دادگاهی در بریتانیا اتهام جاسوسی سفارت ایران در لندن علیه ایرانی های ساکن در بریتانیا را از جمله گماردن دوربین های سه بعدی در سفارت و دیگر اماکن مربوط به این کشور در بریتانیا را بررسی می کند.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، یک منبع دیپلماتیک بریتانیایی در گفت و گو با العربیه.نت اعلام کرد این دادگاه در ۱۶ سپتامبر با حضور چند شاکی ایرانی و نیز یک سازمان حقوق بشری و همچنین نماینده وزارت کشور بریتانیا در لندن برگزار خواهد شد.
به گفته منبع بریتانیایی که نخواست نامش فاش شود این دادگاه با عنوان (Country guidance case) یا ” پرونده کشور مورد ارشاد” برگزار خواهد شد و در صورت تایید اتهامات جاسوسی ، سفارت ایران و دیگر مکان های مربوط به این کشور در برتیانیا زیر نظر قرار خواهند گرفت.
همچنین حکم دادگاه برتیانیایی در صورت تایید جاسوسی سفارت ایران علیه شهروندانش ، سندی برای دیگر دادگاههای این کشور وهمچنین کشورهای اروپایی خواهد بود تا در تحولات آتی علیه این کشور به کار گیرند.
این منبع افزود دوربین های سه بعدی پیشرفته و استراق سمع پس از انتصاب اسماعیل احمدی مقدم به عنوان فرمانده نیروی انتظامی ایران از اسرائیل و چین خریداری شده است.
منبع بریتانیایی می گوید این وسایل در ابتدا به منظور نصب در دانشگاههای ایران و در خیابان های اصلی شهر تهران خریداری شده بود اما بعدها در خارج از کشور بویژه در سفارت های ایران در دیگر کشورهای جهان از جمله بریتانیا به کار گرفته شد.