیری و شکنجه آنها فراهم کرد. تولیدات Eagle از شرکت Amesys نیز در خدمت پلیس سیاسی رژیم معمر قذافی قرار داشت. بدافزارهای تولید شده از سوی HackingTeam و یا Gamma به مقامات کشورهای سرکوبگر اجازه می‌دهند تا کلمه‌ی عبور روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران رصد و کشف کنند.
کریستف دولوار دبیر اول گزارش‌گران بدون مرز در این باره می‌گوید : ” مهار آنلاین برای روزنامه‌نگاران،شهروند روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و تمام مدافعان حقوق بشر، خطری افزایش یابنده است. رژیم‌هایی که در پی مهار اطلاع رسانی آزاد هستند، بیش از پیش ترجیح می‌دهند، مخفیانه عمل کنند. با سانسور بزک شده، و کنترلی محتاطانه‌ و گاه بر خلاف خواست‌شان که مسدودسازی و کنترل اطلاع رسانی اسان اما مولد تبلیغات سو علیه آنهاست.
“از آنجا که ابزار و فناوری کنترل و حفاظت تولید شده از سوی شرکت‌های مستقر در کشورهای دمکراتیک، عامل نقض‌های مکرر حقوق بشر شده است، زمان آن فرا رسیده تا رهبران این کشورهای که نقض آزادی اطلاع رسانی آنلاین را محکوم می‌کنند، موازین و معیارهای محکمی را، از این میان کنترل کامل صادرات سلاح‌های دیجیتال به مقصد کشورهای که حقوق بنیادین انسانی را پایمال می‌کنند، اعمال کنند، “
در ژوئیه ١٩٩۶ مذاکرات (arrangement de Wassenaar) میان برخی دولت‌ها آغاز شده بود، که بر ” شفافیت و مسئولیت کامل در انتقال سرمایه و سلاح مورد استفاده دوگانه که می‌تواند موجب افزایش بی‌ثباتی شود ” تاکید داشت. این توافق‌نامه امروز ۴٠ کشور از جمله فرانسه، المان، انگلستان و ایالات متحده امریکا را گردهم آورده است.
بهار عرب که نقش اطلاع رسانی بر روی اینترنت را برجسته‌تر کرد، کشورهای سرکوبگر را به اهمیت کنترل داده‌ها و ارتباطات دیجتالی بیشتر ترغیت کرده است. دمکراسی‌ها نیز به نظر می‌رسد در برابر زنگ خطر، مهار لازم و امنیت سایبری با گام‌های بلند عقب می‌نشینند. تصویب قوانین متعدد و پیشنهاد‌ لوایح ازادی‌ستیز به مانند ( FISAA و CISPA) در ایالات متحده امریکا و (the Communications Data Bill) در انگلستان و (Wetgeving Bestrijding Cybercrime) در هلند، شاهد این مدعاست.
در آخر برای همیاری با فعالان اطلاع رسانی و کمک به کم کردن مهار اینترنت، گزارش‌گران بدون مرز ابزارهای مورد نیاز برای ” بیش زیستن الکترونیکی” را بر روی سایت “ما با سانسور مبارزه می‌کنیم”، (http://www.wefightcensorship.org/) در اختیار شما قرار می دهد.

پرونده قتل هاله سحابی با وجود شاهد و سند، مختومه شد

 
800px-Sahabi_tomb
همسر هاله سحابی در مصاحبه با “روز” اعلام کرد که علیرغم شهادت ۴ شاهد، دادگاه بدون بررسی فیلم‌ها و عکس‌های دوربین‌های حاضر در محل، مرگ هاله سحابی را مرگ عادی عنوان و پرونده را مختومه کرده است.
تقی شامخی گفت که خانواده هاله سحابی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار بررسی فیلم‌ها و عکس‌های دوربین‌های موجود در محل واقعا شده‌اند اما تاکنون پاسخی به نامه و درخواست آن‌ها داده نشده است.
به گزارش خبرنامه از سحام، او در عین حال پی گیری پرونده را وظیفه خود و خانواده خانم سحابی دانست و گفت کسی که در روز تشییع پیکر عزت الله سحابی، ضربه را به هاله سحابی وارد کرد باید به خاطر‌‌ همان ضربه مورد محاکمه قرار گیرد.
هاله سحابی، عضو مادران صلح و فرزند عزت الله سحابی، ۱۱ خردادماه ۹۰ در جریان تشییع پیکر پدرش جان باخت و شبانه به خاک سپرده شد.
رسانه های حکومتی مدعی شدند که خانم سحابی بر اثر ایست قلبی درگذشته اما همان زمان شاهدان عینی گفتند که برخوردهای ماموران امنیتی و انتظامی در جریان تشییع پیکر آقای سحابی، عامل جان باختن هاله سحابی است.
خانواده هاله سحابی خواستار روشن شدن چگونگی جان باختن او شدند و خرداد ماه ، دادگاهی برای رسیدگی به شکایت آنها تشکیل شد؛ دادگاهی که شاهدان جان باختن خانم سحابی با حضور در آن در این زمینه شهادت دادند. اکنون تقی شامخی ، همسر هاله سحابی از مختومه شدن پرونده شکایت شان در دادسرای کارکنان دولت خبر می دهد و به “روز” می گوید: ما پرونده را از مسیر قضایی پی گیری کردیم. وکیل ما هم به دادگاه گفته بود که “ما علت مرگ را در اثر ضربه ای میدانیم که به خانم سحابی زده شد و برای این مساله شهودی هم داریم و شما هم فیلم ها و عکس هایی در اختیار دارید که با بررسی آنها خیلی مسائل روشن می شود و خوستار بررسی آنها و اقدام قضایی در این زمینه هستیم”. در روند دادگاه شهود ما را خواستند و ما ۴ نفر شاهد را معرفی کردیم آنها در دادگاه حاضر شدند دو نفر مستقیما گفتند که دیده اند فرد ضربه را زد و در جمعیت مخفی شد. دو نفر دیگر گفته بودند که فردی که ضربه را زد ندیده اند اما خود ضربه و افتادن خانم سحابی پس از این ضربه را دیده اند.
آقای شامخی می افزاید: به ما گفتند که در بررسی های اولیه شما کالبدشکافی نخواستید و همان موقع شکایت نکردید. گفتیم وقتی فاجعه اتفاق افتاد ما درگیر جنازه و ختم و مسائل مربوط به آن بودیم. از پزشکی قانونی اظهارنظر خواسته بودند که پزشکی قانونی جواب داده بود چون کالبدشکافی نشده نمی توانند نظر بدهند. از پزشک معتمد هم سئوال کردند که او هم به دادگاه گفته بود که آثار ضرب و شتم در بدن خانم سحابی ندیده است. دادگاه پس از اخذ شهادت شهود ما نظر قطعی و غیرقابل استیناف صادر و اعلام کرد که “رابطه علیت بین فوت و علت واقعه وجود ندارد. هرچند ضربه زده شده باشد و نظر شهود درست باشد اما چون رابطه علیت وجود ندارد لذا رابطه مستقیمی وجود ندارد و ما دلیلی نمی بینیم که عکس ها و فیلم های دوربین های حاضر در محل را ببینیم. مرگ عادی بوده و پرونده مختومه می شود”.
از آقای شامخی می پرسم نظر قطعی و غیرقابل استیناف بدین معنی است که شما امکان تجدیدنظرخواهی نسبت به حکم صادره از سوی دادگاه را ندارید؟ او می گوید: بله همین طور است اما ما پی گیری را وظیفه خودمان میدانیم و پی گیر هستیم. در این زمینه نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشتیم و یادآوری کردیم که اتفاقاتی که افتاده بدین روال بوده و از ایشان خواستیم استفاده از فیلم ها و عکس ها در دستور کار قرار بگیرد اما تاکنون هیچ پاسخی به درخواست ما داده نشده است.
همسر هاله سحابی سپس می گوید: با توجه به رای دادگاه که موضوع شهادت شهود و ضربه وارده به خانم سحابی را می گوید “فرض کنیم اینطور باشد”، ما بنا داریم مجددا طرح دعوی کنیم و خواستار این هستیم کسی که ضربه زده به خاطر همان ضربه مورد محاکمه قرار گیرد و در این زمینه پی گیری قانونی صورت گیرد. امیدوار هم هستیم که پی گیری های ما روزی به نتیجه برسد و علت واقعی روشن شود.
آقای شامخی می افزاید: خانواده هاله سحابی به عنوان اولیای دم پی گیری پرونده را وظیفه خود میدانند و تا روزی که به نتیجه برسند این مرگ فاجعه آمیز را پی گیری خواهند کرد. تاکنون هم ما صحبتی نکرده بودیم برای اینکه امیدوار بودیم رئیس قوه قضائیه پاسخی به درخواست ما بدهد و پرونده مسیر دیگری طی کند ولی الان چند ماه گذشته و از طرف ایشان پاسخی نرسیده و استنباط ما این است که در نظر ندارند به نامه و درخواست ما پاسخی دهند اما ما از طریق همه مراجع قانونی داخل کشور پی گیری را ادامه خواهیم داد.
حامد منتظری، نوه آیت الله منتظری یکی از شهودی بود که در دادگاه شهادت داد. او پیشتر اعلام کرده بود حاضرست در هر دادگاهی شهادت دهد که “در جریان تشییع پیکر مرحوم مهندس عزت الله سحابی شاهد ضربه‌ای به بالاتنه خانم هاله سحابی بوده که پس از آن خانم هاله سحابی به حالت غش بر زمین افتاد و فرد ضارب بلافاصله خود را در میان مامورین نیروی انتظامی و لباس شخصی که در پشت سر او بودند کشید و از صحنه فرار نمود”.
آقای منتظری پس از شهادت در دادگاه به “روز” گفته بود: من و سه نفر دیگر به عنوان شاهد حضور یافتیم و شهادت دادیم. به ما گفتند مشاهدات تان را بنویسید و من هر آنچه اتفاق افتاده بود و شاهد بودم را نوشتم. بعد پرسیدند فردی که ضربه را زده بود می شناسید؟ گفتم خیر.
حامد منتظری افزوده بود: جالب بود که بعد از ما پرسیدند آیا ضربه را علت فوت میدانید؟ من نوشتم که به نظرم ضربه منجر به فوت شده. بعد گفتند دقیق تر بنویس که ضربه به کجا خورده. نوشتم که به بالاتنه ایشان خورد به سمت سینه اما دقیق تر نمی توانم بگویم.
هاله سحابی در حالی در مراسم تشییع پدرش جان باخت که چند روزی از زندان به مرخصی آمده بود. او ساعاتی پیش از جان باختن در مصاحبه با روز از صلح و فرو خوردن خشم و پرهیز از انتقام جویی گفته بود و امیدهایی که پدرش به جنبش سبز داشت.
خانم سحابی در بهشت فاطمیه روستای گلندوک لواسان، در کنار پدرش آرام گرفت. پس از جان باختن او، هدی صابر و دلیرثانی دو زندانی ملی مذهبی در اعتراض دست به اعتصاب غذا زدند؛ اعتصابی که منجر به ضرب و شتم و جان باختن هدی صابر شد

11 Mart 2013 Pazartesi

ایستادگی دراویش زندانی در مقابل قانون شکنی‌های صلواتی

 
7dervishesh

صلواتی: دراویش در دادگاه شرکت نکنند حکم غیابی صادر میکنم.
وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور که قرار بود صبح امروز ۲۱ اسفند در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شوند، بار دیگر از حضور در دادگاه امتناع کردند.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان مجذوبان نور؛ آقایان حمید مرادی، مصطفی دانشجو، امیر اسلامی، فرشید یداللهی، امید بهروزی، افشین کرمپور و رضا انتصاری از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور، از شرکت در جلسه‌ی دادگاه خود برای چهارمین بار امتناع کردند.
شرکت نکردن این دراویش زندانی در دادگاهی با ریاست قاضی صلواتی در اعتراض به روند غیرقانونی دادرسی پرونده‌ی اتهامیشان است، که با برخوردهای قهر آمیز قاضی صلواتی نیز رو به رو شده، تا جایی که پس از حضور نیافتن این زندانیان عقیدتی در جلسه قبلی دادگاه تا به امروز، این افراد مدت بیش از ۵۰ روز را به دستور قاضی صلواتی در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ محبوس شده‌اند و تا مدت‌ها نیز ممنوع الملاقات بودند. صبح امروز نیز قاضی صلواتی با تهدید وکلای این دراویش اعلام داشته که: «حکم این افراد را بصورت غیابی خواهم داد.» که این خود نیز عملی غیر قانونی می‌باشد.
پس از امتناع از شرکت در جلسه دادگاهی که در ۲۷ دی‌ماه مقرر شده بود، این ۷ تن را با فشار نیروهای امنیتی و دستور قاضی صلواتی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند که هم اکنون بیش از ۵۵ روز است در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرند.
پیش از این وکلای زندانی دراویش، در نامه‌ای به قاضی صلواتی موارد تخلف در پرونده اتهامیشان را چنین برشمردند: «عدم رعایت تشریفات مقرر در قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب در خصوص قرارهای تامین کیفری»، «انقضای حداقل حبس مقرر در قانون در خصوص اتهامات انتسابی و ادامه بازداشت غیر قانونی متهمین»، «ضرب و شتم و توهین به افراد در زمان دستگیری و حین بازجویی»، «ارجاع امر تحقیقات از سوی مقام تعقیب به مامورین وزارت اطلاعات در شرایطی که این نهاد امنیتی خود شاکی بوده و ضابط قضایی محسوب نمی‌شود»، «عدم اجازه مطالعه پرونده متهمین و وکلای آنها و عدم اجازه ملاقات با وکیل » و …
وکلای زندانی دراویش پس از تذکر مکرر این موارد و شکایت از موارد غیر قانونی دادرسی خود از قاضی صلواتی به دادگاه انتظامی قضات، از شرکت در جلسه دادگاهی که در ۲۷ دی‌ماه مقرر شده بود امتناع کردند که پس از آن با فشار نیروهای امنیتی و دستور قاضی صلواتی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند که هم اکنون بیش از ۵۵ روز است در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برند. و این در حالیست که ۲ تن دیگر از دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز در اعتراض به انتقال وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور از روز ۲۷‌دی‌ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. آقایان صالح مرادی و کسری نوری در حالی در ۵۵‌امین روز اعتصاب غذای خودی بسر میبرند که دچار ضعف شدید جسمی و دردهای کلیه و معده رنج و اختلالات بینایی شده‌اند

6 Mart 2013 Çarşamba

انتقال صالح مرادی به بهداری زندان در ۴۹امین روز اعتصاب غذا

 
karsanouri_salehmoradi
وضعیت جسمی دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز که در ۴۹امین روز اعتصاب غذای خود قرار دارند وخیم‌تر از گذشته اعلام شده است.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ صالح مرادی از دراویش گنابادی زندانی در زندان عادل آباد شیراز که در روز ۴۹ اعتصاب غذای خود قرار دارد از صبح امروز، ۲ مرتبه به بهداری زندان عادل آباد منتقل شده است. آقای مرادی که بیش از ۱۸ ماه است در زندان عادل آباد شیراز زندانیست از درد شدید کلیه و معده رنج میبرد که اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی عقیدتی، باعث وخامت حال وی شده است. این در حالیست که روز گذشته نیز وخامت حال کسری نوری، یکی دیگر از دراویشی که دست به اعتصاب غذا زده است باعث شد که دکتر زندان، جهت معاینه و معالجه این درویش گنابادی در بند سبز زندان عادل آباد حضور یابد. به گفته‌ی خانواده‌ی این دراویش زندانی؛ ضعف، کاهش وزن شدید، سرگیجه،‌ کاهش شدید بینایی، درد کلیه، چسپندگی روده ‌،‌ ناراحتی کبد و معده درد و … در این دراویش تشدید شده است و همزمان پیگری‌های خانواده‌های این دراویش برای اطلاع از وضیعت دقیق جسمی و رسیدگی درمانی آنان بی‌نتیجه مانده است.
لازم به ذکر است در تماسی که از طرف دادگاه انقلاب شیراز با خانواده‌ی آقای صالح مرادی گرفته شده است، به خانواده این درویش گنابادی اعلام کرده‌اند که باید با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی شرایط آزادی موقت آقای مرادی را فراهم کنند و در غیر این صورت باید نامه‌ای را در جهت رفع مسئولیت از مقامات قضایی و امنیتی از تبعات ادامه اعتصاب غذای آقای صالح مرادی را امضا کنند که خانواده‌ی آقای مرادی با بیان اینکه مسئولیت سلامتی و جان آقای مرادی و سایر دراویش زندانی بر عهده مقامات قضایی و امنیتی می‌باشد، از تودیع وثیقه و انجام سایر خواسته‌‌های مقامات قضایی سر باز زده‌اند و خواستار رسیدگی به عملی شدن خواسته‌های آقای مرادی و نوری در جهت پایان اعتصاب غذای این دو درویش زندانی شده‌اند.
صالح مرادی از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز است که مدت ۴۹ روز را به همراه آقای کسری نوری از دیگر دراویش گنابادی در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به سلول های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است، آنها خواستار توجه به وضیعت نامناسب جسمی و خروج از انفرادی وکلای دراویش هستند که نزدیک به ۵۰ روز را به دستور قاضی صلواتی در سلول انفرادی محبوس شده‌اند.
صالح مرادی حدود ۱۸ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۴ ماه است که به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و اقدام علیه نظام در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۶ ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آنها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته؛ هم اکنون بازداشت آنها غیر قانونی محسوب می‌شود.

4 Mart 2013 Pazartesi

کسری نوری به درمانگاه زندان منتقل شد

 
etesabeghaza_kasranouri_salehmoradi2
کسری نوری از دراویش گنابادی زندانی، در ۴۸امین روز اعتصاب غذای خود در اثر ضعف و سرگیجه و درد کلیه برای ساعاتی هوشیاری خود را از دست داد و توسط مامورین زندان به بهداری منتقل شد.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، صبح امروز کسری نوری در اثر ضعف ناشی از ۴۸ روز اعتصاب غذا و درد شدید کلیه برای ساعاتی بی هوش و توسط ماموران زندان به بهداری زندان عادل آباد منتقل شد.
همزمان پیگری‌های خانواده‌های این درویش برای اطلاع از وضیعت دقیق جسمی این درویش و رسیدگی درمانی آنان بی‌نتیجه مانده است.
لازم به ذکر است که خانواده‌های این دو درویش گنابادی در تماسی با سایت مجذوبان نور، وضعیت آقایان کسری نوری و صالح مرادی را وخیم اعلام کرده‌اند و گفتند: عوارض این اعتصاب غذا از جمله (ضعف، کاهش وزن شدید، سرگیجه،‌ کاهش شدید بینایی، درد کلیه، چسپندگی روده ‌،‌ ناراحتی کبد و معده درد و …) تشدید یافته است و جان این دو درویش گنابادی در خطر است. این در حالی است که روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد شیراز، کسری نوری و صالح مرادی را با وجود وضیعت جسمی ضعیف مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آنها و عدم نیاز به مداوا و رسیدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود.
کسری نوری از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز است که مدت ۴۸ روز را به همراه آقای صالح مرادی از دیگر دراویش گنابادی در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به سلول های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است، آنها خواستار توجه به وضیعت نامناسب جسمی و خروج از انفرادی وکلای دراویش هستند که نزدیک به ۵۰ روز را به دستور قاضی صلواتی در سلول انفرادی محبوس شده‌اند.
صالح مرادی حدود ۱۸ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۴ ماه است که به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و اقدام علیه نظام در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۶ ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آنها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته؛ هم اکنون بازداشت آنها غیر قانونی محسوب می‌ش

فناوری جدید برای مشاهده نبض مظنونان در هنگام بازجویی

 
5-904
محققان موسسه فناوری ماساچوست، فناوری جدیدی را ابداع کرده‌اند که به پلیس اجازه می‌دهد هجوم خون به صورت مظنون در زمان دروغ گفتن را در جریان بازجویی شناسایی و مشاهده کند.
 این فیلتر ویدیوئی به نمایش تغییرات رنگ و حرکت بدن فرد در زمان نفس کشیدن آنها پرداخته و اطلاعات پنهان را در مورد تاثیر حالت آنها بر ضربان قلب نشان می‌دهد.
این فناوری حتی به عنوان یکی از ویژگی‌های ممکن برای عینک هوشمند گوگل معرفی شده که یک بیننده ساده را به یک خواننده ذهن تبدیل می‌کند.
این نرم‌افزار به چشم غیر مسلح اجازه می‌دهد تا نبض فرد را با مشاهده تغییرات رنگ در زمان پمپاژ خود در بدن آنها مشاهده کند. با این برنامه، دانشمندان به درستی ضربان قلب بیمار را با مشاهده فیلم برآورد کردند.
این برنامه موسوم به «بزرگنمایی فیلم Eulerian» در ابتدای امر برای نظارت بر تنفس کودکان زودرس بدون نیاز به لمس و خطر عفونت ساخته شد.
توانایی استخراج علائم حیاتی از ویدیوهای استاندارد می‌تواند یک دستاورد بزرگ در تشخیص پزشکی باشد اما همچنین می‌توان از آن در اجرای قانون در زمان بازجویی از مظنونین یا توسط روانشناسان در جلسات درمان، برای کارمندان در زمان مصاحبه و حتی افراد مشتاق به خوانش مغز استفاده کرد.
این فناوری می‌تواند تغییرات غیرمحسوس در پیکسلهای ویدیو را هدف قرار داده و سپس آنها را بزرگنمایی کند تا تغییرات رنگ یا حرکت که تا پیش از آن قابل مشاهده نبود، دیده شود.
محققان ماه گذشته نتایج پژوهش خود را در نشست گرافیک رایانه SIGGRAPH لس‌آنجلس ارائه کردند.
آنها سپس بر اساس بازخوردهای دریافتی به اصلاح بخشهایی از کار خود پرداخته و کد آنرا برای استفاده مخترعان و برنامه‌نویسان بصورت آنلاین در اینترنت قرار داده‌اند.
محققان امیدوارند بتوانند یک برنامه برای تلفنهای هوشمند ایجاد کنند که بتواند تصاویر را براحتی در یک گوشی بزرگنمایی ک