29 Ağustos 2012 Çarşamba

اسامی ۱۰وزیر سابق امضاء کننده نامه جنجالی به رهبر جمهوری اسلامی


به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، یک سایت اصولگرا با اشاره به ارسال نامه‌ جمعی از دولتمردان سابق به خامنه ای که در آن خواستار تشکیل گروهی از نخبگان و صاحبنظران برای پیگیری برخی امور شده بودند، نوشت:
به گفته یک منبع مطلع افرادی هم‌چون «منوچهر متکی»، «مصطفی پورمحمدی»، «علیرضا طهماسبی»، «سید‌کاظم وزیری‌هامانه»، «غلامحسین نوذری»، «داوود دانش جعفری»، «سیدمحمد جهرمی»، «محمدمهدی زاهدی»، «پرویز کاظمی» و «محمود فرشیدی» که به ترتیب سابقه تکیه بر کرسی وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، صنایع، نفت، امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی، علوم تحقیقات و فناوری، رفاه و تامین اجتماعی، آموزش و پرورش را داشته‌اند، این نامه را امضا کرده‌اند.
به گزارش خبرنامه، سایت «رجا‌نیوز» نام ۱۰ وزیر سابق دولت محمود احمدی‌نژاد که در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواستار تشکیل ستادی «فراقوه‌ای» شده‌اند را منتشر کرد.
این سایت روز دوشنبه (ششم شهریور) به نقل از یک منبع آگاه از منوچهر متکی٬ مصطفی پورمحمدی٬ داوود دانش‌جعفری٬ محمد جهرمی و علیرضا طهماسبی به عنوان امضاء‌ کنندگان این نامه نام برده است.
دیگربان نیز در سایت خود ادامه می دهد؛ این افراد در دولت احمدی‌نژاد به ترتیب وزرای امور خارجه٬ کشور٬ امور اقتصادی و دارایی٬ کار و امور اجتماعی و صنایع و معادن بودند.
این منبع آگاه همچنین گفته که نامه مذکور را کاظم وزیری هامانه، غلامحسین نوذری، محمدمهدی زاهدی، پرویز کاظمی و محمود فرشیدی نیز امضاء کرده‌اند.
این افراد هم در دولت احمدی‌نژاد برای مدتی به ترتیب مسئولیت وزارت‌خانه‌های نفت٬ آموزش عالی٬ رفاه و آموزش و پرورش را بر عهده داشتند.
به گفته این منبع «در این نامه امضای حسین دهقان٬ معاون رئیس جمهور و رئیس سابق بنیاد شهید و امورایثارگران و مشاور عالی کنونی قالیباف شهردار تهران نیز به چشم می‌خورد.»
پیش‌تر سایت «خبرآنلاین» هم از امضای این نامه توسط فرهاد رهبر٬ رئیس سابق رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داده بود که این خبر تاکنون از سوی آقای رهبر تکذیب نشده است.
«رجا‌نیوز» همچنین اضافه کرده که مسعود میرکاظمی وزیر سابق بازرگانی و نفت و علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم حاضر نشدند این نامه را امضاء کنند.
این سایت محافظه‌کار در پایان گزارش خود به نقل از یک وزیر دولت نهم نوشته که برخی از امضاء کنندگان این نامه «فریب» خورده‌اند.
روزنامه «ایران» ۲۳ امرداد نخستین رسانه‌ای بود که از ارسال چنین نامه‌ای به علی خامنه‌ای خبر داده و اعلام کرد در این نامه درخواستی مبنی بر سلب اختیارات اجرایی دولت دهم مطرح شده است.
گروهی از محافظه‌کاران معتقدند گرانی‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی در ایران نتیجه «بی‌تدبیری» دولت احمدی‌نژاد است و تحریم‌ها تنها بهانه‌ای برای فرار از پذیرش مسئولیت از سوی مقام‌های دولتی است.
آن‌ها به شدت نسبت به اقدامات و تصمیمات احمدی‌نژاد به خصوص در حوزه اقتصادی بدبین هستند و می‌گویند تیم احمدی‌نژاد با دامن زدن به گرانی‌ها قصد دارد از علی خامنه‌ای انتقام بگیرد.
برخی دیگر از محافظه‌کاران می‌گویند که احمدی‌نژاد با بی‌اعتنایی به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی تلاش می‌کند تا رهبر جمهوری اسلامی را وادار به مذاکره با آمریکا کند.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder