17 Ağustos 2012 Cuma

بیخبری مطلق از وضعیت دو شهروند سلماسی پس از ۲۸ روز بازداشت


از وضعیت حبیب اطمانی وآزاد اطمانی دو شهروند سلماسی که توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بودند، باوجود گذشت بیش از ۲۸ روز هیچ اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از وضعیت حبیب اطمانی وآزاد اطمانی دو شهروند سلماسی که توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بودند، باوجود گذشت بیش از ۲۸ روز هیچ اطلاعی در دست نیست.
حبیب اطمانی فرزند جعفر و آزاد اطمانی فرزند افروزاهل منطقه اسلام آباد شهرستان سلماس ۲۸ روز پیش توسط اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
بازداشت شدگان تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات آزادانه با خانواده‌های خود محروم بوده و تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست.
علیرغم پیگیری‌های مستمر خانواده این دوشهروند ماموران وزارت اطلاعات شهرستان سلماس گفته‌اند که بازداشت شدگان به مکانی دیگری و اداره دیگری منتقل شده‌اند که ما خبر نداریم و همین امر موجب نگرانی شدید خانواده این دو شهروند شده است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    ماده ۹۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانی محاکمه نشده باید اجازه داشته باشد بلافاصله خانواده خود را از بازداشت، مراحل محاکمه و از احوال خود مطلع کند. همچنین تمام امکانات مناسب برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان و نیز ملاقات حضوری، با نظارت و با در نظر گرفتن مقررات زندان و حفظ امنیت و نظم زندان، می‌بایست برای وی مهیا باشد.
•    ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و مته‌مان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder