30 Kasım 2012 Cuma

تهدید ایران مبنی بر خروج این کشور از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای

 
علی اصغر سلطانیه، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی هسته ای، امروز جمعه مراتب خشم خود را از تمامی اتهام های این آژانس درباره برنامه اتمی این کشور اعلام کرد.
سلطانیه همچنین ۵۰ سوال درباره برنامه هسته ای ایران و به دنبال آن ۵۰ پاسخی را قرائت کرد که به نظر او نشان می دهد پرونده آژانس درباره برنامه هسته ای این کشور باید بسته شود.
به گزارش رادیو فرانسه، وی همچنین در بیانیه خود گفت در صورتی که تأسیسات هسته‌ای ایران مورد حمله قرار گیرد، این کشور از ان‌پی‌تی یا همان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، خارج خواهد شد.
نماینده ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که حمله به ایران این کشور را مجبور خواهد کرد تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم خود را در «مناطق امن‌تر» دایر کند.
این در حالی است که بررسی های ده ساله آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران نتیجه ای دال بر صلح آمیز بودن این فعالیت ها در بر نداشته است.
سلطانیه در سخنرانی خود بر صلح آمیز بودن این فعالیت ها تأکید کرده، اما یک دیپلمات غربی این اظهارات نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای را مضحک خوانده و گفته است که به سوالات مطرح شده در این زمینه در شورای حکام پاسخ نداده است.
اما تهدید به خروج از ان پی تی از سوی ایران با واکنش اسرائیل مواجه شده است.
همتای اسرائیلی آقای سلطانیه گفته است که ایران در هر صورت در آینده نزدیک این اقدام را خواهد کرد.
وی با مقایسه ایران و کره شمالی، اظهار داشت زمانی که ایران اولین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد آنها از ان پی تی خارج خواهند شد.
اما همزمان، گروه پرستو، شامل هکرهای اینترنتی مخالف اسرائیل در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرده اند بخش دیگری از اطلاعات حساس آژانس بین المللی انرژی اتمی را که به تازگی دزدیده اند بر روی اینترنت گذاشته اند.
این بیانیه دیروز و چند ساعت پس از آن منتشر شد که یوکیا آمانو مدیرکل سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ اطلاعات حساسی از این سازمان سرقت نشده است.
آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که اطلاعات یکی از سرورهای این سازمان را که اکنون بسته شده، روی سایت هکرها منتشر شده است.
اطلاعات منتشر شده مربوط به مشخصات کارشناسانی می شود که برای این سازمان کار می کردند.
این هکرها همچنین خواستار باز شدن پرونده ای برای بررسی فعالیت های هسته ای اسرائیل شده بودند.
در بیانیه جدید گروه هکرهای پرستو، آمده که این گروه اطلاعات فوق العاده حساس شامل عکس های ماهواره ای، نامه های رسمی و گزارش های این سازمان را منتشر کرده است.
این گروه همچنین تهدید کرده که می تواند به سرور جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی دست یابد.
با این حال گفته می شود اطلاعاتی که منتشر شده مربوط به برنامه های هسته ای صلح آمیز کشورهاس

29 Kasım 2012 Perşembe

یونان از ارائه سوخت به نفتکش ایرانی خودداری کرد

 
 یک شرکت یونانی از سوختگیری یک نفتکش ایرانی که با پرچم تانزانیا در ساحل یونان پهلو گرفته بود، جلوگیری کرد. این شرکت پس از اطمینان از تعلق این نفتکش به ایران هیچ‌گونه سوختی در اختیار آن قرار نداده‌است.
مسئولان شرکت “سکاوین” گفته‌اند که از سوختگیری یک نفتکش ‌ایرانی که با پرچم تانزانیا در حرکت بوده، جلوگیری کرده‌اند. این نفتکش با نام “بایکل” از روز دوشنبه در ساحل جزیره سایروس پهلو گرفته بوده است.
شرکت “سکاوین” یک شرکت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و ناوگان‌های دریایی، مستقر در یونان است. یکی از مسئولان ارشد این شرکت روز چهارشنبه (۲۸ نوامبر/۸ آذر) به خبرگزاری رویترز گفت: «ما تحقیقات اولیه‌ای را انجام دادیم تا مطمئن شویم که قانون را زیر پا نمی‌گذاریم. در نهایت از ارائه هر گونه سوختی به آنان خودداری کردیم زیرا در غیر اینصورت خلاف قانون به حساب می‌آمد. احتمالا این کشتی هم اینک ساحل یونان را ترک کرده است.»
به گزارش دویچه وله؛ این مقام مسئول شرکت “سکاوین” اضافه کرده است که این کشتی نفتی علیرغم داشتن پرچم تانزانیا متعلق به ایران بوده است. در همین حال گارد ساحلی یونان از وقوع این چنین حادثه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرده و هیچ ‌توضیحی در این رابطه ارائه نداده است.
به گزارش رویترز یکی از مسئولان شرکت ملی نفت ایران به این خبرگزاری گفته است که این حادثه غیرقابل منتظره نبوده است. این منبع آگاه بدون ذکر جزئیات بیشتر اضافه کرده است: «ما هرگز در اروپا سوخت نمی‌گیریم و می‌دانیم که شرکت‌های اروپایی به ما سوخت عرضه نمی‌کنند.»
بر اساس این گزارش، اطلاعات به دست آمده از رهگیری کشتی‌ها نشان می‌دهند که کشتی “بایکال” هم اکنون از ساحل یونان به سمت ترکیه در حرکت است. نفتکش “بایکال” پیشتر به اسم “بلوسوم” در آبها تردد داشته است.
در ماه اوت سال جاری مشخص شد که ۳۶ نفتکش ایران با ثبت دوباره در تانزانیا، با پرچم این کشور در آبهای آزاد تردد کرده و به این ترتیب تحریم‌های نفتی را دور زده‌اند. دولت تانزانیا در آن زمان اعلام کرد که از این اقدام ایران مطلع نبوده و از شروع تحقیقات در این زمینه خبر داد.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اغلب کشتی‌های خود را در کشورهای دیگر به ثبت می‌رساند تا با استفاده از پرچم آنها در آب‌های بین‌المللی رفت و آمد کند. از حدود دو سال پیش و با تشدید تحریم‌ها علیه ایران محدودیت‌های اعمال شده شامل اینگونه شناورهای نیز می‌ش

آغاز به کار سایت “ما با سانسور مبارزه می‌کنیم

 
 سازمان “گزارشگران بدون مرز” با گشایش سایتی تازه به دنبال جمع‌آوری و انتشار محتوای سانسورشده در جهان و ترجمه‌ی آن به زبان‌های انگلیسی و فرانسه است. آثار افرادی که به دلیل تولیدات خود سرکوب شده‌اند، نیز منتشر خواهد شد.
سازمان “گزارشگران بدون مرز” روز سه‌شنبه (۲۷ نوامبر) سایت ویژه‌ای را برای مبارزه با سانسور در کشورهای تحت سرکوب راه‌اندازی کرد. این سایت تازه‌ی این نهاد حامی حقوق روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در سراسر جهان، با نام ” ما با سانسور مبارزه می‌کنیم” (http://www.wefightcensorship.org/) فعالیت خواهد کرد.
دویچه وله نوشت: سازمان “گزارشگران بدون مرز” اعلام کرده که در این سایت هرگونه محتوایی که “سانسور”  یا حق دسترسی به آن ممنوع شده جمع‌آوری خواهد شد و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بیانیه‌ی این سازمان می‌گوید آثار نویسندگان و هنرمندانی نیز که به دلیل تولید اثر هنری یا ادبی خود، با بازجویی، زندان، شکنجه یا فشار مواجه شده‌اند نیز در این سایت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
گزارشگران بدون مرز اعلام کرده که بسیاری از آثار سانسور شده‌ای که جمع‌آوری خواهند کرد به زبان‌های فارسی، چینی، عربی و ویتنامی است. حکومت‌‌های این کشورها کارنامه‌ی سنگینی در سانسور و اعمال محدودیت برای نویسندگان و هنرمندان دارند. قرار است آثاری که با سانسور مواجه شده‌اند هم به زبان اصلی خود در سایت قرار گیرد و هم به دو زبان انگلیسی و فرانسه نیز برای استفاده‌ی طیف گسترده‌ای از مخاطبان ترجمه شود.
تلاش برای بی‌اثر کردن سانسور
کریستف دولوار، دبیرکل سازمان “گزارشگران بدون مرز” درباره‌ی افتتاح این پروژه‌ی تازه گفت: «این سایت تلاشی است برای تشویق دولت‌ها برای پایان دادن به سانسور و رعایت حق آزادی بیان. در این سایت ما براساس قاعده‌ی “هرآن‌چه که ممنوع شود، بیشتر مطرح خواهد شد” برای بی‌اثر کردن سانسور و پنهان‌کاری فعالیت خواهد کرد.»
دبیرکل این سازمان مدافع حقوق خبرنگاران تاکید کرده است که آن‌ها می‌‌خواهند به دولت‌ها نشان دهند که وقتی روزنامه‌ای توقیف، ویدیویی سانسور یا  نویسنده‌ای از حق آزادی انتشار محروم می‌شود، دولت‌ها دیگر نمی‌توانند مانع از پخش اثر در عرصه‌ی جهانی شوند.
از دیگر خدمات این سایت تازه، آموزش مهارت‌های لازم به شهروندان خبرنگار برای ایمنی بیشتر در وب‌گردی و انتشار ایمن محتوای سانسورشده در پلات‌فرم وب‌سایت است.
گزارشگران بدون مرز توضیح داده که با استفاده از برنامه‌ی نرم‌افزاری “گاوصندوق ایمن” که در سایت تعبیه شده است، کاربران از سراسر جهان می‌توانند به شکل ناشناس و ایمن، محتوای سانسورشده را در سایت آپلود کنند. این محتوا بعد از بررسی از سوی گردانندگان سایت، به شکل عمومی در سایت منتشر و ترجمه خواهد شد.
آژانس تبلیغاتی ” پوبلیسیس بروکسل” نیز به مناسبت افتتاح این پروژه‌ی مبارزه با سانسور، حق استفاده از عکس‌های سران کشورهایی با نظام سانسورگر و تمامیت‌خواه را در اختیار “گزارشگران بدون مرز” قرار داده است. عکس‌های بشار اسد، محمود احمدی‌نژاد و ولادیمیر پوتین با شعار “نظام‌های تمامیت‌خواه دیگر نمی‌توانند چیزی را پنهان کنند” در این وب‌سایت قرار گرفته است.
سخنرانی آیت‌الله خمینی، اولین سند سانسورشده از ایران
وب‌سایت “ما با سانسور مبارزه می‌کنیم” به عنوان اولین سندی که مشمول سانسور شد، ویدیوی سخنرانی آیت‌الله خمینی در بهشت زهرای تهران در اولین ساعات ورود به ایران در بهمن ماه ۱۳۵۷ را منتشر کرده است.
رهبر پیشین جمهوری اسلامی ایران در این سخنرانی مشهور خود با انتقاد شدید از حکومت پهلوی، بر حق ملت برای اعتراض به حکومت “نامشروغ و غیرانتخابی” تاکید کرده و وعده داد که آب و برق و نفت برای شهروندان مجانی خواهد شد.
در سال‌های اخیر این ویدیوی معروف همیشه با سانسور بخش‌های اصلی آیت‌الله خمینی از رسانه‌های جمعی ایران پخش یا نقل‌قول شد و این سخنرانی به مرور بیشتر و بیشتر سانسور شد.
پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ نیز صداوسیمای جمهوری اسلامی دیگر این سخنرانی معروف را که در آن رهبر پیشین انقلاب “سرکوب‌گران مردمی” را با بدترین نسبت‌ها خطاب قرار می‌داد، پخش نک

27 Kasım 2012 Salı

نامه ی سرگشاده به (یو.ان) جهت ارجاع پرونده ی سه پناهنده به اروپا

 
نامه ی سرگشاده به (یو.ان) جهت ارجاه پرونده ی سه پناهنده به اروپا
با سلام
مسوولین محترم در سازمان ملل – ترکیه
……………………………………………
خطاب به ریاست محترم کمیسیاریای عالی پناهندگان ترکیه ودیگر مقامات ارشد در این سازمان حقوق بشری اعلام می کنیم که سه پناهنده ی فعال حقوق بشر و معترض به نقض اقلیتهای مذهبی از سوی رژیم جمهوری اسلامی به حمایت بین المللی نیازمند هستند. این پناهندگان بنا به دلایل مبهم وغیر منطقی از سوی کشورهای امریکا واسترالیا پرونده ی آنها رد شده است اما ما در دفتر کمیته ی مرکزی گزارشگران و فعالین (فدراسیون بین المللی پناهندگان ایرانی) تایید می کنیم که این سه فعال حقوق بشر تا چه اندازه صلح دوست و حامی انسانها هستند و به دلیل فعالیتهای گذشته در ایران و فعالیتهای جدید در ترکیه علیه جمهوری اسلامی جان آنها در خطر جدی می باشد و در صورت بازگشت به ایران با شکنجه و اعدام مواجه خواهند شد.
به همین جهت رسما از همکارانمان در بخش کشوری (یو.ان) ترکیه به ویژه (خانم لرزان مسوول محترم بخش کشوری) می خواهیم تا پرونده ی این عزیزان را به کشور دموکراتیک نروژ و یا کشور آزاد فنلاند و یا هر کشور مناسب اروپایی ارجاع دهید.
ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی کشور امنی نیست وهیچ پناهجوی ایرانی نباید به ایران بازگردانیده شود.
ارتباط شما با ما موجب ارتباطات مستحکم تر وپایدارتر خواهد شد.
با نهایت تشکر
گزارشگران پناهنده در ترکیه
تاریخ تنظیم بیانیه:
۲۷/۱۱/۲۰۱۲
…………………………………..
مشخصات کامل این سه پناهنده:
۱) فاطمه قهرمانی دولاما
تاریخ تولد:
۱۴/۰۳/۱۹۷۲
شماره کیس:
۳۸۵-۰۹C04307
2)جواد سعید زاده
تاریخ تولد:
۱۶/۰۹/۱۹۸۰
شماره کیس:
۳۸۵-۰۹C04307
3) بهزاد وحید دیزجی
تاریخ تولد:
۲۳/۰۹/۱۹۸۱
شماره کیس:
۳۸۵-۰۹C04306

26 Kasım 2012 Pazartesi

تولد مهراوه نسرین ستوده، جشنی که جشن نبود

 
پنجشنبه تولد مهراوه بود. این سومین تولدی است که مهراوه بدون حضور مادر برگزار می کند. تولدی دیگرگونه با تولد دختر بچه های همسن و سالش. تولدی که در آن از شادی بزرگ شدن و هیجان روشن کردن کیک و رقص ها و شیطنت های دخترانه چندان خبری نبود. باز کردن کادوها شوری بر نمی انگیزد چرا که هیجانی دیگر همه چیز را در سایه قرار داده است. نگرانی برای مادری که دیروز ۳۷ امین روز اعتصابش را تمام می کرد. این روزها به مانند بسیاری دیگر نگرانم، نگرانم برای جان عزیز نسرین ستوده. نگرانم برای جان عزیزی که مایه مباهات و فخر بسیاری از ماست و اکنون در تنهایی به مبارزه ای دست زده است که ذره ذره وجود عزیزش را بی رمق و ناتوان می کند. این روزها نگرانم، هر روز با اضطراب روزم را آغاز می کنم. صدای رضا خندان که همیشه امید دهنده و شادی بخش بود، این روزها غمگین و مضطرب است و گاه توان روبرو شدن با آن را ندارم. سعی می کنم در ساعت هایی که او منزل نیست به منزلشان تلفنی بکنم و خبری از نسرین بگیرم. به راستی نسرین ستوده چه می خواهد که این چنین جانش را مایه اعتراضش قرار داده است. او چه می خواهد که زندانبانانش و کسانی که او را به بند انداخته اند، حاضر به پذیرش خواسته هایش نیستند. نسرین سال ها برای کودکانی کار می کرد که قانون سن مسئولیت کیفریشان را ۹ سال و ۱۵ سال قرار داده بود. نسرین پله های دادگاه ها را بالا و پایین می رفت، آن چه در توانش داشت به کار می بست تا به قاضیان و افکار عمومی بفهماند که این کودکان هنوز توان به عهده گرفتن مسئولیت اعمالشان را ندارند. آنان کودکند و به مانند کودکان باید با اعمال مجرمانه اشان برخورد شود. اکنون مهراوه ۱۲ ساله اش نه تنها سال ها با سن مسئولیت کیفری که کنوانسیون حقوق کودک بر آن تاکید دارد فاصله دارد بلکه جرمی مرتکب نشده است که مسئولان امنیتی او را ممنوع الخروج می کنند و به دادگاه انقلاب فرا می خوانند.
به گزارش تا قانون خانواده برابر، نیما شمع تولد سه سالگیش را زمانی فوت کرد که مادرش در زندان بود. تولد نیما در میان کسانی برگزار شد که تا آن روز برای او غریبه بودند. به یاد می آورم روز تولد نیما در سه سالگیش را. او شاد بود و می رقصید، هنوز معنای دور بودن مادرش را در نیافته بود. او فکر می کرد نسرین برای ماموریت کاری از او دور شده است و به زودی بر می گردد. نیما امسال شمع های ۵ سالگیش را هم بدون حضور مادر فوت کرد. اما نیما دیگر آن نیمای سه ساله نیست. نگاه غمگینش هر بار آتش به دلم می زند. پسرکم دامون چند ماهی از زمانی که نیما مجبور شد شب ها بدون قصه های نسرین به خواب رود، بزرگ تر است. روزهایی که به دلایلی مرا در تمام روز نمی بیند، اول با من سر سنگین است. به چشم هایم نگاه نمی کند و بعدا هنگامی که ناگفته آشتی می کند، می خواهد مدت ها در آغوشم بماند. هر وقت که این حالات دامون را می بینم، دوباره نگاه نیما و تمنای او برای در آغوش نسرین بودن برایم زنده می شود. رضا خندان توضیح می دهد که چگونه یک ملاقات حضوری دلچسب نیما را سرحال می کند و هفته ها به او انرژی می دهد. گاه با خودم می اندیشم آیا سیستم قضایی ما، هر گز خود را به چنین اموری مشغول می کند؟ به راستی نیما و مهراوه چه گناهی کرده اند که از ملاقات حضوری مادرشان، از فرصت در آغوش گرفتن او محرومند. به راستی نسرین که وکیلی قانونمدار بود چه گناهی مرتکب شده است که نه تنها خودش، بلکه فرزندان، همسر و مادر و خواهرش نیز باید تنبیه شوند. همه این ها را مرور می کنم و کم کم به دلایل خشم نسرین واقف می شوم. خشم از دستگاهی که برای فشار آوردن به زندانی ای که دوران محکومیت اش را طی می کند، روز ملاقات او را به روز دیگری می اندازد، مبادا در آن روز نسرین چشمش به خانواده های دیگر زندانیان بیفتد. خشم از دستگاهی که مرخصی کوتاهی را از او دریغ می کند تا چند روزی بی حساب و کتاب کودکانش را در آغوش گیرد و ببوسد. خشم از دستگاهی که ملاقات حضوری او و کودکانش را ممنوع می کند و خشم از کسانی که وکیلی قانونمدار را شش سال به زندان محکوم می کنند، در جستجوی باطل کردن پروانه وکالتش بر می آیند و او را ۲۰ سال از اشتغال به وکالت باز می دارند.
نسرین یک تنه با تنها ابزاری که در دسترس دارد به مبارزه ای نابرابر برخواسته است. پنجشنبه صحبت از دوستی بود که بیش از دو هفته در همراهی با نسرین دست به اعتصاب غذا زده است. او آن جا حضور داشت و به روایت کسانی که حتی هفته قبل او را دیده بودند، بسیار تکیده و لاغر شده بود. او می خواست به نسرین بگوید که در مبارزه اش تنها نیست و دیگرانی در این مبارزه همراه اویند. او می خواست به نسرین پیام دهد که جان عزیزش را برای میهن عزیزمان نگاه دارد که ما به شدت به او نیازمندیم. ما که به روزمرگی همراه با اضطرابمان خو گرفته ایم، ما که شجاعت عمل را از دست داده ایم و او مجبور است یک تنه در مقابل دستگاهی بیاستد که گوشش را به درخواست های بر حق بهترین شهروندانش بسته اس

25 Kasım 2012 Pazar

هفته گذشته، فیروزه طبیعی، مادر دو کودک خردسال، جهت اجرای حکم محکومیت شش سال و سه ماه یک روز خود بازداشت گردید

 
بنا به گزارش دریافتی از رهسا نیوز، هفته گذشته روز بیست و هفتم آبان چند مامور لباس شخصی به محل اقامت فیروزه طبیبی، مادر دو فرزند خردسال، نیکا شش ساله و نوا دوساله هجوم برده و ضمن تفتیش منزل وی را بازداشت کردند.
گفتنی است، طبق دادنامه ای که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شده بود ،خانم فیروزه طبیبی و همسر ایشان حسین شنبه (دانشگر)، به اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق حضور در اغتشاشات مورخ شنبه ۲۳/۳/۱۳۸۸، یکشبه ۲۴/۳/۱۳۸۸، دوشنبه مورخ ۲۵/۳/۱۳۸۸، سه شنبه ۲۶/۳/۱۳۸۸ و چهارشنبه ۲۷/۳/۱۳۸۸ که موجب اخلال در نظم عبور و مرور شهروندان و اختلال ترافیکی در شهر و ایجاد بلوا و آشوب و فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق پخش اعلامیه و پلاکارد در تاریخ ۲۳/۳/۱۳۸۸ و گزارش اغتشاش به شبکه های ماهواره ای و فعالیت در کمپین یک میلیون امضا، کمپین لغو قانون سنگسار و توهین به ریاست جمهوری کشور به مناسبت انجام وظیفه به استناد سوابق فیروزه طبیبی و حسین شنبه (دانشگر) که برای ضد انقلاب به بهانه حضور در ستاد انتخابات میرحسین موسوی، همکاری داشته است و ارتباط با افراد ضد انقلاب خارج از کشور متهم گردیده اند.
گفتنی است که دادگاه ، به استناد مواد ۴۹۹، ۵۰۰، ۶۱۰،۶۱۱،۶۰۹ و۴۷ قانون مجازات اسلامی هر دو را با این عقیده که اخلال در نظم عمومی و اخلال در امنیت، تعدد معنوی است که در این خصوص دادگاه مکلف است اشد مجازات را مورد حکم قرار دهد، در خصوص تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس تعزیری و بابت تبانی و اجتماع و عضویت در تشکیلاتی که علیه امنیت کشور اقدام نموده است به پنج سال حبس تعزیری و بابت توهین به رئیس جمهوری کشور اسلامی ایران به نود و یک روز حبس تعزیر ( جمعا به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری ) محکوم نمود .
پیش از صدور رای با پیگری وکیل پرونده هر دو متهمین به دلیل بیماری که ناشی از فشارهای روحی و روانی بود پس از دو ماه بازداشت در انفرادی زندان اوین با قرار تامین کیفری آزاد می گردند.
گفتنی است که این حکم در دی ماه ۱۳۸۸ مورد اعتراض وکیل متهمین قرار گرفت و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید می گردد، پس از تایید حکم دادگاه بدوی پرونده جهت اجرای حکم به دایره اجرای احکام ارسال می شود. در این زمان به دلیل اینکه خانم فیروزه حبیبی باردار بوده اند حکم صادره نسبت به ایشان معلق می گردد و همسر ایشان نیز از معرفی خود استنکاف می ورزند .
هفته گذشته در حالی که خانواده فیروزه طبیبی محل اقامت خود را تغییر داده و در محل نامعلومی زندگی می کردند عده ای از مامورین لباس شخصی به منزل ایشان هجوم برده و وی را به محل نامعلومی می برند .
در حال حاضر خانواده ایشان پیگیر پرونده خانم فیروزه طبیبی شده که روز چهارشنبه اعلام شد که ایشان برای اجرای حکم بازداشت شده اند .
لازم به توضیح است که خانم طبیبی و آقای شنبه ( دانشگر) هر دو در خصوص اخذ رضایت از اولیا دم پرونده های محکومین به اعدام در ایران فعال بوده و با برخی از انجمن های حقوق کودکان و زنان همکاری کرده و در زمان انتخابات در ستاد انتخابات میرحسین موسوی نیز فعالیت می نموده اند که در روز سه شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ و در پی دستگیری های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت می گردند

23 Kasım 2012 Cuma

بازداشت ۱۰ تن از اعضای حزب پان ایرانیست در کرج..

 
در پی حمله ماموران امنیتی به منزل مهندس کرمانی ۱۰ تن از اعضای حزب پان ایرانیست بازداشت شدند.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از تارنمای سازمان جوانان پان ایرانیست، عصر روز پنج شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۱ ماموران امنیتی بدون اعلان قبلی به منزل مهندس رضا کرمانی هجوم بردند و ۱۰ تن از اعضای حزب پان ایرانیست را بازداشت کردند .
اسامی هشت تن از افراد بازداشت شده به این شرح است: حجت کلاشی، هومن اسکندری، فرهاد باغبانی، اوژن اکبری، حسین شهریاری، کسری علاسوند، علیرضا سلیمانی، جاوید
از محل نگهداری ایشان و دلایل بازداشت تا کنون اطلاعی در دست نیست

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر: حبس خودسرانه نسرین ستوده و اعمال فشار بر او ادامه دارد..

 
دریافتی خبرنامه ملّی ایرانیان؛ فراخوان فوری ـ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر
اطلاعات تازه
IRN 006 / 0910 / OBS 108.4
ایران: حبس خودسرانه/نقض حق ملاقات منظم با خانواده
۲ آذر ۱۳۹۱
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر:

حبس خودسرانه نسرین ستوده و اعمال فشار بر او ادامه دارد

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، اطلاعات تازه ای دریافت کرده و از شما درخواست می کند فورا در باره مساله زیر در ایران اقدام کنید.
اطلاعات تازه
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از طریق «جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران» (LDDHI) از تداوم فشارهای خودسرانه در حبس بر خانم نسرین ستوده مطلع شده است. خانم نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری است که به دفاع از نوجوانان محکوم به اعدام، زندانیان عقیدتی، فعالان حقوق بشری و کودکان قربانی اذیت و آزار شهرت دارد. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر بوده و برنده جایزه معتبر حقوق بشری ساخاروفِ پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۲ است.
بنا به اطلاع دریافتی، خانم نسرین ستوده که حکم محکومیت شش سال زندان خود را در زندان اوین می‌گذراند، سرانجام در روز ۳۰ آبان ۱۳۹۱ اجازه یافت در حضور مأموران امنیتی با همسر و فرزندان خود دیدار کند. خانم ستوده بسیار لاغر شده و وزن او به ۴۳ کیلو کاهش یافته است. او به اعتصاب غذای خود در اعتراض به فشار علیه فرزندان و همسر خود ادامه می‌دهد.
اعضای خانواده او به مدت چند هفته از دیدار با وی محروم بودند، به‌استثنای دیداری در تاریخ ۲۲ آبان که فقط فرزندانش توانستند با او دیدار کنند.
برنامه نظارت یادآوری می‌کند که خانم ستوده از تاریخ ۲۶ مهرماه در اعتراض به محدودیت بر حق ملاقات خود و فشار بر فرزندان و همسرش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
در پی اعتصاب غذای خانم ستوده، مسئولان زندان او را به سه هفته حبس انفرادی تنبیهی محکوم کردند. [۱] در تاریخ ۱۰ آبان، چندی پس از شروع اعتصاب غذا، او به صورت غیر قانونی از بند زنان به بند ۲۰۹ [۲] منتقل شد و تا تاریخ ۲۹ آبان در آنجا ماند؛ در حالی که بند “عادی” سلول‌های انفرادی زندان بند ۲۴۰ است که در اختیار اداره زندان ـ و قوه قضاییه ـ قرار دارد. بنابراین، انتقال او به بند ۲۰۹ غیرقانونی بود.
برنامه نظارت یک بار دیگر از دولتمردان ایران می‌خواهد که خانم نسرین ستوده‌ و به طور کلی تمام وکلای حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر را که در حال حاضر به خاطر فعالیت‌های حقوق بشر خود در ایران در زندان هستند، فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.
اطلاعات پیشینه ای
ماموران امنیتی دفتر کار و منزل خانم نسرین ستوده در روز ۶ شهریور ۱۳۸۹ مورد جستجو قرار داده و اموال او را توقیف کردند.
خانم ستوده در روز ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ پس از دریافت احضاریه از دادستانی مستقر در زندان اوین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبانی و اجتماع به قصد اقدام علیه امنیت ملی» در پی مصاحبه با رسانه های بین المللی و نیز «عضویت در یک سازمان غیرقانونی» [کانون مدافعان حقوق بشر] به زندان اوین مراجعه کرد. بازپرس پس از بازجویی خانم ستوده را بازداشت کرد. به وکیل او اجازه حضور در بازجویی داده نشد.
خانم ستوده پیش از دستگیری چندین بار، از جمله در گفتگویی با رادیو فردا در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، گفته بود که دولتمردان ایران از مالیات برای اذیت و آزار وکلای حقوق بشری و محدود کردن فعالیت آنها استفاده می کنند. او خانم شیرین عبادی را مثال زده بود که برای دریافت وجه نقد جایزه صلح نوبل محکوم به پرداخت صدها هزار دلار شده است.
خانم ستوده در طی بازداشت مدت های طولانی در سلول انفرادی به سر برد و از تماس با خانواده و وکیل محروم بود. او پس از سه بار اعتصاب غذای خشک در اعتراض به شرایط زندان و نقض موازین قضایی با خطر مرگ روبرو شد. بنا به گزارش ها او را برای کسب اعتراف به زور در زندان شکنجه کرده اند.
خانم نسرین ستوده در روز ۷ آذر ۱۳۸۹ در دادگاه انقلاب حضور پیدا کرد. وکلای او در دادگاه خواهان آزادی او به قید وثیقه شدند که مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت.
دادگاه انقلاب تهران شعبه ۲۶ در روز ۱۹ دی ۱۳۸۹، خانم نسرین ستوده را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در یک سازمان غیرقانونی» به ۱۱ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از اشتغال به وکالت و سفر به خارج محکوم کرد. در روز ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از اشتغال به وکالت کاهش داد. او در دادگاه دیگری به اتهام «عدم رعایت حجاب در یک پیام ویدیویی» به جریمه نقدی محکوم شد.
در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۱، دولتمردان خروج همسر و دختر ۱۲ ساله خانم ستوده را از کشور ممنوع کردند. پرونده این دو اکنون به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شده که آنها را احضار کرده است.
مسئولان زندان در مهرماه ۱۳۹۱، بدون ارایه هرگونه دلیل قانونی، روز ملاقات خانم ستوده را از یکشنبه به چهارشنبه تغییر دادند. این اقدامِ مغایر با مقررات زندان، علاوه بر محرومیت او از ملاقات حضوری، ملاقات های خانوادگی را بیش از پیش دشوار کرد. پس از شروع اعتصاب غذا، مسئولان زندان روز ملاقات را دوباره به یکشنبه تغییر دادند. لازم به یادآوری است که خانم ستوده از اردیبهشت ۱۳۹۰ از استفاده از تلفن محروم بوده است.
اقدام های مورد درخواست:
لطفا به دولتمردان ایران نامه بنویسید و از آنها بخواهید:
۱- تحت هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی خانم نسرین ستوده و تمام مدافعان حقوق بشر در ایران را تضمین کنند؛
۲ ـ فورا و بدون قید و شرط او، و تمام مدافعان حقوق بشر در ایران، را آزاد کنند، زیرا بازداشت آنها خودسرانه و فقط به قصد سرکوب فعالیت های حقوق بشری آنهاست؛
۳ ـ تا آن زمان هر گونه مراقبت پزشکی لازم در طی بازداشت او را در اختیارش قرار دهند؛ و امکان دیدار بدون مانع با خانواده اش را فراهم سازند؛
۴ ـ به هرگونه اقدام تهدیدآمیز و آزاردهنده، ازجمله در سطوح قضایی، علیه او و تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند؛
۵ ـ در هر شرایطی اعلامیه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر را، که در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۷۷ (۹ دسامبر ۱۹۹۸) در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده، رعایت کنند، به ویژه:
• ماده ۱ آن که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی در سطوح ملی و بین المللی برای حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی و تحقق این حقوق و آزادی ها فعالیت کنند،»
• ماده (ج) ۵ که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی و در ارتباط با دیگران در سطوح ملی و بین المللی با سازمان¬های غیردولتی یا بین دولتی ارتباط برقرار کنند،»
• ماده ۹ که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی و در ارتباط با دیگران از جمله [...] کمک حرفه ای و تخصصی حقوقی یا مشاوره و یاری از نوع دیگر برای دفاع از حقوق بشر و آزادی های اساسی ارائه کنند»
• ماده ۲ـ۱۲ که می گوید: «دولت باید کلیه تدبیرهای لازم را به کار گیرد تا حمایت مراجع ذیصلاح از همه افراد به صورت فردی و گروهی در برابر خشونت، تهدید، اقدامات تلافی جویانه، تبعیض منفی عملی و یا قانونی، فشار یا هرگونه اقدام خودسرانه دیگر در پی استفاده مشروع و قانونی این افراد از حقوق مذکور در اعلامیه حاضر، تضمین گردد.»
۶ ـ به طور کلی، در هر شرایطی تضمین کنند که حقوق بشر و آزادی های اساسی مطابق با عهدنامه های بین المللی حقوق بشر و موازین بین المللی که ایران نیز متعاهد آنهاست رعایت خواهند شد.
نامه ها را به مقامات زیر ارسال کنید:
• رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله سیدعلی خامنه ای: info_leader@leader.ir
• ریاست جمهوری، آقای محمود احمدی نژاد: فکس: ۵۸۸۰ ۶۴۹ ۲۱ ۰۰۹۸
dr-ahmadinejad@president.ir
• ریاست قوه قضاییه، آیت الله صادق لاریجانی: info@dadiran.ir؛ info@bia-judiciary.ir & info@dadgostary-tehran.ir؛ فکس: ۶۵۶۷ ۳۳۱۱ ۲۱ ۹۸+/۶۶۷۱ ۸۷۹ ۲۱ ۹۸+
• وزیر امور خارجه، آقای علی اکبر صالحی: فکس: ۶۶۷۴۳۱۴۹-۲۱-۹۸+ matbuat@mfa.gov
• دبیر ستاد حقوق بشر، آقای محمد جواد لاریجانی، info@humanrights-iran.ir
• سفیر محمدرضا سجادی، نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در ژنو، سوئیس
Permanent Mission of the Islamic Republic of Iran, Chemin du Petit-Saconnex 28, 1209 Geneva, Switzerland, Fax: +41 22 7330203
Email: mission.iran@ties.itu.int
• سفارت ایران در بروکسل، بلژیک
Embassy of Iran in Brussels, 15 a avenue Franklin Roosevelt, 1050 Bruxelles, Belgium, Fax: + 32 2 762 39 15.
Email: iran-embassy@yahoo.com
لطفا به نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کشورخودتان نیز نامه بنویسید.
**********
پاریس ـ ژنو، ۲ آذر ۱۳۹۱
لطفا ما را از هرگونه اقدام انجام شده با ذکر شماره این درخواست مطلع فرمایید.
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، برنامهء مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است که به حمایت از مدافعان حقوق بشر اختصاص دارد و هدف اصلی آن پشتیبانی مشخص از این افراد در زمان نیاز است.
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر:
E-mail: Appeals@fidh-omct.org
• Tel and fax FIDH + 33 (0) 1 43 55 25 18 / +33 1 43 55 18 80

22 Kasım 2012 Perşembe

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر: حبس خودسرانه نسرین ستوده و اعمال فشار بر او ادامه دارد..

 
دریافتی خبرنامه ملّی ایرانیان؛ فراخوان فوری ـ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر
اطلاعات تازه
IRN 006 / 0910 / OBS 108.4
ایران: حبس خودسرانه/نقض حق ملاقات منظم با خانواده
۲ آذر ۱۳۹۱
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر:

حبس خودسرانه نسرین ستوده و اعمال فشار بر او ادامه دارد

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، اطلاعات تازه ای دریافت کرده و از شما درخواست می کند فورا در باره مساله زیر در ایران اقدام کنید.
اطلاعات تازه
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از طریق «جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران» (LDDHI) از تداوم فشارهای خودسرانه در حبس بر خانم نسرین ستوده مطلع شده است. خانم نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری است که به دفاع از نوجوانان محکوم به اعدام، زندانیان عقیدتی، فعالان حقوق بشری و کودکان قربانی اذیت و آزار شهرت دارد. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر بوده و برنده جایزه معتبر حقوق بشری ساخاروفِ پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۲ است.
بنا به اطلاع دریافتی، خانم نسرین ستوده که حکم محکومیت شش سال زندان خود را در زندان اوین می‌گذراند، سرانجام در روز ۳۰ آبان ۱۳۹۱ اجازه یافت در حضور مأموران امنیتی با همسر و فرزندان خود دیدار کند. خانم ستوده بسیار لاغر شده و وزن او به ۴۳ کیلو کاهش یافته است. او به اعتصاب غذای خود در اعتراض به فشار علیه فرزندان و همسر خود ادامه می‌دهد.
اعضای خانواده او به مدت چند هفته از دیدار با وی محروم بودند، به‌استثنای دیداری در تاریخ ۲۲ آبان که فقط فرزندانش توانستند با او دیدار کنند.
برنامه نظارت یادآوری می‌کند که خانم ستوده از تاریخ ۲۶ مهرماه در اعتراض به محدودیت بر حق ملاقات خود و فشار بر فرزندان و همسرش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
در پی اعتصاب غذای خانم ستوده، مسئولان زندان او را به سه هفته حبس انفرادی تنبیهی محکوم کردند. [۱] در تاریخ ۱۰ آبان، چندی پس از شروع اعتصاب غذا، او به صورت غیر قانونی از بند زنان به بند ۲۰۹ [۲] منتقل شد و تا تاریخ ۲۹ آبان در آنجا ماند؛ در حالی که بند “عادی” سلول‌های انفرادی زندان بند ۲۴۰ است که در اختیار اداره زندان ـ و قوه قضاییه ـ قرار دارد. بنابراین، انتقال او به بند ۲۰۹ غیرقانونی بود.
برنامه نظارت یک بار دیگر از دولتمردان ایران می‌خواهد که خانم نسرین ستوده‌ و به طور کلی تمام وکلای حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر را که در حال حاضر به خاطر فعالیت‌های حقوق بشر خود در ایران در زندان هستند، فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.
اطلاعات پیشینه ای
ماموران امنیتی دفتر کار و منزل خانم نسرین ستوده در روز ۶ شهریور ۱۳۸۹ مورد جستجو قرار داده و اموال او را توقیف کردند.
خانم ستوده در روز ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ پس از دریافت احضاریه از دادستانی مستقر در زندان اوین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبانی و اجتماع به قصد اقدام علیه امنیت ملی» در پی مصاحبه با رسانه های بین المللی و نیز «عضویت در یک سازمان غیرقانونی» [کانون مدافعان حقوق بشر] به زندان اوین مراجعه کرد. بازپرس پس از بازجویی خانم ستوده را بازداشت کرد. به وکیل او اجازه حضور در بازجویی داده نشد.
خانم ستوده پیش از دستگیری چندین بار، از جمله در گفتگویی با رادیو فردا در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، گفته بود که دولتمردان ایران از مالیات برای اذیت و آزار وکلای حقوق بشری و محدود کردن فعالیت آنها استفاده می کنند. او خانم شیرین عبادی را مثال زده بود که برای دریافت وجه نقد جایزه صلح نوبل محکوم به پرداخت صدها هزار دلار شده است.
خانم ستوده در طی بازداشت مدت های طولانی در سلول انفرادی به سر برد و از تماس با خانواده و وکیل محروم بود. او پس از سه بار اعتصاب غذای خشک در اعتراض به شرایط زندان و نقض موازین قضایی با خطر مرگ روبرو شد. بنا به گزارش ها او را برای کسب اعتراف به زور در زندان شکنجه کرده اند.
خانم نسرین ستوده در روز ۷ آذر ۱۳۸۹ در دادگاه انقلاب حضور پیدا کرد. وکلای او در دادگاه خواهان آزادی او به قید وثیقه شدند که مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت.
دادگاه انقلاب تهران شعبه ۲۶ در روز ۱۹ دی ۱۳۸۹، خانم نسرین ستوده را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در یک سازمان غیرقانونی» به ۱۱ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از اشتغال به وکالت و سفر به خارج محکوم کرد. در روز ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از اشتغال به وکالت کاهش داد. او در دادگاه دیگری به اتهام «عدم رعایت حجاب در یک پیام ویدیویی» به جریمه نقدی محکوم شد.
در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۱، دولتمردان خروج همسر و دختر ۱۲ ساله خانم ستوده را از کشور ممنوع کردند. پرونده این دو اکنون به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شده که آنها را احضار کرده است.
مسئولان زندان در مهرماه ۱۳۹۱، بدون ارایه هرگونه دلیل قانونی، روز ملاقات خانم ستوده را از یکشنبه به چهارشنبه تغییر دادند. این اقدامِ مغایر با مقررات زندان، علاوه بر محرومیت او از ملاقات حضوری، ملاقات های خانوادگی را بیش از پیش دشوار کرد. پس از شروع اعتصاب غذا، مسئولان زندان روز ملاقات را دوباره به یکشنبه تغییر دادند. لازم به یادآوری است که خانم ستوده از اردیبهشت ۱۳۹۰ از استفاده از تلفن محروم بوده است.
اقدام های مورد درخواست:
لطفا به دولتمردان ایران نامه بنویسید و از آنها بخواهید:
۱- تحت هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی خانم نسرین ستوده و تمام مدافعان حقوق بشر در ایران را تضمین کنند؛
۲ ـ فورا و بدون قید و شرط او، و تمام مدافعان حقوق بشر در ایران، را آزاد کنند، زیرا بازداشت آنها خودسرانه و فقط به قصد سرکوب فعالیت های حقوق بشری آنهاست؛
۳ ـ تا آن زمان هر گونه مراقبت پزشکی لازم در طی بازداشت او را در اختیارش قرار دهند؛ و امکان دیدار بدون مانع با خانواده اش را فراهم سازند؛
۴ ـ به هرگونه اقدام تهدیدآمیز و آزاردهنده، ازجمله در سطوح قضایی، علیه او و تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند؛
۵ ـ در هر شرایطی اعلامیه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر را، که در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۷۷ (۹ دسامبر ۱۹۹۸) در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده، رعایت کنند، به ویژه:
• ماده ۱ آن که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی در سطوح ملی و بین المللی برای حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی و تحقق این حقوق و آزادی ها فعالیت کنند،»
• ماده (ج) ۵ که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی و در ارتباط با دیگران در سطوح ملی و بین المللی با سازمان¬های غیردولتی یا بین دولتی ارتباط برقرار کنند،»
• ماده ۹ که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی و در ارتباط با دیگران از جمله [...] کمک حرفه ای و تخصصی حقوقی یا مشاوره و یاری از نوع دیگر برای دفاع از حقوق بشر و آزادی های اساسی ارائه کنند»
• ماده ۲ـ۱۲ که می گوید: «دولت باید کلیه تدبیرهای لازم را به کار گیرد تا حمایت مراجع ذیصلاح از همه افراد به صورت فردی و گروهی در برابر خشونت، تهدید، اقدامات تلافی جویانه، تبعیض منفی عملی و یا قانونی، فشار یا هرگونه اقدام خودسرانه دیگر در پی استفاده مشروع و قانونی این افراد از حقوق مذکور در اعلامیه حاضر، تضمین گردد.»
۶ ـ به طور کلی، در هر شرایطی تضمین کنند که حقوق بشر و آزادی های اساسی مطابق با عهدنامه های بین المللی حقوق بشر و موازین بین المللی که ایران نیز متعاهد آنهاست رعایت خواهند شد.
نامه ها را به مقامات زیر ارسال کنید:
• رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله سیدعلی خامنه ای: info_leader@leader.ir
• ریاست جمهوری، آقای محمود احمدی نژاد: فکس: ۵۸۸۰ ۶۴۹ ۲۱ ۰۰۹۸
dr-ahmadinejad@president.ir
• ریاست قوه قضاییه، آیت الله صادق لاریجانی: info@dadiran.ir؛ info@bia-judiciary.ir & info@dadgostary-tehran.ir؛ فکس: ۶۵۶۷ ۳۳۱۱ ۲۱ ۹۸+/۶۶۷۱ ۸۷۹ ۲۱ ۹۸+
• وزیر امور خارجه، آقای علی اکبر صالحی: فکس: ۶۶۷۴۳۱۴۹-۲۱-۹۸+ matbuat@mfa.gov
• دبیر ستاد حقوق بشر، آقای محمد جواد لاریجانی، info@humanrights-iran.ir
• سفیر محمدرضا سجادی، نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در ژنو، سوئیس
Permanent Mission of the Islamic Republic of Iran, Chemin du Petit-Saconnex 28, 1209 Geneva, Switzerland, Fax: +41 22 7330203
Email: mission.iran@ties.itu.int
• سفارت ایران در بروکسل، بلژیک
Embassy of Iran in Brussels, 15 a avenue Franklin Roosevelt, 1050 Bruxelles, Belgium, Fax: + 32 2 762 39 15.
Email: iran-embassy@yahoo.com
لطفا به نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کشورخودتان نیز نامه بنویسید.
**********
پاریس ـ ژنو، ۲ آذر ۱۳۹۱
لطفا ما را از هرگونه اقدام انجام شده با ذکر شماره این درخواست مطلع فرمایید.
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، برنامهء مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است که به حمایت از مدافعان حقوق بشر اختصاص دارد و هدف اصلی آن پشتیبانی مشخص از این افراد در زمان نیاز است.
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر:
E-mail: Appeals@fidh-omct.org
• Tel and fax FIDH + 33 (0) 1 43 55 25 18 / +33 1 43 55 18 80

19 Kasım 2012 Pazartesi

رییس انجمن بیهوشی ایران: داروهای بیهوشی کمیاب شده اند

 
رییس انجمن بیهوشی می گوید که در ایران داروهای بیهوشی کمیاب شده‌اند و افزود که «مجبور شده‌ایم از داروهای نسل قبل استفاده کنیم.»
محمدمهدی قیامت ، روز دوشنبه ۲۹ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: «داروهای بیهوشی که در دو دهه گذشته به دلیل کیفیت پایین از فهرست دارویی حذف شده بود هم اکنون به دلیل کمیاب شدن داروها وارد بازار شده‌است.»
به گزارش رادیو فردا، وی با اعلام این مطلب افزود: «نگران سلامت بیماران نیازمند عمل جراحی هستیم اما متأسفانه مسئولان در این زمینه پاسخگو نیستند.»
به گفته رییس انجمن بیهوشی ایران، کمبود داروی بیهوشی «عوارض شدیدی متوجه بیماران می‌کند و وضعیت را به گونه‌ای کرده‌است که نه تنها نگران کیفیت خدمات هستیم بلکه نگران جان بیماران شده‌ایم.»
محمدمهدی قیامت از عنوان کردن نام داروهای از رده خارج شده خودداری کرد و گفت: «این مجموعه داروها می‌توانند عوارض کبدی، و تاخیر در شل شدن عضلات را در پی داشته باشند. بنابراین احساس خطر جدی می‌کنیم.»
به گفته وی، «این مشکل هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی وجود دارد.»
«پشیمانی واردکنندگان دارو»
در همین حال، محمد جواد نظری مهر، عوض هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبرگزاری مجلس، خانه ملت، گفته که «هم‌اکنون حدود ۹ ماه از سال می‌گذرد، ولی اعتبارات حوزه سلامت هنوز به‌صورت مناسب اختصاص داده نشده‌است.»
وی ادامه داد: «از طرف دیگر متأسفانه بخشی از واردکنندگان دارو به‌علت وجود بوروکراسی اداری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واردات محصولات خود پشیمان می‌شوند.»
وی با اظهار بیان اینکه «دولت به‌علت فقدان دوراندیشی قادر به حل مشکلات حوزه سلامت نیست»، افزود: «دولت بعد از آنکه مشکلات این حوزه، تأثیرات سوء خود را بر حوزه دارو گذاشت، تازه به فکر اجرای طرح‌های غیرکارشناسی خود افتاده‌است.»
هفته گذشته رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعلام کرد که ذخایر دارویی ایران تا دو ماه دیگر تمام می‌شود. به گفته این نماینده، وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد هم گفته نمی‌داند که ارز مرجع اختصاص یافته برای دارو کجا مصرف شده‌است.
در هفته‌های اخیر خبرهای متعددی از وخامت اوضاع در بخش درمانی ایران مخابره شده‌است که از آن جمله، «اختصاص اعتبارات به کالاهای لوکس به جای واردات دارو»، «حذف ۵۰ درصد بودجه حمایت از بیماران صعب‌العلاج»، و «گرانی ۲۵۰ تا ۶۷۰ درصدی تجهیزات پزشکی» است.
دیگر گزارش‌ها حاکی است که سهم پرداختی مردم در حوزه سلامت به ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده‌است و طلب بیمارستان‌های خصوصی از بیمه‌های تکمیلی به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده‌است.
«خطر افزایش بیماری‌های مقاربتی» با تصویب تازه دولت
از سوی دیگر، روز دوشنبه روزنامه «عصر ایران» در گزارشی نوشت که «محافظ بهداشتی (کاندوم) به عنوان یکی از کالاهای غیرضرور و لوکس، با تصویب جدید دولت، ثبت سفارش وارداتش به کشور ممنوع شده‌است» و هشدار داد که این امر باعث کمبود ۲۵ درصدی دسترسی به کاندوم در ایران می‌شود.
این گزارش می‌افزاید که «سالانه بیش از ۷۲ میلیون قطعه محافظ بهداشتی در داخل کشور تولید می‌شود و این رقم، سه چهارم نیاز مردم ایران به این کالا را تامین می‌کند.»
«عصر ایران» می‌نویسد: «با ممنوع شدن واردات این کالا به ایران، خلا و کمبودی در بازار بوجود می‌آید که معلوم نیست چگونه می‌خواهد پر شود؟ آیا مقامات دولتی، تدبیری اندیشیده‌اند تا کاهش ۲۵ درصدی محافظ بهداشتی را در سطح کشور جبران کنند؟»
این گزارش در ادامه به «آمار رو رشد بیماری ایدز در ایران» و هشدار مکرر مسئولان وزارت بهداشت و نیروی انتظامی درباره تعداد رو به رشد زنان خیابانی در ایران اشاره کرده و این پرسش را مطرح کرده که «پس چرا به جای اینکه فرهنگ استفاده از محافظ بهداشتی در جامعه ترویج شود، دولت رفتار پرخطر اکثریت روگردان از این کالا را عقلانی فرض کرده و اقلیت مشتری این کالا را از دسترسی به آن محروم می‌کند؟

شکنجه ۲ زندانی بی دفاع توسط اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه در زاهدان

 


بنابه گزارشات رسیده دستگیری و شکنجه یکی از اتباع ترکیه در زاهدان توسط اطلاعات سپاه پاسداران.
اوایل شهریور ماه یکی از اتباع ترکیه به نام محمد صادق اردم ۵۲ ساله و فرهاد حناره ۴۰ ساله از اهالی شهر ارومیه که به عنوان مترجم همراه وی بوده است به منظور مسافرت به پاکستان عازم شهر زاهدان می شوند تا از کنسولگری پاکستان ویزا گرفته و عازم کشور پاکستان شوند.آنها هنگامی که در شهر زاهدان پیگیر ویزای خود بودند توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر می شوند.
این ۲ زندانی ابتدا توسط اطلاعات سپاه متهم به جاسوسی می شوند و چندین هفته در بازداشتگاه سپاه پاسداران مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند بازجویان اطلاعات سپاه آنها را با شوکر برقی و زدن کابل به نقاط حساس بدنشان آنها را تحت فشار قرار می دهند که در مقابل دوربینهای تلویزیون اعتراف به جاسوسی نمایند.
اما بازجویان اطلاعات سپاه پس از پی بردن به اینکه این اتهام را نمی توان به آنها نسبت داد، اتهامات خود را تغییر داده و به آنها اتهام قصد خرید مواد مخدر نسبت داده می شود.بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران پس از شکنجه های وحشیانه آنها را به زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند.
این ۲ زندانی علیرغم گذشت نزدیک به ۳ ماه همچنان در حالت بلاتکلیفی بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری، نسبت دادن اتهامات واهی و شکنجه های وحشیانه علیه افراد بی گناه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به مراجع قضایی بین المللی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایر

18 Kasım 2012 Pazar

بیانیه دوم ۴۱ زندانی سیاسی؛ جای عامل جنایت و شاهد جنایت عوض شد..

 
۴۱ زندانی سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش از این در شهادت نامه ای از علائم شکنجه در بدن ستار بهشتی گفته بودند، در نامه ای دیگر به انتقال ابوالفضل عابدینی، در پی شهادت حضوری وی در حضور بازپرس، از زندان اوین اعتراض کردند.
به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه با بیان اینکه پس از قتل مظلومانه ستار بهشتی، بازپرس شهریاری از دادسرای جنایی تهران در روز سه شنبه ۲۳/۸/۹۱ برای تحقیق به زندان اوین آمد و از تعدادی از افراد بند ۳۵۰ در مورد آن مرحوم سوالاتی نمود، آمده است: در زمان صحبت با بازپرس شهریاری، آقای عابدینی به ایشان گفته بود اطلاعاتی که می‌دهم باعث برخورد با من نشود و مشابه آنچه در کهریزک رخ داد، جای شاهد و مجرم را عوض نکنند که بازپرس یاد شده نیز در این زمینه به وی اطمینان داد بود.
پیش از این کلمه خبر داده بود که در تازه ترین دور فشارها بر روی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین پس از اعلام شهادت مکتوب و حضوری درباره ی مشاهدات خود از بدن شکنجه شده ی ستار بهشتی، ابوالفضل عابدینی که در آستانه ی اولین مرخصی خود بود به زندان اهواز تبعید شد. وی در اعتراض به این مسئله اعلام کرده که دست به اعتصاب غذا خواهد زد. همچنین روز پنج شنبه دیگر زندانیان سیاسی این بند نیز در حمایت از وی از پذیرش غذا اجتناب کردند.
متن کامل بیانیه ی ۴۱ زندانی سیاسی به همراه اسامی امضا کنندگان که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
به نام خدا
مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا
هرکس کسى را جز به قصاص قتل، یا به جزاى فساد در روى زمین، بکشد مانند این است که همه مردم را کشته باشد. (آیه ۳۲ سوره مائده)
ملت شریف ایران همانگونه که در اطلاعیه قبلی متذکر شدیم، مرحوم ستار بهشتی روز ۱۰/۸/۹۱ از بازداشتگاه پلیس امنیت به بند ۳۵۰ زندان اوین انتقال یافت و در روز ۱۱/۸/۹۱ مجددا از این بند به پلیس امنیت بازگردانده شد. زمانی که وی را به این بند منتقل کردند، آثار ضرب و جرح و شکنجه آشکارا بر روی بدنش مشهود بود که در اطلاعیه قبلی اعلام کردیم و خود آن مرحوم نیز در شکایت نامه‌ای کوتاهی که نوشت این مسائل را به اختصار بیان کرد.
پس از قتل مظلومانه ستار بهشتی، بازپرس شهریاری از دادسرای جنایی تهران در روز سه شنبه ۲۳/۸/۹۱ برای تحقیق به زندان اوین آمد و از تعدادی از افراد بند ۳۵۰ در مورد آن مرحوم سوالاتی نمود از جمله افراد تحت بازپرسی آقای ابوالفضل عابدینی از فعالان در بند جنش سبز بود که در مدت حضور ستار بهشتی در این بند، یکی از افرادی بوده که بیشترین ارتباط را با وی داشته‌اند و مرحوم ستار، جزئیات شکنجه‌ها و بد رفتاری‌های را که در پلیس امنیت با وی شده بود، برای آقای عابدینی نیز بازگو کرده بود.
در زمان صحبت با بازپرس شهریاری، آقای عابدینی به ایشان گفته بود اطلاعاتی که می‌دهم باعث برخورد با من نشود و مشابه آنچه در کهریزک رخ داد، جای شاهد و مجرم را عوض نکنند که بازپرس یاد شده نیز در این زمینه به وی اطمینان داد بود. متاسفانه بر خلاف قول داده شده و همانطور که در دستگاه قضایی ما رایج است اولین برخورد، با آقای ابوالفضل عابدینی که یکی از مطلع‌ترین افراد نسبت به شکنجه‌های اعمال شده به مرحوم ستار بهشتی است صورت گرفت و وی را بامداد روز پنجشنبه ۲۵/۸/۹۱ از بند ۳۵۰ به بیرون برده، در حالیکه پیش از این به وی اعلام کرده بودند برای رفتن به مرخصی وثیقه بگذارد. آقای عابدینی هنگام انتقال به همبندیان خود اعلام کرد که از روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه تا مدتی نامعلوم در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
برخورد با ابوالفضل عابدینی نشان می‌دهد که به راستی به جای برخورد با عاملان جنایت و قتل قرار است به افرادی که از جنایت اطلاع دارند و آن را پیگیری می‌کنند برخورد شود، همچون نمونه‌های فراوانی که در جریان سرکوب جنبش سبز آزادی خواه شاهد آن بوده‌ایم.
با توجه به تجربیات گذشته ما به طور جدی نگران جان آقای ابوالفضل عابدینی هستیم و اعلام می‌کنیم مسئولیت هر اتفاق در مورد ایشان بر عهده مسئولان ارشد قضایی است و عدم بازگشت وی به داخل بند ۳۵۰ مقدمه اقدامات احتمالی بعدی می‌دانیم که می‌تواند امنیت جانی وی را به خطر اندازد.
امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا:
محمد ابراهیمی
حسن اسدی زیدآبادی
امیر اسلامی
رضا انصاری راد
ابراهیم (نادر) بابایی زیدی
عماد بهاور
سیدعلیرضا بهشتی شیرازی
امید بهروزی
امین چالاکی
سیاووش حاتم
غلامرضا خانیان
امید خوارزمیان
محمد داوری
امیرخسرو دلیرثانی
سیدمحمدعلی دادخواه
علیرضا رجایی
محمد رضایی
فرزاد روحی
حسین زرینی
عبدالفتاح سلطانی
ادریس سیدین
سیدمحمد سیف‌زاده
پوریا شاهپری
محسن(بهمن) صادقی نور
محمدفرید طاهری قزوینی
بهادر علیزاده
افشین کرم‌پور
حمیدرضا کرواسی
امیر گرشاسبی
جعفر گنجی
سیامک قادری
ابوالفضل قدیانی
فرشید لاهوتی
عبدالله مومنی
محسن میردامادی
مصطفی نیلی
محمدعلی ولایتی
فرشید یدالهی
محمدحسن یوسف پورسیفی
محمدامین هادوی
سیداحمد هاشمی

17 Kasım 2012 Cumartesi

گزارش آژانس انرژی اتمی در باره رآکتور آب سنگین ایران در اراک؛ به همراه فایل صوتی گفتگو با منصور فرهنگ

 
بنا بر گزارش خبر گزاری رویترز گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران که شامگاه دیروز انتشار یافت، نشان می دهد که جمهوری اسلامی پروژه راه اندازی رآکتور آب سنگین اراک را تا ابتدای سال میلادی ۲۰۱۴ به تعویق انداخته است.
       گفت وگوی شاهرخ بهزادی با منصور فرهنگ؛ گوش کنید (۰۸:۲۷)

در حالی که مسئولان نظام اسلامی مدعی هستند که رآکتور آب سنگین اراک، یک رآکتور تحقیقاتی است، کارشناسان غربی رآکتور آب سنگین اراک را راه دومی برای تولید مواد مورد نیاز( پلوتونیوم) برای ساختن بمب اتمی میدانند.
به گزارش رادیو فرانسه؛ جمهوری اسلامی تا کنون نصب تأسیسات خنک کننده و متعادل کننده وهمچنین کانال کشی های لازم برای رآکتور آب سنگین اراک را ادامه داده، اما راه اندازی این رآکتور با تأخیر روبرو شده است.
کارشناسان جهانی در زمینه انرژی اتمی، رآکتور آب سنگین اراک را از نوع رآکتور هایی میدانند که با استفاده از فرآوری مجدد سوخت اتمی مصرف شده در نیروگاه ها میتواند پلوتونیوم لازم برای ساخت بمب اتمی را تولید نماید.
در همین رابطه رویترز گزارش داده است که موسسه آمریکایی برای علوم و امنیت بین المللی اعتقاد دارد که رآکتور آب سنگین اراک در صورت راه اندازی می تواند حداقل ۹ کیلو گرم پلوتونیوم در سال تولید نماید که این مقدار می تواند سالانه برای تولید دو بمب اتمی کافی باشد.
علیرغم نظر غربی ها، مسئولان جمهوری اسلامی ایران در باره رآکتور آب سنگین اراک پیش تر اعلام کرده اند که این رآکتور صرفاً تحقیقاتی بوده و از آن برای تولید ایزوتوپ در جهت اهداف پزشکی و کشاورزی استفاده خواهد شد.
در همین راستا، اولی هایننون رئیس سابق بازرسان سازمان ملل متحد واستاد و پژوهشگر کنونی در دانشگاه هاروارد آمریکا ضمن آنکه این نوع رآکتور را برای تولید ایزوتوپ و امور تحقیقاتی مناسب نمی داند، در باره تولید پلوتونیوم به وسیله این رآکتور اعلام داشته که حتا در صورت وجود کارحانه فرآوری سوخت هسته ای مصرف شده، ایران نمی تواند قبل از سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی به تولید پلوتونیوم مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی دست یابد.
در مورد ماهیت رآکتور آب سنگین اراک، “مارک فیتس پاتریک” مدیر برنامه خلع سلاح و پیمان منع گسترش سلاح هسته ای در موسسه علوم و امنیت هسته ای گفته که رآکتور های مشابه با رآکتور به ظاهر تحقیقاتی آب سنگین اراک، پیش تر در کشورهای هند، اسرائیل، پاکستان و کره شمالی برای تولید پلوتونیوم و ساختن بمب اتمی مورد استفاده قرار گرفته است.
در باره این موضوع با منصور فرهنگ استاد و پژوهشگر دانشگاه نیویورک به گفتگو نشسته ایم و از وی می پریسم که گزارش اخیر در باره رآکتور آب سنگین ایران در اراک چه تأثیراتی می تواند در روند مذاکرات آینده هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ جهان داشته باشد

استمداد خواهی معلم زندانی و بازنشسته محمد امین آگوشی از مقامات سیاسی و حقوق بشری جهان

 
ریاست جمهوری امریکا،
ریاست پارلمان اروپا ،
ریاست سیاست خارجه اروپا خانم کاترین اشتون،
ریس جمهور عراق جناب آقای طالبانی،
رئیس اقلیم کردستان عراق جناب آقای مسعود بارزانی،
ریاست کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد،
با سلام،
اینجانب محمد امین آگوشی معلم بازنشسته زندانی اهل پیرانشهر ۵۳ ساله به اتهام ارتباط با حکومت اقلیم کردستان از سوی شعبه اول دادگاه نظامی ارومیه به مدت ۱۰ سال تبعید در زندان مرکزی زاهدان محکوم شده ام و بیش از ۴ سال است تحمل حبس می نمایم .
نظر به اینکه ۷ نفر عائله و مادر پیری هم دارم و حدود ۳۰۰۰ کیلومتر از خانواده ام دور شده ام و اینک در زندان مرکزی زاهدان با داشتن انواع بیماریهای مهلک و مزمن و در سخت ترین شرایط زندانی می باشم و به علت دوری مسافت و نداشتن هزینه راه خانواده ام هرگز قادر به ملاقاتم نبوده و نیستند .
با آنکه کاملا بیگناه بوده و در یک دادگاه و دادرسی ناعادلانه محکوم شده ام هدف از تبعید بنده آزار و اذیت اعضاء خانواده ام بوده و آنها قصد دیگری نداشته اند بارها و به تعداد زیاد با مقامات ذیربط و مسئولین عالی رتبه جمهوری اسلامی مکاتبه کرده و تا به حال هیچ گونه جوابی نگرفته ام .
از آنجا که با این سن و سال و شرایط سخت زندان خانواده من بیشتر آسیب می بینند از مقامات عالی رتبه بالا به طور جدی و در قالب عمل تقاضا دارم تصمیمی اتخاذ گردد هر چه زودتر از زندان آزاد گردیده تا به آغوش خانواده بی پناه و از هم پاشیده ام بازگردم .
با احترام زیاد ،
معلم زندانی بازنشسته محمد امین آگوشی
زندان مرکزی زاهدان
مورخه ۲۳ آبان۹۱

16 Kasım 2012 Cuma

کاهش ۵۰ درصدی بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج..

 
مرضیه وحید دستجردی٫ وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی از کاهش ۵۰ درصدی بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش سایت دیگربان؛ روز پنجشنبه (۲۵ آبان) خبرگزاری فارس٬ خانم وحید دستجردی با بیان این مطلب در جمع گروهی از خبرنگاران در کاشان اظهار امیدواری کرده با رفع «تنگنا‌ها» بودجه این بیماری‌ها به طور کامل تامین شود.
به نظر می‌رسد منظور وزیر بهداشت از «تنگنا‌ها»٬ تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه جمهوری اسلامی است که بازار دارو و درمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
اظهارات وحید دستجردی در شرایطی بیان شده می‌شود که پیش‌تر رسول خضری٬ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به اتمام ذخیره دارویی کشور تا دو ماه آینده هشدار داده بود.
 ایران ۶۰ درصد مواد اولیه دارو‌های تولیدی خود را از چین و هند وارد می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی این کشور را با مشکلات فراوانی در تامین برخی دارو‌های خاص مواجه کرده است.
حسن تامینی‌لیچایی٬ نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفته است در صورتی که بحران دارو در ایران ادامه یابد٬ وزیر بهداشت استیضاح خواهد شد.
در هفته‌های اخیر گروهی از نمایندگان مجلس از اختصاص ارز دارو به واردات چوب بستنی و برخی کالاهای بهداشتی انتقاد کرده و از دولت خواسته‌اند در سیاست‌های خود تجدیدنظر کن

13 Kasım 2012 Salı

هنگ کنگ ثبت ۱۹ نفتکش ایرانی را «لغو می‌کند»

 
هنگ کنگ مجوز استفاده از ۱۹ نفتکش مرتبط با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از پرچم خود جهت تردد در آب‌های بین‌المللی را متوقف خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز، دوشنبه ۲۲ آبان ماه گزارش داد که شعبه امور دریایی دولت هنگ کنگ طی نامه‌ای، در تاریخ ۹ نوامبر، جمعه گذشته، به صاحبان کشتی‌های مذکور اطلاع داده که ظرف ۹۰ روز ثبت این کشتی‌ها لغو خواهد شد و دیگر اجازه استفاده از پرچم هنگ کنگ برای فعالیت را ندارند. این خبرگزاری می‌گوید نسخه‌ای از این نامه را مشاهده کرده است.
به گزارش رادیو فردا؛ رویترز می‌نویسد که به رغم لغو ثبت کشتی‌های ایرانی توسط هنگ کنگ، چین همچنان بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران باقی خواهد ماند. هنگ کنگ پس از پایان قیمومیت بریتانیا، به چین بازگردانده شد.
لغو ثبت ۱۹ کشتی نفتی مرتبط با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالی است که بعد از اجرای دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در اول ژوئیه، ایران برای دریافت بیمه‌نامه کشتی‌هایی که تحت پرچم خود ایران تردد می‌کنند، دچار مشکل شده است.
بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچ شرکت بیمه اروپایی حق ندارد که به کشتی‌های حامل نفت ایران بیمه نامه صادر کند. شرکت‌های اروپایی ۹۵ درصد از بیمه کشتی‌های جهان را پوشش می‌دهند. تغییر پرچم و ثبت کشتی‌ها در کشورهای دیگر به منزله تغییر نام و مالکیت کشتی و راهی برای گریز از محدودیت دریافت بیمه‌نامه است.
از سوی دیگر ۱۳ شرکت عمده رده‌بندی کشتی‌ها که جواز سلامت فنی برای نفتکش‌ها صادر می‌کنند نیز به تازگی ارائه خدمات به کشتی‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.
موضوعی که به نوشته رویترز، برای اخلال در فعالیت حمل دریایی ایرانی مزید بر علت شده است.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و برخی مدیران آن در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارند.
محمد حسین داجمر مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۳۰ مهرماه اعلام کرد که «اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند و دولت از ناوگان ملی حمایتی نکند، وضعیت بسیار بد‌تر می‌شود و عملیات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مشکل مواجه می‌شود».
وی در گفت‌و‌گو با روزنامه «جهان‌صنعت» گفت که از ۱۶۵ کشتی در اختیار این شرکت، ۲۰ کشتی به دلایل «بحران اقتصادی جهانی» و «تحریم‌ها» در بندرهای جنوبی ایران بدون استفاده مانده‌است

12 Kasım 2012 Pazartesi

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید ستار بهشتی در فرانسه

 
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی مقیم شهرپاریس با برگزاری مراسمی در خیابان سن میشل این شهر یاد و خاطره وبلاگ نویس شهید، ستار بهشتی را گرامی داشتند.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از رهسا نیوز، جمعی از فعالان سیاسی و مدنی این شهر که تعدادشان به بیش از صدها نفر میرسید، در خیابان سن میشل این شهر گرد هم امدند و یاد وبلاگ نویس و خبرنگار گمنام جنبش سبز(رهسا نیوز و سحام نیوز) را گرامی داشته و خواستار پیگیری و محکومیت امران و عاملان این جنایت هولناک در زندانهای جمهوری اسلامی شدند.
در این مراسم تنی چند از فعالان سیاسی از جمله خانم دکتر بهیه جیلانی، اقای امینی و شاعرمحمد جلالی به سخنرانی پرداخته و درباره وضعیت اسفبار زندانهای جمهوری اسلامی و نقض حقوق زندانیان در این زندانها سخنرانی کرده و خواستار رسیدگی مراجع قانونی و سازمانهای حقوق بشری به پرونده شهید ستار بهشتی شدند.
شهید ستار بهشتی ، وبلاگ‌نویس و خبرنگار ۳۵ ساله‌ای که با نام مستعار شهاب ازادی، ستار آزادی و سعید آزاد در شبکه‌های مجازی و به ویژه فیسبوک مطلب می‌نوشت، روز نهم آبان ماه، با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش در رباط‌کریم بازداشت و به بازداشت‌گاه پلیس امنیت تهران منتقل شد اما پس از یک هفته، خبر مرگ وی از سوی نیروهای امنیتی به خانواده‌اش داده شد و وی روز ۱۸ آبان ماه، بدون حضور اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شد.
گفتنی است ، از زمان خاکسپاری ستار بهشتی، ارتباط خانواده‌ی وی با سایت‌های خبری و خبرنگاران قطع شده و این خانواده تهدید شده‌اند که در صورت اطلاع‌رسانی درباره فرزند جان‌باخته‌شان دستگیر می‌شوند.
همچنین روز یکشنبه، احمد توکلی، از اعضای اصول‌گرا و پرنفوذ مجلس شورای اسلامی ایران در نطق میان‌دستور خود با اشاره به کشته شدن ستار بهشتی، خواهان پیگیری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ارایه گزارشی در خصوص این موضوع شد و هم‌زمان از قوه قضاییه خواست که در این خصوص توضیح دهد و با مقصران این امر برخورد کند.
به دنبال این نطق کم‌سابقه، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی که ریاست آن را جواد لاریجانی بر عهده دارد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مساله‌ی «فوت ستار بهشتی در زمان تحقیق از وی در اداره پلیس را با جدیت کامل پیگیری می‌کند».
این ستاد در اطلاعبه خود نوشت که «با دستور قاطع و ویژه» صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، «تمام ابعاد قضیه تحت بررسی دقیق قرار گرفته است و نتایج این تحقیقات به زودی از سوی سخنگوی قوه قضاییه و سایر مسوولان ذی‌ربط به اطلاع عموم مردم خواهد رسید».
این اطلاعیه افزوده است: «بر همین اساس هر فردی که قصورا یا تقصیرا در این واقعه دخالت داشته، سریع، قاطع و بدون اغماض از سوی دستگاه قضایی مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.»
ستاد حقوق بشر در پایان مدعی شده که «در جمهوری اسلامی ایران حقوق همه شهروندان، حتی متهمان و دستگیرشدگان، طبق قوانین حاکم به ویژه مقررات قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب سال ۱۳۸۳ و دستورالعمل اجرایی آن، محفوظ بوده و خواهد بود».
این درحالی است که مورد مرگ ستار بهشتی در زمان بازداشت، یکی از چندین مورد مشابهی است که در سال‌های اخیر در زندان‌های ایران اتفاق افتاده که از جمله می‌توان به قتل زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی-کانادایی در زندان اوین در خرداد ماه ۱۳۸۲ اشاره کرد که با گذشت نزدیک به ده سال از آن، هنوز عامل یا عاملان آن قتل مشخص نشده‌اند. هم‌چنین فعالان حقوق بشر با اشاره به مرگ زندانیان سیاسی چون امیدرضا میرصیافی، اکبر محمدی و هدی صابر در زندان‌های ایران، کارنامه‌ی قوه قضائیه جمهوری اسلامی در این زمینه را تیره ارزیابی می‌کنند.

اعدام های گروهی و مخفقیانه ۳۵ زندانی در زندان وکیل آباد مشهد

 
بنابه گزارشات رسیده ، اعدام گروهی ۳۵ زندانی در زندان وکیل آباد مشهد که در میان آنها حداقل ۴ تن از اتباع افغانستان می باشند.
روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه در یک اعدام گروهی ، مخفیانه و ضد بشری ۳۵ زندانی از بند ۱۰۱ زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند در میان اعدام شدگان حداقل ۴ زندانی از اتباع افغانستان می باشند.
اسامی ۲ زندانی از۳۵ زندانی که روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه به دار آویخته شدند به قرار زیر می باشد :
۱ – خسرو حسنی ۲۱ ساله از اهالی تایباد مشهد
۲ – عبدالاحمد کاپری ۲۶ ساله از اتباع افغانستان
علیرغم گذشت ۵ روز هنوز قوۀ قضاییه ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در مقابل اعدام گروهی ۳۵ زندانی سکوت پیشه کرده است و از اعلام این کشتار جمعی خوداری می کند.
سیاست سرکوب خونین مردم ایران ،اعدام های گروهی ،سرکوب اقوام ایرانی و مذاهب مختلف توسط ولی فقیه آخوند علی خامنه ای گرفته می شود و از طریق شبکه آخوندها که در رأس قوه قضاییه،وزارت اطلاعات و سایر نهادهای سرکوبگر قرار گرفته اند به اجرا گذاشته می شود.ولی فقیه آخوند علی خامنه ای که در آستانه انفجار عمومی مردم ایران قرار گرفته به طرز جنون آمیزی به اعمال جنایت علیه بشریت خود شدت بخشیده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام گروهی ۳۵ زندانی در زندان وکیل آباد مشهد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه های بین المللی می باشد.

11 Kasım 2012 Pazar

طراح ایرانی، جایزه ویژه ‘سه سالانه جهانی ترناوا’ را کسب کرد

 
هشتمین سه سالانه بین المللی پوستر ترناوااز روز ۱۹ آبان ماه در اسلواکی آغاز شد. در این سه سالانه هنرمندان ۳۳ کشور جهان از جمله ایران با ۱۲۴۰ اثر در این رقابت شرکت داشتند و هیات داوران پس از داوری آثار، “جایزه ویژه” و لوح افتخار سه سالانه را برای طراحی پوستر “تئاتر همزاد” به مهدی مهدیان اهداء کرد.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از میراث فرهنگی، مهدیان درهشتمین سه سالانه بین المللی پوستر ترناوا در بخش حرفه ای های این رقابت با ۴ اثر حضورداشت . در یک سال گذشته این سومین جایزه جهانی است که پس از جوایز دوسالانه های ورشو و تایوان، به مهدیان اهداء می شود.
مهدی مهدیان متولد ۱۳۵۸ است، او در سال ۱۳۷۳ وارد رشته گرافیکدر هنرستان هنرهای تجسمیمالک اشتر شد، سپس تحصیلات خود را دردانشگاه هنر تهران در همان رشته ادامه داد. وی کارشناس ارشد گرافیک است و علاوه بر طراحی و تدریس در استودیوی شخصی‌اش، مدرس طراحی گرافیک در دانشکده‌های هنری تهران نیز می باشد.
مهدیان که در کارنامه خود دبیری و مدیریت هنری چندین دوسالانه و رویداد بین‌المللی را دارد، در دهها دوسالانه و نمایشگاه بین‌المللی در کشورهای؛ ایران، فرانسه، اکراین، چین، مکزیک، فنلاند، چک، لهستان، ژاپن، آمریکا، تایوان، بلژیک، اسلواکی، بولیوی، روسیه و… حضور داشته و آثار او در بسیاری از موزه‌ها و مجموعه‌های معتبر دنیا ارائه و ثبت شده است.
یاد آوری می شود ،هشتمین سه سالانه جهانی پوستر ترناوا ۱۹ آبان در شهر ترناوا در اسلواکی افتتاح شد و تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ برپا خواهد

پایان ذخیره دارویی ایران تا دو ماه دیگر

 
سایت رسمی مجلس ایران با هشدار نسبت به اتمام ذخیره دارویی کشور تا دو ماه آینده از دولت خواست برای حفظ جان مردم احساس وظیفه کند.
سایت «خانه ملت» روز شنبه (۲۰ آبان) به نقل از رسول خضری٬ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نوشته «وضعیت کنونی انبارهای داروی سازمان غدا و دارو را نامطلوب» است.
به گزارش دیگربان؛ خضری گفته که «انبارهای دارویی باید برای شش ماهه آینده ذخیره داشته باشد، اما گزارش‌های سازمان غذا و دارو نشان‌دهنده ناکافی بودن ذخایر دارویی است.»
این نماینده مجلس همچنین اعلام کرده که وزارت بهداشت به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند پول دارو‌های خریداری شده را پرداخت کند.
ایران ۶۰ درصد مواد اولیه دارو‌های تولیدی خود را از چین و هند وارد می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی این کشور را با مشکلات فراوانی در تامین برخی دارو‌های خاص مواجه کرده است.
۳۱ امرداد امسال احمد شیبانی٬ رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام نگرانی از توقف فروش دارو‌های «خاص» به ایران٬ از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته بود برای رفع تحریم‌های دارویی تلاش کنند.
تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر فشار‌های زیادی متوجه مردم ایران کرده است و روحانیون و نظامیان هم تلاش می‌کنند هدف تمام این تحریم‌ها را شهروندان معرفی کنند.
آن‌ها طی ماه‌های گذشته بار‌ها ادعا کرده‌اند تحریم‌های بین‌المللی به خاطر «ایستادگی» مردم ایران در برابر غرب صورت گرفته است.
تحریم‌های دارویی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که جمهوری اسلامی از آن بهره‌برداری‌های گسترده تبلیغاتی می‌کند تا مردم را آن‌طور که در نظر دارد وارد «افتصاد مقاومتی» کند

10 Kasım 2012 Cumartesi

نادره افشاری درگذشت.

 


لحظاتی پیش مطلع گشتیم که نادره افشاری نویسنده و منتقد ادبی ـ سیاسی در آلمان درگذشت.
نوشتار زیر به قلم نادره و به رسم یادنامه در تارنمای شخصی اش قرار گرفت..
بیماری امانم را بریده است. از درد کشیدن خسته شده‌ام که گاه اگر به کسی تندی کرده‌ام، دلیلی نداشته است جز همین «درد»!

چند شب است که در هنگام خواب وصیتنامه یا «یادنامه»ای در سرم می‌چرخد که بنویسم هرچه را که دوست دارم؛ پیش از آن که «اجل معلق» سر برسد که حتما می‌رسد و «هیچکس» را از آن گریزی نیست؛ من نیز از اهالی همین ولایت «هیچکس» هستم.

در آغاز بگویم که من [نادره افشاری] به هیچ خدا و الله و محمد و علی… و در اساس به هیچ دین و مذهبی باور ندارم و همه‌ی دینها را دسیسه‌ی شیادان، راهزنان و شارلاتانها برای به بردگی کشاندن مردم و سواری گرفتن از ایشان می‌دانم. بنابراین اگر روزی نبودم، دوست ندارم کسی لباس سیاه بپوشد، ریش بگذارد، حلوا و خرما خیر کند، فاتحه بگیرد و یا حتی شیون و زاری کند. شمعی و شرابی و شاخه گلی مرا بس است!

زندگی کرده‌ام آنگونه که دوست داشته‌ام و خودم را در فرزندانم و کتابها و نوشته‌هایم منتشر کرده‌ام؛ پس، از همچو منی سخن از «مرگ» گفتن «یاوه»ای بیش نیست. من در تک تک واژه‌هایم زنده‌ام و زنده می‌مانم؛ چرا که برای آزادی از بند بردگی‌ها و آگاهی و شناخت، دست به قلم برده‌ام.

به عنوان یک زن خاورمیانه‌ای که خود را از بند «مفعول» بودن رها کرد و به عاملی کننده و خواهنده و «فاعل» تبدیل شد [با تلاشی جانکاه] به خودم افتخار می‌کنم؛ امیدوارم زنان و آزادیخواهان کشورم نیز چنین کنند!

هیچکس مرا ساپورت نکرد؛ پدرخوانده نداشته‌ام؛ مزدور و قلم به مزد هیچ درگاه و درباری نبوده‌ام؛ هرچه کرده‌ام، خود [بر اساس باور و شناختم] کرده‌ام؛ با سوزن کوه کنده‌ام و با پشتکار کارهایم را به ثبت رسانده‌ام!

کوشیده‌ام هر چه نوشته‌ام را تا پیش از پایان سال ۱۳۹۰ منتشر کنم. چیز زیادی در کامپیوترم [بجز چند ده کار نیمه کاره] ندارم که اگر بخت و فرصتش را داشتم، حتما تمامشان می‌کنم!

دوست ندارم از زندگی خصوصی‌ام [حتی نام همسر و فرزندانم] چیزی بنویسم!

در زندگی هیچ مردی را واقعا «دوست» نداشته‌ام؛ اما به همسرم احترام می‌گذارم؛ چرا که هرچه کرده‌ام و هرچه نوشته‌ام، در همین «شانزده/هفده» سالی است که با او بوده‌ام که هیچگاه برای من تکلیف تعیین نکرد؛ هیچگاه «بکن نکن» نکرد و هیچگاه «قلم» دست و پایم را نشکست. بقیه‌ی مردانی که گاه در داستان‌هایم نامی از آنها برده شده است، تنها «خوراک قصه»هایم بوده‌اند!

کارهایم را با بازنویسی تازه در وبسایتم منتشر کرده‌ام. همه می‌توانند کارهایم را چاپ و منتشر کنند. کسی از ایشان بازخواست نخواهد کرد. فقط دوست ندارم کارهایم را سانسور، دستکاری و یا «قیمه قیمه» کنند. بیزارم از کسانی که به خودشان اجازه می‌دهند کارهایم را دستکاری کنند!

پیکرم را می‌سوزانند و به آب و باد و باران می‌سپارند.

مرا در چهچه‌ی پرندگان، در چک چک باران بر روی پنجره‌ها، در نوازش نسیم و در مزه‌ی شراب خواهید یافت؛ طبیعت، اینگونه زنده است!

تنها «خودخواهی» و آرزویم این است که در ایران آزاد بدون آخوندها، کتابهایم در مدارس و دانشگاهها تدریس شوند و [اگر شد] با نگاشتن نامم بر سنگ مرمر سپیدی، زیر پای فردوستی توسی در میدان فردوسی، جاودانم کنند؛ چرا که برای زیبا، شیوا و درست نگاشتن زبان پارسی بسیار کوشیدم!

از جنجال بیزارم و برای همین هم نخواستم خوراک و طعمه‌ی مدیایی شوم که در نهایت سرنخش به حکومت کهریزکی اسلامی می‌رسد!

می‌توانستم مادر بهتری برای فرزندانم باشم [اگر دانشش را می‌داشتم] با این همه [در گیرو دار فرار، طلاق، وحشت و آوارگی] بیش از این توانش را نداشتم. فرزندانم مرا حتما خواهند بخشید؛ همین!



نادره افشاری

۲۶ اسفندماه

نامه دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی به سازمان ملل و سایر سازمان‌های حقوق بشری

 
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
سعدی

برادران عزیز جامعه ی انسانیت
ما جمعی از دراویش نعمت اللهی گنابادی هستیم و از کشورمان ایران، این نامه را خطاب به شما می‌نویسیم. ما از همان مسلک و تباری هستیم که انسان های اندیشمندی چون مولوی و عطار و خیام را به جامعه انسانی تقدیم کرده است. سراینده همان شعری که شما بر سردر سازمان ملل و ما در مطلع این نامه حک کردیم، یکی از مشایخ ما جناب سعدی‌ شیرازی است. شعری که نماد امید برای مظلومان و همبستگی انسان ها شده است.
اما امروز ما در کشورمان آزاد نیستیم تا خود را به عنوان درویش معرفی کرده و بر طبق مسلک و عقیده مان که منطبق با شریعت اسلام و مذهب تشیع که مذهب رسمی ایران نیز هست، عمل کنیم.
ما دراویش نعمت‌اللهی گنابادی سال‌هاست که به بهانه‌های مختلف به سفارش نهادهای امنیتی از کار بی‌کار می‌شویم،از حق آموزش عالی محروم می شویم، خانه و محل کارمان و حتی اندیشه‌مان با رفتارهای خصمانه و حتی وحشیانه نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار می‌گیرد. محل عبادتمان را آتش می‌زنند و با بولدوزر خراب می‌کنند. دراویش را به شیوه‌‌ای مرعوب‌کننده از شهر خارج می‌کنند و مورد ضرب و شتم جسمی و روانی قرار می‌دهند، به طور پیاپی بازداشت می‌کنند و در سلول‌های انفرادی در حبس نگه می‌دارند و به روش قرون وسطایی مورد بازجویی قرار می‌دهند و در حالی که با رجوع وکلای دادگستری و با عنایت به اصول مصرح در قانون اساسی خواستار برخورد قانونی ماموران هستیم، وکلای‌مان را نیز دستگیر می‌کنند و بدون محاکمه، آنها را مجرم می‌خوانند و در زندان نگه می‌دارند.
ما را بایکوت خبری کرده اند، جراید روزنامه ها حق انتشار هیچ مطلبی از ما ندارند، صدای ما سرکوب شده تا ستم هایی که برما می رود دیده نشود و رنج و آمال ما فریاد نشود. فعالان حقوق بشر وخبرنگاران به جرم اینکه صدای ما را منعکس کردند و از نقض حقوق انسانی و اجتماعی ما سخن گفته اند، محکوم به زندان و حبس شده اند. .
اینک بیشتر از یک سال است وکلای ما درویشان گنابادی و فعالان حقوق ما (آقایان حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، امید بهروزی، افشین کرم پور و رضا انتصاری) در بند امنیتی زندان اوین تهران محبوس هستند در حالی که هیچ دادگاهی برای آنان برگزار نشده است.
یک سال و اندی از حبس افرادی می گذرد که طرفداران حق آزادی عقیده و بیان هستند می‌گذرد. رساندن صدای مظلوم ما و دادخواهی قانونی حق ما امروز جرم آنها شده است. نیروهای امنیتی و قضایی‌ مطیع و دستوربگیر نیز جز پرونده‌سازی بی‌‌وقفه و نسبت‌دادن اتهام‌های واهی و بی‌پایه و اساس به کسانی‌ که کاری جز دفاع از حقوق قانونی دراویش نکرده‌اند اقدامی نمی کنند.
برادران عزیز
دوران تفتیش عقاید گویا هنوز به قرون وسطی ختم نمی شود، نیروهای امنیتی کشور ما را به خاطر عقایدمان به عنوان فرقه ضد امنیتی و منحرف قلمداد می کنند، حال ما از شما می خواهیم که به ستمگران نادان توضیح دهید که مسلکی قرن ها آموخته که افکار خود را به شعر و هنر بیان کند، هرگز راهی به سوی خشونت و برهم زدن امنیت ندارند. ما این نامه را نوشتیم تا صدای کسانی شویم که زمانی داد ما را در محکمه های کشورمان بلند می کردند و از ما دفاع می کردند ولی امروز خود اسیر زندان شده اند، و از شما می خواهیم که به رسم انسانیت پیگیر حقوق آنها در محاکم بین‌المللی باشید.
From: Sufi brothers of Nematullahi Gonabadi Order in Iran
To: United Nation Organization,
And all humanitarian organizations who care for human pain,
October 20, 2012
Human beings are members of a whole.
In creation of one essence and soul
If one member is afflicted with pain
Other members, uneasy will remain
If you have no compassion for human pain
The name of Human, you cannot retain
Sa’di Shirazi; Persian Sufi Poet
Dear brothers of human community;
We are your Sufi brothers of Nematullahi Gonabadi Order in Iran. We are from the same
school that formed and introduced for human community, exemplar personages like Rumi,
Farid-ed-din Attar, Khayyam or Sa’di Shirazi; the teller of the above cited poem, carved at
the entrance of United Nation Organization showing the objective of this esteemed organization as the house of hope for oppressed human beings and human solidarity.
We are the followers of those highly humanitarian mystic thinkers, whose thoughts,
transferred in XV century to Europe, made the glory of scholars of occident in matter of
human dignity, law and peace. We are from the land and the language of Cyrus the Great
who funded the human rights model, 27 centuries ago.
Still some think the inquisition was only limited to middle age?
But today, we are not free in our proper country to make part of this same Sufi community, to choose our faith and follow our rituals according to Islamic Shiite sharia, as the official
religion of the country.
Our praying houses, our mosques are fired and bulldozed, our confreres are arrested, beaten
and some tortured to death. Our houses are investigated and destroyed by security forces and
we are arrested for claiming our legal right to see the legal mandates of these actions. Our
children and our relatives are deprived from right of high education and other civil rights. We
are not allowed to work in administration. Even the right of property for us is sometimes
subject to annihilation. We suffer information boycott and our voice is suppressed when we
are oppressed, to say that we are not even allowed to cry when we are aggressed.
Our Sufi advocates who take our defense according to the written and existing laws in Iranian
constitution, go to prison. Even when other brave lawyers defenders of human rights, take our
defense; they go to jail with them too.
Now it is more than one year that our lawyers (Messrs.Farshid Yadollahi, Mostafa Daneshjou, Amir Eslami, Afshin Karampour and Omid Behroozy) are imprisoned without any charge and no
judgment in court, only to oblige them to repent of being Sufi.
Dear brothers of human community;
We wrote this letter to ask you, as Humanity and philanthropy, follow-up their rights in international courts.We ask you to explain to ignorant oppressors that one, who learnt to express his thoughts by
poesy, will never backward to language of violence. Those who resisted more than hundreds
of decades on their justified lawful rights and their humanitarian mission, whose heart and
thoughts are illuminated with the light of knowledge of human values, will never retrograde
to obscurity of ignorance, at price of their lives; as Rumi says:
On that first day of creation; I gave my word,
To invest my life at service of The Lord,
Damned shall be my life and me, if
I should betray, The Pact with my Lord.
Any human’s problem on the earth shall be ours if, our will is to reach a global peace.
With our utmost respects, as human beings, all cells of the body of humanity we are part of,

7 Kasım 2012 Çarşamba

انتقال ۳ تبعه افغانستان به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام

 


بنابه گزارشات رسیده صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه حداقل ۳ زندانی از سالن ۴ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج به سلولهای انفرادی جهت به اجرا در آوردن حکم ضد بشری اعدام منتقل شدند.
سالن ۴ واحد ۲ زندان قزل حصارکرج محل نگهداری زندانیان اتباع افغانستان می باشد وبیش از ۱۰۰ نفر از آنها در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند . هر ۳ زندانی از اتباع افغانستان می باشند.
یکی از ۳ زندانی بنام محمد نور زهی فرزند عبدالله ۳۸ ساله که نزدیک به ۳ سال است در زندان قزل حصار زندانی است. این زندانی بیگناه است و تنها به دلیل اینکه شماره تلفن همراه وی در حافظه شماره تلفن همراه شخص دیگری بوده است به اعدام محکوم شده است و امروز او را جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام به سلولهای انفرادی منتقل کردند.
از طرفی دیگر ۱۰ زندانی که روز گذشته به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند صبح امروز در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند
اسامی بعضی از آنها به قرار زیر می باشد :
۱-ـ هادی تاجیک ۴۶ ساله از اتباع افغانستان که بیش از ۳ سال در سالن ۴ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۲-ـ شهرام یداللهی ۳۲ ساله بیش از ۳ سال است که در سالن ۱ واحد۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۳- ـ احمد تجری ۳۰ ساله بیش از ۳ سال است که در سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۴-ـ اصغر فرجی ۳۲ ساله در سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۵-ـ حمید غلامی ۲۸ ساله نزدیک به ۱ سال در سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۶-ـ قهرمان قاسمی ۲۷ ساله نزدیک به ۱ سال در سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۷-ـ یوسف از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۸ ـ زندانی که معروف به سرهنگ می باشد از اعضای سپاه پاسداران و از معلولین جنگ می باشد
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای سیاست اجرای حکم اعدام و سرکوب خونین مردم ایران را تعیین می کند این سیاست توسط شبکه آخوندها که درراس قوه قضاییه آن آخوند صادق لاریجانی ،در وزارت اطلاعات آخوند مصلحی وشبکه تبلیغاتی آن که تحت امام جماعت شهرها عملا می کنند و با سواستفاده از نام دین اسلام به جنایتهای فجیع که در ضدیت کاملا با هر دین ، آیین و مذهب می باشد اقدام می کنند.شبکه تبهکار آخوندها در ایران ، منطقه و جهان مشغول جنایت علیه بشریت می باشند و سعی دارند به جنایتهای خود تحت لوای مذهب مشروعیت بخشند.این اعدام ها به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه به اجرا گذشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال گروهی حداقل ۳ زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه وی می باش