31 Ağustos 2012 Cuma

کانون مهر کرمانشاه خطاب به مسئولان قضایی : امدادگران سرند را آزاد کنید


کانون مهر کرمانشاه در نامه ی سرگشاده ی به مرجع قضایی و امنیتی استان آذربایجان شرقی، از آن مرجع خواست تا هر چه سریعتر اقدام به آزاد نمودن بازداشت شدگان نماید.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از سحام، این کانون در بخشی از نامه خود خطاب به این مرجع قضایی، دلیل اقدام نیروی انتظامی در دستگیری امدادگران و پلمپ کمپ سرند را “سوء تفاهم احتمالی” نامیده است و از امدادگران به عنوان “فرزندان راستین و نیک سرشت ایران زمین” یاد نموده و خواستار آزادی هر چه سریعتر آنان شده است.
بازداشت شدگان در کمپ سرند، با مجوز این کانون مشغول به فعالیت در مناطق زلزله زده بوده اند.
متن این نامه بدین شرح است:
با درود وعرض تسلیت
پس از زلزله ی اخیر در استان آذربایجان شرقی و آسیب دیدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز آذری مان «کانون مهر کرمانشاه» نیز همگام و همراه با اقشار مردم و گروه ها و نهادهای دولتی و مردمی و هنرمندان و ورزشکاران، اقدام به ارسال کمک و نیروی انسانی معتمد ومتعهد به مناطق زلزله زده نمود تا در کنار سایر امدادگران داوطلب به فعالیت بپردازند. فرایند امداد و یاری رسانی به مردم زلزله زده در کمپ روستای سرند به شکلی بسیارموثر و شبانه روزی توسط عزیزان داوطلب دنبال می شد، به نحوی که میان مردم شریف منطقه با امدادگران رابطه ای بسیار گرم و صمیمانه شکل گرفته بود و مردم حضور آنها را همچون مرهمی بر زخم های ایجاد شده از تیغ قهر طبیعت بر تن رنجور و داغدیده شان می دانستند.
متاسفانه نیروی انتظامی به دلیل سوءتفاهمات احتمالی پیش آمده شبانه اقدام به دستگیری امدادگران و پلمپ کمپ سرند نمود؛ لذا باتوجه به وقایع پیش آمده و نیاز مردم مناطق آسیب دیده به کمک های ارسالی و نیز با عنایت به اینکه امدادگران داوطلب صرفاً جهت امر کمک رسانی و با نیتی خیرخواهانه و انسانی اقدام به حضور در مناطق زلزله زده کرده اند؛ «کانون مهر کرمانشاه» از مقامات محترم قضایی و امنیتی استان آذربایجان شرقی تقاضا می نماید که هرچه سریع تر نسبت به آزاد نمودن بازداشت شدگان – که از فرزندان راستین و نیک سرشت ایران زمین هستند – اقدام فرمایند. انتظار می رود که متولیان امر با اتخاذ تصمیماتی بخردانه و به موقع با آزادی امدادرسانان کمپ سرند شرایطی را فراهم آورند که موجبات دلگرمی و تشویق نیروهای مردمی و داوطلب برای کمک، در صورت بروز وقایعی ناگوار از این دست باشد.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder