26 Ağustos 2012 Pazar

آغاز اجلاس عدم تعهد‌ با شرکت ۳۰ درصد اعضاء


شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد با شرکت کمتر از یک سوم اعضای این جنبش در سطح کار‌شناسان در تهران آغار به کار کرد.
خبرگزاری «آریا» گزارش کرده که نشست کار‌شناسان عضو جنبش عدم تعهد روز یکشنبه (پنجم شهریور) تنها با حضور ۳۵ کشور عضو فعالیت دو روزه خود را آغاز کرده است.
آذربایجان٬ تایلند، آفریقای جنوبی، سری‌لانکا، افغانستان، چاد، میانمار، پرو، لسوتو٬ اندونزی، مالزی، ویتنام، عمان٬ اوگاندا و بحرین از جمله کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس هستند.
از برونئی، لیبی٬ بورکینافاسو، زیمباوه، کامبوج، نامیبیا، موریس، امارات، لائوس، تاجیکستان، ترکمنستان، سوریه، لبنان، اردن، مالدیو، سودان، مصر٬ سنگاپور٬ کنیا و مغولستان از دیگر کشور‌هایی نام برده شده که در سطح کار‌شناسان در این اجلاس نماینده دارند.
به گزارش دیگربان، جنبش عدم تعهد ۱۲۰ عضو و ۲۱ ناظر دارد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد کمتر از یک‌ سوم اعضای این جنبش در سطح کار‌شناسی شرکت کرده‌اند.
مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند در این دوره از اجلاس ۱۰۵ هیات از کشور‌های مختلف در سه سطح کارشناسان٬ وزرای خارجه و سران شرکت خواهند کرد.
این اجلاس در سه سطح کار‌شناسان طی روزهای پنجم و ششم، وزیران امورخارجه هفتم و هشتم و سران کشور‌ها نهم و دهم شهریورماه برگزار خواهد شد.
مقام‌های جمهوری اسلامی از مدت‌ها پیش تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد و بهره‌برداری‌های تبلیغاتی از آن را آغاز کرده‌اند.
آنها امیدوارند در این اجلاس بتوانند تا حدودی تحریم‌های بین‌المللی را دور زده٬ بحران سوریه را حل و فصل کرده و از برنامه هسته‌ای خود دفاع کنند.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder