27 Şubat 2013 Çarşamba

انتقاد احمدی‌نژاد از دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی

 
zimg_001_11
محمود احمدی‌نژاد پیشتر گفته بود که اگر در رد صلاحیت شماری از پزشکان تجدید نظر نشود نتیجه انتخابات نظام پزشکی را تایید نمی‌کند. او می‌گوید “نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه” نباید در این انتخابات دخالت کنند.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از صدای آلمان، ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور که چهارم اسفند ماه برگزار شد با انتقاد شدید اصلاح‌طلبان و نزدیکان دولت که کاندیداهایشان رد صلاحیت شده‌اند روبرو شده است.
محمود احمدی‌نژاد در روزهای پایانی بهمن ماه گفته بود، اگر “افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده‌اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، از نظر من انتخابات باطل است”.
دیگربان در این رابطه نوشت:  به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه صبح امروز (چهارشنبه٬ نهم اسفندماه) هیات دولت گفته است نهادهای غیرمسئول «نمی‌توانند» در این انتخابات دخالت کنند و «این کار بد است.»
وی در هفته‌های گذشته در نامه‌ای به هیات نظارت مرکزی انتخابات نظام پزشکی گفته بود چنانچه این هیات در فهرست نامزد‌های رد صلاحیت شده تجدید‌نظر نکند٬ وی این انتخابات را «خلاف قانون» و «باطل» می‌داند.
با این حال این برای نخستین بار است که احمدی‌نژاد به صراحت نسبت به دخالت سپاه و نهادهای امنیتی در این انتخابات هشدار می‌دهد.
هشدار وی می‌تواند اصطکاک تازه‌ای میان وی و این نهاد نظامی ایجاد کند. این در حالی است که علی خامنه‌ای در هفته‌های اخیر بر لزوم حفظ آرامش در کشور تاکید کرده است.
در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی ایران که در ماه جاری برگزار شد٬ بسیاری از پزشکان حاضر در فهرست اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند. این رد صلاحیت‌ها با اعتراض‌های گسترده‌ای در جامعه پزشکی مواجه شد.
وب‌سایت «الف» نیز بدنبال اعتراض محمود احمدی‌نژاد به رد صلاحیت‌های انتخابات سازمان نظام پزشکی نوشته بود این اقدام وی «نمادین» بوده و رئیس دولت به این وسیله «رسماً اعلام کرده در صورت رد صلاحیت مشائی انتخابات را برگزار نمی‌کند.»
محمد رئیس‌زاده٬ رئیس بسیج جامعه پزشکی هم اعلام کرده بود در صورتی که محمود احمدی‌نژاد نتایج انتخابات سازمان نظام پزشکی را «قبول» نکند٬ در انتظار تائید آن از سوی رئیس جمهور آینده خواهیم بود.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهارات خود گفته است: «اگر نهاد‌ها و دستگاه‌هایی هم دخالت کنند و در مسیر قانونی و فراقانونی عمل کنند آن هم اعتباری ندارد.»
وی در پاسخ به این سوال که موضع‌گیری وی درباره نتایج این انتخابات چیست نیز گفته بعد از دریافت گزارش انتخابات درباره آن «تصمیم‌گیری» می‌کند

سیستم کوپن دوباره به ایران برگشت

490-2
مجلس بازگشت سیستم کوپنی به اقتصاد کشور را تصویب کرد..
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب اعطای سبد کالا شامل برنج، روغن و گوشت به اقشار آسیب‌پذیر، بازگشت سیستم کوپنی به اقتصاد کشور را تصویب کرد.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر را با ۱۴۳ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ رای به تصویب رساندند.
بر اساس این ماده واحده، به منظور حفظ امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر به ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی  و سازمان بهزیستی، دولت موظف است در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تامین و از طریق دستگاه‌های مزبور توزیع کند.
اعتبار لازم برای اجرای این قانون به پیشنهاد وزارتخانه ذیربط در بودجه سالانه کشور منظور می‌گر

22 Şubat 2013 Cuma

گزارشگران بدون مرز: اعتراف وزارت اطلاعات به پروژه اعتراف‌گیری

0,,16519262_303,00
رژیم جمهوری اسلامی ایران باید به بازداشت‌های پی در پی و خودسرانه پایان دهد. چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور مقامات مسوول، راهبرد ” بازداشت پیشگیرانه” را برای دهشت‌افکنی نظام‌مند علیه فعالان رسانه‌ها انتخاب کرده‌اند.
گزارش‌گران بدون مرز از سرگیری کارزار سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران را محکوم می‌کند. پس از یکشنبه سیاه، ٨ بهمن ١٣٩١ در بسیاری از شهرهای کشور ، بازداشت، احضار و بازجویی روزنامه‌نگاران تشدید شده است. از این میان، در تاریخ ٣٠ بهمن، دست‌کم پانزده روزنامه‌نگار و وب‌نگار که برخی از آنها عضو انجمن ادبی فرهنگی هانا و همکار دو ماهنامه‌ی وریا و کوشک و دوهفته نامه نجوا بودند، از سوی وزارت اطلاعات احضار و یا بازداشت شده بوند و به مدت چند ساعت بازجویی شدند.
بنا بر اطلاعات گردآوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی به شکل گسترده در سراسر کشور به وزارت اطلاعات احضار شده‌اند. در بازجویی‌های انجام شده، ماموران امنیتی با تهدید به آنها گفته‌اند که: ” باید متعهد شوند هیچ گونه فعالیتی در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال آینده انجام نخواهند داد.” امروز ۵٨ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان‌های بسر می‌برند.
گزارش‌گران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : ” رژیم جمهوری اسلامی ایران باید به بازداشت‌های پی در پی و خودسرانه پایان دهد. چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور مقامات مسوول، راهبرد ” بازداشت پیشگیرانه” را برای دهشت‌افکنی نظام‌مند علیه فعالان رسانه‌ها انتخاب کرده‌اند. کارزاری برای به سکوت وادار کردن همه‌ی ‌صداهای انتقادی بر تضیقات روزافزون‌ ِ، ضد آزادی اطلاع رسانی و سرکوب روزنامه‌نگاران، یعنی کسانی که می‌توانند شاهدان اصلی اما مزاحم، تقلب‌کاری در انتخابات باشند.”
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای در اول اسفند ماه ١٣٩١، تمام ‌رسانه‌های فارسی زبان مستقر در خارج از کشور( رادیو بین‌المللی فرانسه، دویچه وله، رادیو فردا، بی بی سی ، صدای امریکا) و گزارش‌گران بدون مرز را وابسته به ” سازمان جاسوسی دولت انگلیس” و “سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی” معرفی کرد. وزارت اطلاعات مدعی شده است که ” شبکه‌ی مورد بحث در مرحله اول به تولید سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم، حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌کرد. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غرب، اعم از آنچه که در قالب ادعاهای رسانه‌ها،‌ دیپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا رسانه‌ها خاص مطرح و منتشر می‌شد. “
در این اطلاعیه در باره‌ی گزارش‌گران بدون مرز گفته شده است ” طبق اطلاعات موجود ساختار «سازمان گزارشگران بدون مرز» با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی‌.بی.سی، حوزه‌ جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیسکتان را در قالب یک واحد سازماندهی کرده و مسئولیت آنرا به یکی از ضدانقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول کرده است. این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به‌ویژه همزمان با فتنه‌ی ۸۸ و برای فراریان فتنه، بعهده داشته و دارد.”
این اطلاعیه اعلام می کند ” که تعدادی از اعضای شناسایی شده‌ شبکه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.”
دو روز پیش از انتشار این اطلاعیه، احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت مجلس در مصاحبه با روز آنلاین گفته بود : ” مسول امور فرهنگی وزارت اطلاعات با حضور کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوالات اعضای این کمیسیون درباره روزنامه‌نگارانی که از سه هفته پیش در بازداشت به سر می‌برند پاسخ گفته است.” وی در باره این جلسه گفته است ” توضیحاتی که در کمیسیون ارائه دادند بر این مبنا بود که این بازداشت ها برای پیشگیری صورت گرفته و شبکه تورمانندی در خارج و داخل کشور را مطرح کردند که این شبکه اهدافی را دنبال میکرده و در استانه انتخابات برای پیشگیری، اقدام به برخورد و بازداشت شده است. معاون امور فرهنگی وزارت توضیح داد که خود این روزنامه نگاران هم حاضر هستند بیایند و توضیح دهند که اشتباه کرده اند” در این مصاحبه عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرده است” آنطور که من متوجه شدم منظورشان مصاحبه تلوزیونی است که برخی حاضر شده اند انجام دهند. “.
کریستف دولوار دبیر اول گزارش‌گران بدون مرز در این باره اعلام کرد ” این نخستین بار نیست که اعترافات قربانیان که در اصل بخش‌های از بازجویی آنهاست و با بدرفتاری و اعمال فشار بدست آمده از شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی، شبکه انگلیسی زبان و شبکه عربی زبان آن پرس تی و العالم پخش می‌شود. پیش از این برخی از روزنامه‌نگاران زندانی، شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی را به همدستی با وزارت اطلاعات برای آماده‌ کردن و پخش اعترافات اجباری متهم کرده بودند. این اقدام به شکل اشکار نقض میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی‌ست که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ی آن است.”
گزارش گران بدون مرز ضمن ابراز رضایت از آزادی موقت دو روزنامه‌نگار دستگیر شده، جواد دلیری در تاریخ ٣٠ بهمن و فاطمه ساغر چی در ٢٨ بهمن، اعلام می‌کند، نگران دیگر روزنامه‌نگاران دستگیر شده در بازداشت‌های جمعی یکشنبه سیاه است. این روزنامه‌نگاران از حقوق اولیه خود، حق دسترسی به وکیل و یا ملاقات با خانواده محروم و همچنان در سلول‌های انفرادی بند امنیتی ٢٠٩ که تحت کنترل وزارت اطلاعات است، زندانی هستند. برخی از مسوولان نظام به روشنی اعلام کرده‌اند که بازداشت روزنامه‌نگاران در ارتباط با برگزاری انتخابات رئیس جمهوری خرداد سال آینده است.
از سوی دیگر انجمن جهانی دفاع از آزادی اطلاع رسانی بار دیگر نگرانی خود را از وضعیت سلامت بسیاری از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی که از حق درمان محروم هستند، از این میان دو وب‌نگار زندانی، آرش هنرور شجاعی و محمدرضا پورشجری که هر دو از بیماری‌های متعدد رنج می‌برند، اعلام می‌کند. آرش هنرور شجاعی پس از دو ماه معالجه در بیمارستان بر خلاف نظر پزشکان به زندان برگرداننده شد، اما مدیر وبلاگ گزارش به خاک ، محمدرضا پورشجری با آنکه در تاریخ ٢٩ بهمن دچار عارضه‌ی قلبی شده بود، اما از اعزام او به بیمارستان خوداری شد. وی همچنان در وضعیت نامناسبی بسر می‌برد و تا امروز مقامات قضایی امنیتی با درخواست‌های متعدد مرخصی درمانی او موافقت نکرده‌اند.

19 Şubat 2013 Salı

ایران، جایزه جعفر پناهی را سیاسی خواند

 
 0,,5261623_4,00_0
رئیس سازمان سینمائی ایران، با سیاسی خواندن جشنواره برلین، به جایزه اعطا شده به پناهی در این جشنواره اعتراض کرد.
به گزارش منابع داخل ایران، جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی، با سیاسی خواندن جایزه اعطا شده به جعفر پناهی در جشنواره برلین گفته است که مسئولان جشنواره برلین باید این رفتار خودشان را اصلاح کنند چراکه در تعاملات فرهنگی و سینمایی چنین رفتاری درست نبود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون وزیر ارشاد تأکید کرده است: «ممکن است جشنواره برلین دربرابر اعتراض ما بگوید که در دفاع از آزادی چنین رفتاری را انجام می‌دهد اما من به آنها خاطرشان می‌کنم، در همان قاره اروپا آقای گونتر گراس که یکی از برندگان جایزه نوبل ادبیات محسوب می‌شود تنها به جرم یک حق‌گویی کوچک تحت فشارهای بسیار زیادی قرار می‌گیرد، اما می‌بینیم که مسئولان جشنواره برلین چگونه با نادیده گرفتن چنین موضوعاتی رفتار دیگری از خود نشان می‌دهند.»
وی با اشاره به فیلم “پرده بسته” که در جشنواره برلین جایزه خرس نقره‌ای را دریافت کرده است، در ادامه گفت که ما در اولین فرصت این فیلم را در جمع کارشناسان، سینماگران و اصحاب رسانه نمایش خواهیم داد تا ببینیم عیار خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین چقدر است.
شمقدری، تأکید کرده است: «همه می‌دانند در کشور ما فیلم ساختن و ارسال فیلم به خارج از کشور نیاز به دریافت مجوز دارد، اما عده کمی هستند که بدون مجوز فیلم می‌سازند یا بدون مجوز فیلم خود را به خارج از کشور می‌فرستند؛ البته این فیلم‌ها جرم و رفتارهای غیرقانونی است اما تاکنون نظام جمهوری اسلامی در برابر این رفتارهای غیرقانونی صبوری کرده است.»
فیلم “پرده‌ بسته”، جدیدترین ساخته جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی، برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین شده است. این فیلم که دربارۀ زندگی حرفه‌ای جعفر پناهی است، اوضاع روحی و مشکلات پیش آمده پس از حکم محرومیت بیست ساله او از کار سینمایی را به شکلی چند لایه و مخلوطی از واقعیت و رؤیا به تصویر می‌کشد.
گفتنی است به دلیل ممنوع الخروج بودن جعفر پناهی، کامبوزیا پرتوی در این جشنواره حضور یافته و جایزه را دریافت کرده است

15 Şubat 2013 Cuma

طلا در ازای فردو، پیشنهاد غرب به ایران در مذاکرات آینده

 
8D03739F-FEB8-4435-9650-D8EB6A869DF8_w640_r1_s
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک غرب نوشت که قدرت های جهانی قصد دارند در مذاکرات بیست و ششم فوریه با جمهوری اسلامی در قزاقستان پیشنهادی را به نمایندگان تهران ارایه کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رویترز افزوده است: بر اساس این پیشنهاد قدرت های غربی حاضرند تحریم فروش طلا و دیگر فلزات گرانبها به تهران را تا حدودی کاهش دهند، مشروط به اینکه ایران تأسیسات غنی سازی فردو را تعطیل کند.
جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که لغو کلیه تحریم های اقتصادی علیه این کشور نخستین شرط حل سیاسی بحران اتمی ایران و همچنین اثبات حسن نیت غرب در قبال جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران در عین حال تأکید کرده که حاضر به پذیرش هیچ راه حلی که منجر به نقض حقوق اتمی این کشور شود نیست و اینکه غنی سازی اورانیوم از حقوق اساسی اتمی ایران است. رییس سازمان انرژی اتمی ایران فریدون عباسی دوانی در روزهای گذشته گفت که این کشور نسل جدید سانتریفیوژهای خود را در تأسیسات نطنز نصب کرده است. به اعتقاد اسرائیل نصب این سانتریفیوژها فاصلۀ ایران را تا توانایی تولید سلاح هسته ای دست کم سی درصد کاهش می دهد

11 Şubat 2013 Pazartesi

ایران گروهی شبه نظامی، برای روزهای پس از سقوط اسد تشکیل داده است

 
images
مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند، جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان یک شبکه شبه نظامی با هدف حمایت از بشار اسد و حضور طولانی مدت، پس از سقوط احتمالی دولت وی، تأسیس کرده اند. در عین حال امروز وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی عنوان کرد: صدای میانه‌روی در میان اپوزیسیون سوریه در حال بالا رفتن است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از روزنامه واشنگتن پست، امروز طی گزارشی عنوان کرد ایران و حزب الله لبنان با همکاری هم، یک شبکه شبه‌نظامی تأسیس کرده‌اند که وظیفه این شبکه شبه‌نظامی، دفاع از منافع دولت بشار اسد است.
این روزنامه چاپ آمریکا، به نقل از یک دیپلمات آمریکایی و برخی مقامات کشورهای خاورمیانه، گزارش داد هدف شماره یک این گروه شبه‌نظامی دفاع از ارتش بشار اسد در زمین نبرد علیه شورشی‌های این کشور بخصوص در سطح شهری است.
در حالی که نبرد سوریه وارد سومین سال خود میشود، بر اساس نظر این مقامات، هدف دراز مدت تشکیل این شبکه از گروه‌های شبه‌نظامی، حضور قابل اتکا در سوریه، حتی در حالتی است که دولت بشار اسد سقوط کند و یا این دولت مجبور به عقب نشینی از دمشق شود.
به گزارش واشنگتن پست، یک مقام عالی رتبه دولت اوباما گفته است: «این برای ایران بسیار پر اهمیت است که یک نیروی قابل اتکا در سوریه داشته باشد؛ نیرویی که بتواند روی آن حساب کند.»
انتشار این خبر در حالی است که پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد یک گروه شبه‌نظامی برای حمایت از ارتش سوریه در جنگ‌های شهری و چریکی، با مدیریت سپاه پاسداران منتشر شده بود.
تاکنون مقامات حزب الله لبنان و یا جمهوری اسلامی ایران در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.
بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، تا کنون بیش از ۶٠ هزار نفر در درگیری بین اپوزیسیون مسلح سوریه و ارتش این کشور کشته شده اند و حدود ٧٠٠ هزار نفر نیز در خلال این درگیری دراز مدت، پناهنده بی‌خانمان شده اند.
صالحی: نگاه واقع‌بینانه در اپوزیسیون سوریه در حال تقویت است
اما از سوی دیگر امروز، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: «معارضان سوری در حال نگاه واقع‌بینانه به تحولات کشورشان هستند.»
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، با استقبال از سخنان اخیر معاذ الخطیب، رهبر ائتلاف ملی سوریه، پیرامون گفت‌وگو با نمایندگان دولت سوریه، آن را «گامی خوب و رو به جلو» توصیف کرد.
علی اکبر صالحی، در گفت‌وگو با روزنامه کویتی “الوطن” گفت: «ما دائماً اعلام کردیم که ما با نوع میانجی‌گری از خارج مخالفیم و راه حل مسأله سوریه باید زمینه سوری داشته باشد.»
صالحی مدعی شده است: «ما میان معارضان واقعی و مزدوران غیرسوری که سلاح به دست می‌گیرند و برای خدمت به اهداف کشورهای خارجی از خارج آمدند، فرق قائلیم.»
او با اشاره به بالا رفتن آنچه وی «صدای میانه‌روی در بین درگیری» خواند گفت: «اگر کسی بر سر سقوط دولت سوریه شرط‌‌‌‌ بندی کرده، این مسأله تصوری اشتباه است و گذشت روزها این امر را ثابت خواهد کرد.»
وزیر خارجه ایران، درباره پیشنهاد رهبر ائتلاف ملی سوریه برای مذاکره با رژیم بشار اسد بیان کرد: «در ابتدا تصور می‌کردند که دولت باید کنار برود. به آن‌ها گفتم که اگر دولت کنار برود با چه کسی مذاکره خواهید کرد. طرف مقابلتان چه کسی خواهد بود؟ این منطقی نبود که دولت برود و بعد از آن مذاکره شود. با جای خالی مذاکره کنند یا با ارواح؟
مهم این است که الان معارضان در حال نگاه واقع‌بینانه به مسایل و تحولات کشور هستند.»

10 Şubat 2013 Pazar

وضعیت وخیم جسمی آقای کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی و عدم درمان وی


A_Boroujerdi_(Zendan)_02

طی چند روز گذشته، آقای بروجردی، شدیدا دچار سردرد و سرگیجه شده که در پی آن چندین بار از هوش رفته است، بطوری که پزشک درمانگاه زندان مکررا اعلام داشته است که ایشان هرچه سریعتر باید در یک بیمارستان مجهز در خارج از زندان مورد معالجه قرار بگیرد، لیکن مسئولین مربوطه از اعزام این زندانی برای درمان در خارج از زندان علی رغم توصیه پزشکان خودداری می کنند.
یادآوری می شود آقای کاظمینی بروجردی هفتمین سال اسارت خود را در شرایطی می گذراند که در اثر شکنجه های روحی و جسمی ، از بیماری های مختلف از جمله پارکینسون، بیماریهای قلبی و کلیوی و از دست دادن ۹۰% بینایی یکی از چشم ها و … رنج می برد و در وضعیت جسمی بحرانی قرار دارد. بیماری قلبی ایشان در اثر عدم دسترسی به دارو و درمان مناسب، منجر به پلوموناری ادمای حاد شده که با تورم شدید عضلات وسختی تنفس همراه است که گاهی حتی امکان راه رفتن را نیز از وی سلب می نماید.
لازم به یادآوری است که در این مدت ۲۳۰۰ روز حبس مستمر، با وجود این همه مشکلات و بیماریهای طاقت فرسا ایشان نه تنها حتی یک ساعت هم مرخصی درمانی نداشته است، بلکه رژیم تلاش میکند که این زندانی دگر اندیش را ازبین ببرد بطوریکه بارها از سوی عوامل رژیم در داخل زندان، جانش مورد سوء قصد قرارگرفته است.
این در حالیست که اخیرا هواداران این پیشوای آزاد اندیش که به قید وثیقه آزاد شده اند، از طرف عوامل رژیم برای چندمین بار به اطلاعات ویژه روحانیت احضار شده و مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته اند. اسامی ده نفر از احضار شدگان در روز یکشنبه ۳ فوریه ۲۰۱۳ عبارت است از زهره شریفی، زهرا عبداله وند، مریم عظیمی، طیبه حسینی، رویا عراقی، نرگس غفار زاده، مریم قاسمی، فروغ همت یار، محمدرضا صادقی و محمد مهمان نواز . ضمن این که نامبردگان تاکنون از دسترسی به وکیل مدافع محروم بوده اند.
لازم به ذکر است اطلاعات ویژه روحانیت همواره با احضار این افراد به دادگاه آنها را تحت فشار می گذارد که با امضای توبه نامه تعهد بدهند که دست از اعتقادات خود و حمایت از اندیشه های این پیشوای مذهبی دگراندیش بردارند وحتی با خانواده و نزدیکان ایشان هم هیچ گونه تماسی نداشته باشند.
همچنین قابل ذکر است، خانم دکتر گیتی پورفاضل، وکیل خانم رویا عراقی، به دادگاه ویژه روحانیت مراجعه کرده است ولی به ایشان اجازه رسیدگی به پرونده وی را نداده اند و سند ملکی خانواده عراقی که به عنوان وثیقه بوده است، علیرغم حکم پرداخت جریمه نقدی ، در حال مصادره شدن می باشد. همچنین در طی محاکمات به سایر هواداران هشدار داده اند که دکتر رویا عراقی در حال فعالیت علیه نظام است و جرم وی بسیار سنگین می باشد.
نکته قابل توجه این است که با اینکه برای نامبردگان احضار شده به دادگاه، حکم پرداخت جریمه بدل از حبس صادر شده است، ولی پرونده قضایی ایشان همچنان باز است و مرتبا احضار میگردند، گویا این شیوه جدید زندانی کردن افراد است، بدون این که مسئولیتی را متوجه مقامات کند.
دادگاه ویژه روحانیت نهاد مستقل از قوه قضاییه است که در سال ۱۳۶۵ به منظور تحت پیگرد قرار دادن روحانیون تاسیس شده است و مستقیما زیر نظر ولی فقیه اداره می شود. فراخواندن افراد غیر روحانی، محاکمه و صدور حکم از سوی این نهاد برای این افراد کاملا غیر قانونی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درا یران،نسبت به خطرجدی که جان این روحانی آزادیخواه و مبارز را تهدید می کند هشدار می دهد و ازکمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر خواهان دخالت برای آزادی فوری و بی قید شرط این روحانی زندانی می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ بهمن ۱۳۹۱ برابر با ۱۰ژانویه

5 Şubat 2013 Salı

یک هفته بی‌خبری مطلق از وضیعت آرش شلتوکی

 
arash_shaltoki
پس از گذشت بیش از یک هفته از بازداشت یکی از دراویش ساکن کرج، همچنان هیچگونه خبری از وضیعت، اتهامات و علت دستگیری وی در دست نیست.
به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان مجذوبان نور، پس از گذشت بیش از یک هفته از بازداشت یکی از دراویش گنابادی ساکن کرج به نام آرش شلتوکی، خانواده وی هنوز موفق به برقراری هیچ گونه تماس و ملاقاتی با وی نشدند و هیچ گونه پاسخی نیز در مورد علت دستگیری و اتهامات وارده به این درویش نیز دریافت نکردند.
وکیل این درویش می گوید که: “هنوز موفق به دادن وکالت نامه برای پیگیری پرونده وی نشدم و تنها اطلاعی که در دست این است که در زندان اوین نگه داشته می شود و پرونده وی در شعبه سوم دادسرای امنیتی شهید مقدسی قرار دارد”.
آرش شلتوکی به همراه سه تن دیگر از دراویش گنابادی کرج، در مسیر اصفهان-شهرکرد توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شد و پس از انتقال این دراویش به اصفهان و انجام بازجویی سه تن از آنها ازاد، اما آقای آرش شلتوکی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل می شود.
لازم به ذکر است که اندکی بعد مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای شلتوکی در کرج مراجعه و بدون ارائه حکم قضایی و قانونی با تهدید خانواده این درویش گنابادی، وسائل شخصی، کتاب، فیلم و نوارهای کاست، سی‌دی و رایانه شخصی ایشان را بدون تهیه صورت جلسه با خود می برند

3 Şubat 2013 Pazar

وخامت حال زندانی سیاسی ایرج محمدی و ممانعت از درمان وی توسط بازجویان اطلاعات سپاه

 
mohamadi01
بنابه گزارشات رسیده ؛ زندانی سیاسی تبعیدی در زندان زاهدان ایرج محمدی در وضعیت حاد جسمی است اما باز جویان اطلاعات سپاه مانع درمان وی هستند.
زندانی سیاسی ایراج محمدی علاوه بر بیماری قبلی مانندبیماری کلیوی و تشدید عفونت در بدنش دچار بیماریهای دیگری شده است که به صورتهای لرزش شدید دست، سرگیجه و افتادن بر روی زمین هنگام برخواستن و بی حس شدن سمت چپ بدنش می باشد.
این بیماریها در اثر شکنجه های وحشیانه بازجویان اطلاعات سپاه در بازداشتگاه کاملا سری سپاه پاسداران ۸۱ رمضان در آذربایجان غربی می باشد. او توسط سرهنگ تمام پاسدار جانگیر نعمتی و سرهنگ ۲ پاسدار رضا حسن زاده بطور وحشیانه مورد شکنجه قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها جمجمه وی از ناحیه کیجگاه سمت چپ شکسته و باعث بیماری اعصاب و روان شده است.این ۲ جنایتکار علیه بشریت مدتی پیش برای تشدید فشار عاطفی علیه این زندانی سیاسی همسر وی را با تهدید و تطمیع وادار به تقاضای طلاق نمودند.
زندانی سیاسی ایرج محمدی به دستور این ۲ شکنجه گر سپاه پاسداران ممنوع درمان می باشد و به صورت تدریجی قصد زجرکش کردن وی را دارند.وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هر روز وخیم تر می گردد.رئیس زندان زاهدان به او گفته است که ما بصورت نیابتی شما را اینجا نگهداری می کنیم و دادستان ارومیه محمد نوروزی تاکید کرده است که از درمان شما خوداری نمایم و بدون مواقت آنها قادر به درمان شما نیستیم.
او در حال حاضر در بند مواد مخدر بین زندانیان معتاد و خطرناک نگهداری می شود و در سلولی قرار دارد که چندین برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده اند و زندانیان بصورت کتابی کنار هم می خوابند و گاها ناچار هستند به صورت نوبتی استراحت کنند.
در حال حاضر ۳ زندانی تبعیدی زندان ارومیه زندانیان سیاسی محمد امین آگوشی،ایرج محمدی و پولاد خانی در بندهای مختلف زندان زاهدان نگهداری می شوند و حتی حق این را ندارند که در یک بند و کنار هم باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که متوجه جان این زنذانی سیاسی می باشد هشادر می دهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه جنایی بین المللی می باشد.